| کد مطلب: ۱۰۸۲۵۶۱
لینک کوتاه کپی شد

لیست دیدنی های یزد که کمتر کسی درباره‌شان می‌داند

یزد به‌عنوان اولین شهر گردشگری ایران، جاذبه‌ها و آثار تاریخی متعدد و متنوعی را به گردشگران ارائه می‌دهد؛ از این‎رو سالانه مسافران و توریست‌های بسیاری را به سمت خود می‌‎کشاند.

لیست دیدنی های یزد که کمتر کسی درباره‌شان می‌داند

اگر می‎‌خواهید به شهر بادگیرها و خانه‌های خشتی سفر کنید و گشتی در تاریخ غنی کشورمان بزنید، خوب است که به فکر رزرو بلیط قطار تهران یزد بیافتید. این شهر غنی از تاریخ و آداب ‌و رسوم و میراث فرهنگی ایران است. یزد معروف به شهر ترین‌ها، زیباترین و جذاب‌ترین جاذبه ‎های گردشگری را در دل خود جای داده است. بنابراین بد نیست پیش‎از سفر با آثار تاریخی و مکان‌های تفریحی این شهر کویری آشنا شوید تا بتوانید وجب ‌به وجب کوچه‌های قدیمی و خانه‌های خشتی این شهر را قدم بزنید.

دیدنی‎های یزد

یزد به‌عنوان اولین شهر گردشگری ایران، جاذبه‌ها و آثار تاریخی متعدد و متنوعی را به گردشگران ارائه می‌دهد؛ از این‎رو سالانه مسافران و توریست‌های بسیاری را به سمت خود می‎ کشاند. با قدم ‎زدن در این شهر اصیل و باستانی، گویا در حال گشت‌ و گذار در تاریخ غنی ایران هستید. اکنون بد نیست با فهرستی از ناشناخته‌های یزد آشنا شوید:

آسیاب آبی اشکدز

آسیاب آبی اشکذر به‎ عنوان خاص‌ترین جای دیدنی یزد، از معماری سنتی و قدیمی ویژه‌ای برخوردار است. زیبایی این مجموعه فوق‌العاده در فضا‌های داخلی مقرنس کاری شده، دیوار‌هایی با نقش‌های هندسی، نمای آجری بنا و صحن اصلی آسیاب اشکذر نمایان می‎ شود. آسیاب آبی در دل کویر، حیرت‌انگیز است؛ از این‌رو به‌عنوان یکی‎از ناشناخته‎ های یزد از آن یاد خواهد شد.

مدرسه ضیائیه

از دیگر جاذبه‌های تاریخی این شهر کهن، می‌توان به مدرسه ضیائیه یا زندان اسکندر اشاره کرد. معماری خارق‎العاده و منحصربه‎ فرد زندان اسکندر یا مدرسه ضیائیه، توجه مورخان و گردشگران بسیاری را در قرن هفتم و هشتم به خود جلب کرد. این بنای تاریخی از خشت خام ساخته شده و تزئینات بسیاری در آن به‎ کار رفته است. گچ‌بری‌های این بنا با ترکیب آبی لاجوردی و طلایی، چشم هر بیننده‎ای را خیره می‌کند.

بازار مسگرها

بازار مسگرها و سوغاتی‎ های بی‎ نظیرش، یکی ‎از مکان‌هایی است که در شهر یزد طرف‎داران بسیاری دارد. قدمت این بازار به دوران تیموریان و حدود ۶۰۰ سال پیش برمی‌گردد. اکنون که بلیط قطار تهران یزد را رزرو کرده‌اید، بازدید از بازار مسگرها را فراموش نکنید؛ دیدن استادانی ماهر و خوش‌ذوق و رنگ سرخ مس‌ها، روحتان را جلا می‌دهد.

خانه ملک‎التجار

اگر شیفته تاریخ هستید و از دیدن امکان تاریخی لذت می‌برید بازدید از خانه ملک‌التجار را از دست ندهید. خانه ‎ای با قدمتی 120 ساله، با نقاشی‎ ها و رنگ‌ و لعابی وصف‌نشدنی، شگفت‌انگیز به‌نظر می‌رسد. نقاشی‎ های سقف این خانه که 10 سال به‎ طول انجامید، توسط هنرمندان شیرازی اجرا شده است. این خانه در سال 1379 به‌عنوان اولین هتل خشتی جهان فعالیت خود را آغاز کرد.

خانه ملک‌التجار که در نزدیکی بازار و میدان خان قرار دارد، شامل بخش ‎های مختلفی مانند هشتی شش ضلعی، اتاق رویایی آینه، قسمت شاه‎نشین خانه، قسمت زمستانه، قسمت تابستانه، راهروهای زیرزمینی و… می‎ شود. این خانه به‌تنهایی برای ساختن یک سناریوی تاریخی از یزد کافی خواهد بود؛ بنابراین حتما از آن دیدن کنید.

کویر کارال

سفر به کویر یکی از جذاب‌ترین انواع گردشگری به ‎شمار می ‎رود که مورد استقبال افراد بسیاری قرار گرفته است. یزد نیز به ‎دلیل قرار گرفتن در منطقه گرم‌وخشک کشور، کویرهای متعددی دارد که کویر کارال یکی از معروف‌ترین‌های آن محسوب می‌شود. در این کویر نوعی گربه به‌نام کارال زندگی می‌کند؛ از این‌رو به کارال شهرت یافته است.

همچنین به ‎دلیل نزدیکی این کویر به روستای صادق‌آباد، به کویر صادق‌آباد نیز شناخته می‌شود‌. شترسواری، سافاری، موتورسواری روی شن‌های طلایی و پیاده‌روی در نخلستان از تفریحات جذاب این منطقه به‎شمار می‌روند. چتری از آبی آسمان بر شن‌های کویر، کمپینگ در شب، تماشای ستارگان و زیبایی بی‌نظیر کویر کاراکال، آن را به یکی از مقاصد گردشگری تبدیل کرده است.

چک‎چک یزد

چک‎چک یزد به‌عنوان یکی‌از محبوب‎ترین و معروف‎ترین مکان‎ های دیدنی یزد شناخته می‌شود که در شهر اردکان قرار دارد و زیارتگاه پیروان دین زرتشت است. این زیارتگاه تاریخی و کهن با زیبایی وصف‌نشدنی در دل کوه و بر بلندای آن قرار دارد. در ورودی زیارتگاه، درخت چنار قدیمی و تنومندی را می ‎بینید که زیبایی خاصی به فضا بخشیده است؛ همین‎طور فضای داخلی شگفت‎انگیز و تماشایی آن نیز، چشم هر بیننده‎ای را خیره می‎ کند.

آتشکده ورهرام

آتشکده ورهرام، نگهبان شعله‌ای 1500 ساله است که ورود به آن آداب خاص خود را دارد. زنان و مردان باید در نهایت پاکیزگی و با کلاه و شال سفید به این آتشکده وارد شوند. معماری این بنا از جزئیات معماری و فرهنگ زرتشتی الهام گرفته است؛ همچنین انعکاس نقش فروهری بزرگ در ورودی آتشکده ورهرام در آب حوض مقابل، شکوهی خاص به این محیط می‎ بخشد.

حمام خان

از دیگر جاهای دیدنی یزد می‌توان به حمام خان اشاره کرد که در مجموعه بازار خان قرار دارد و یادآور شکوه مماری سنتی ایرانی است. قدمت این حمام به دوره ناصرالدین‎ شاه برمی‌گردد و مکانی جذاب و دیدنی برای گردشگران و مسافران به‎ شمار می‌رود. اکنون این حمام قدیمی به‌عنوان یک رستوران بزرگ و جذاب مورد استفاده قرار گرفته شده است. شما می‌توانید در بازار و حمام خان گشتی بزنید؛ سپس غذایتان را در حمام خان نوش جان کنید.

خانه آقازاده

خانه آقازاده که جزء خانه‌های سنتی و قدیمی یزد محسوب می‌شود، زیباترین بادگیرهای دو طبقه را در خود دارد؛ به‎ همین‎ دلیل از اهمیت ویژه‎ای برخوردار است. این خانه در منطقه ابرکوه استان یزد قرار دارد که علاوه‌بر جاذبه ‎های  دیدنی، امکانات مختلفی مانند رستوران، کافی‌شاپ، سرویس بهداشتی، حمام، سرویس خواب و همچنین اینترنت رایگان را در اختیار گردشگران قرار می ‎دهد. در ساخت این بنا خشت و چوب استفاده شده است؛ همچنین پنجره‌ها و گچ‌بری‌های آن نیز هنرمندانه و ظریف تعبیه شده‌اند.

کویر سیاه‎کوه

کویر سیاه‌کوه در 40 کیلومتری اردکان به‎شکل هلال ماه در اطراف سیاه‎کوه ایجاد شده است. قرارگیری کویر سیاه در بین نمکزارها و باتلاق‎زارها، چشم‌اندازی شگفت‎‌‌انگیز ایجاد می‌کند که سالانه گردشگران و توریستان داخلی و خارجی بسیاری را به سمت خود می‌کشاند.

با فلای‌تودی در کوچه‎ پس کوچه های یزد قدم بزنید

با فلای‌تودی رزروی آسان در کوتاه‎ترین زمان خواهید داشت. اکنون که تصمیم به سفر گرفته‎ اید بد نیست نگاهی به وب‎سایت یا اپلیکیشن فلای‌تودی بیندازید و بلیط قطار تهران یزد را به ساده‎ترین شکل رزرو کنید. فلای‌تودی با ارائه خدمات راهنمای سفر، شما را در داشتن تجربه‌ای بهتر همراهی خواهد کرد و با استفاده ‎از خدمات پیگیری، می‌‎توانید از وضعیت بلیط‌تان مطلع شوید.

همچنین پشتیبانی 24 ساعته را برای رفع مشکلات و دغدغه ‎هایتان، شماره‌‎گیری کنید. در نظر داشته باشید شما می‌‎توانید از گزینه‌های نمودار قیمتی و تقویم قیمتی، جهت رزروی ارزان و مقرون به‌صرفه استفاده نمایید. شما در این وب‎سایت امکان لغو بلیط و کنسلی سفرتان را خواهید داشت؛ کافیست در صفحه استرداد بلیط، اطلاعات لازم را تکمیل و منتظر پاسخ از سمت مشاورین فلای‌تودی باشید. در نهایت هزینه پرداخت‌شده بر اساس قوانین استرداد بلیط به حساب شما واریز خواهد شد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار