| کد مطلب: ۱۰۶۷۷۳۱
لینک کوتاه کپی شد

راهنمای رزرو هتل به صورت آنلاین

راهنمای رزرو هتل به صورت آنلاین

رزرو هتل به‌صورت آنلاین یکی از بهترین امکاناتی بوده که توسط سایت‌های مختلف در اختیار دوستداران سفر قرار گرفته است. رزرو کردن هتل به این شکل مزیت‌های بسیاری را برای مسافران به همراه خواهد داشت؛ اما چگونه می‌توان به بهترین شکل ممکن به رزرو کردن هتل خود بپردازیم؟ ترفندهای یافتن هتل مناسب چیست؟ در راهنمای رزرو کردن هتل به‌صورت آنلاین، به شما آموزش خواهیم داد که چگونه به بهترین شکل ممکن این کار را انجام دهید.

هتل خود را به‌موقع رزرو کنید

یکی از حیاتی‌ترین نکات رزروکردن هتل‌ ها به‌صورت آنلاین، رزرو به‌موقع است. به‌طورکلی بهتر بوده هتل خود را حدود ۳ تا ۴ هفته زودتر از موعد شروع سفر رزرو کنید؛ زیرا رزرو کردن هتل‌ها در بازه‌های زمانی نزدیک، با قیمت بیشتر و احتمال پیداشدن واحد اقامتی کمتر امکان‌پذیر است.

اگر قصد سفر در تعطیلات نوروز، تعطیلات آخر هفته،‌ اعیاد مذهبی و... را دارید، بهتر است هتل خود را حداقل ۲ الی ۳ ماه زودتر رزرو کنید. واحدهای اقامتی هتل ‌های سراسر کشور در این بازه‌های زمانی بسیار سریع رزرو می‌شوند؛ بنابراین رزرو هر چه سریع‌تر هتل‌ ها در زمان‌های یاد شده موجب صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر خواهد شد.

تعداد مسافران را مشخص کنید

بهتر است تعداد مسافران را قبل از رزرو هتل به‌صورت آنلاین مشخص کنید؛ اگر به رزرو اتاقی بپردازید که تعداد تختخواب‌های آن کمتر از تعداد افراد باشد، مجبور خواهید شد از سرویس خواب اضافه استفاده کنید. هزینه سرویس‌های خواب اضافه در هتل‌ های مختلف یکسان نیست.

اما به‌طورکلی می‌توان گفت که در اکثر هتل ‌ها هزینه رزرو اتاق با ظرفیت مناسب کمتر از هزینه اتاق و سرویس خواب اضافه است. هنگام رزروکردن به قوانین هتل خود دقت کنید. در بسیاری از هتل ‌ها هزینه رزرو اتاق برای کودکان کمتر از بزرگسالان است؛ حتماً تعداد کودکان زیر ۱۲ سال را در بخش‌های مشخص شده سایت‌ها درج کنید تا هزینه کلی رزرو شما کمتر شود.

امکانات اتاق‌ها را چک کنید

یکی دیگر از نکات رزروکردن هتل به‌صورت آنلاین، توجه به امکانات اتاق است. هتل ‌های مختلف، امکانات متعددی را در اختیار مسافران خود قرار می‌دهند. گستردگی امکانات واحدهای اقامتی به تعداد ستاره‌های هتل بستگی دارد. در بسیاری از سایت‌ ها بخش مجزایی برای درج امکانات اتاق‌ها وجود دارد. همواره به‌خاطر داشته باشید که یک واحد اقامتی مناسب باید حداقل امکانات زیر را داشته باشد:

  • حمام

  • سرویس بهداشتی (فرنگی یا ایرانی بودن آن را نیز چک کنید)

  • روم سرویس

  • دمپایی

  • کمد لباس

  • آب رایگان

  • اینترنت

  • یخچال

  • لوازم بهداشتی (صابون، شامپو، مسواک، خمیردندان)

هر چقدر که هتل شما از سطح کیفیت بالاتری برخوردار باشد، امکانات اتاق‌ها نیز بیشتر می‌شود. از جمله امکانات هتل‌ های سطح بالا نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چای‌ساز

  • سیستم اطفا حریق

  • صندوق امانات

  • مینی بار

  • تلویزیون هوشمند

  • دراور

  • سیستم تهویه

البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که امکاناتی از جمله مینی بار در اکثر هتل‌ ها (سطح بالا،‌ متوسط و پایین) غیررایگان است.

امکانات رفاهی هتل را چک کنید

امکانات رفاهی هتل ‌ها به سطح کیفیت آن‌ها بستگی دارد. هتل‌ های ۴ تا ۵ ستاره اکثرا دارای ۱ یا چند رستوران، استخر، میز بیلیارد، زمین‌بازی، ترانسفر فرودگاهی و... هستند. درحالی‌که نهایت امکانات هتل‌ های ۲ تا ۳ ستاره می‌تواند میز بیلیارد و آسانسور باشد. همواره به‌خاطر داشته باشید که اکثر هتل‌ ها وعده صبحانه را به‌صورت رایگان سرو می‌کنند.

هنگام رزرو هتل به‌صورت آنلاین به امکانات رفاهی درج شده در سایت‌های مختلف توجه کنید. این امکانات در بخشی مجزا در تمامی سایت‌های رزرو آنلاین هتل درج می‌شوند.

از نظرات دیگر مسافران غافل نشوید

یکی از بهترین راه‌های اطلاع از کیفیت کاری هتل‌ها، توجه به نظرات مسافران سابق است. برای انجام این کار بهتر است نظرات ثبت شده را در سایت‌های مختلف مطالعه کنید. توجه داشته باشید اگر یک مورد چند بار در نظرات مختلف تکرار شده باشد، احتمال زیادی وجود دارد که شما نیز با آن مواجه شوید. مطالعه و توجه به نظرات ثبت‌شده، کمک شایانی به سنجش کیفیت واقعی هتل‌ها می‌کند.

با اصطلاحات هتل‌ها آشنا شوید

ممکن است هنگام رزروکردن هتل ‌ها با اصطلاحات نسبتاً ناآشنایی مواجه شوید که کمی شما را گیج کند. ما در ادامه به شرح معنی رایج‌ترین اصطلاحات هتل‌ ها خواهیم پرداخت:

اتاق‌های سینگل: اتاق‌هایی که یک‌تخت دارند و به‌طورکلی برای اقامت تنها یک نفر مناسب هستند.

اتاق‌های دبل: اتاق‌هایی هستند که یک‌تخت دونفره دارند.

اتاق‌های توئین: اتاق‌هایی هستند در آن‌ها دو تخت یک‌نفره تعبیه شده است.

اتاق‌های تریپل: اتاق‌هایی که یک‌تخت یک‌نفره و یک‌تخت دونفره دارند.

اتاق‌های کابانا: اتاق‌های کابانا از جمله لاکچری‌ترین اتاق‌های هتل ‌ها هستند که اکثرا دارای بالکن‌های گسترده یا درب‌هایی رو به باغ هستند.

اتاق‌های هافبورد (Half Board): اتاق‌هایی هستند که علاوه بر سرو رایگان صبحانه، یک وعده‌غذایی رایگان دیگر (ناهار یا شام) نیز ارائه می‌دهند.

اتاق‌های فولبرد (Full Board): اتاق‌هایی هستند که تمامی وعده‌های غذایی صبحانه، ناهار و شام در آن‌ها به‌صورت رایگان سرو می‌شود.

اتاق‌های اونلی روم (Only Room): اتاق‌هایی که هیچ‌کدام از وعده‌های غذایی در آن‌ها به‌صورت رایگان سرو نمی‌شود.

لازم به ذکر است که این اصطلاحان اکثرا در رزروکردن هتل ‌های ایرانی به چشم می‌خورند و اصطلاحات هتل‌ های خارج کشور گسترده‌تر و متنوع‌‌تر هستند.

موقعیت مکانی هتل را چک کنید

یکی دیگر از مهم‌ترین مواردی که باید در هنگام رزرو آنلاین هتل‌ ها به آن توجه کنید، موقعیت مکانی هتل است. به‌طورکلی هتل‌ هایی که از مرکز شهر فاصله دارند، هزینه کمتری را از مهمانان خود دریافت می‌کنند؛ اما شما باید هزینه بیشتری را بابت ایاب‌و‌ذهاب بپردازید. اگر علاقه دارید که با پای پیاده به گشت‌و‌گذار در شهر مقصد بروید،‌ حتماً در سایت‌های رزرو، جاهای دیدنی اطراف هتل را چک کنید.

هتل را از سایت‌های معتبر رزرو کنید

هیچگاه هتل خود را از سایت اختصاصی آن رزرو نکنید؛ زیرا قیمت ثبت شده در آن‌ها اکثرا ثابت بوده و بسیار به‌ندرت شامل تخفیف می‌شوند. بهتر است هتل خود را از طریق سایت‌های معتبری همچون فلای‌تودی رزرو کنید. رزرو هتل از این سایت شامل تخفیف‌های وسوسه‌انگیزی می‌شود و می‌تواند هزینه‌های کلی سفر شما را کاهش دهد.

سایت فلای‌تودی به درج دقیق‌ترین اطلاعات هتل‌ ها پرداخته تا مسافران بتوانند با کسب اطلاعات کافی به رزرو آنلاین آن‌ها بپردازند؛ همچنین می‌توانید بلیط هواپیما خود را نیز از این سایت رزرو کنید.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار