| کد مطلب: ۱۰۸۶۲۳۹
لینک کوتاه کپی شد

سیدجلال ساداتیان درگفت وگو با «آرمان ملی آنلاین»:

ضعف در برخورد با روسیه، مسکو را جسور کرده است/ صحبت‌های پوتین با رئیسی مناسب نبود

سید جلال ساداتیان در گفت و گو با آرمان ملی آنلاین گفت: واقعیت آن است برخورد وزارت خارجه ایران در ارتباط با روسیه متناسب با رفتار روس ها نبود.

 ضعف در برخورد با روسیه، مسکو را جسور کرده است/ صحبت‌های پوتین با رئیسی مناسب نبود

 به گزارش آرمان ملی آنلاین ، مواضع اخیر روسیه در ارتباط با ایران باعث شده که وزارت خارجه ایران بیش از گذشته زیر ذره بین قرار گیرد. هرچند این وزارت خانه تلاش کرده از  مسیر دیپلماتیک اخطارهایی را به روسیه ارسال کند اما به نظر می‌رسد روسیه نگاهی دیگر به اعراب پیدا کرده است و بر آن مبنا حتی از اعلام موضع علیه جزایر سه‌گانه ایران هم ترسی ندارد. «آرمان‌ملی آنلاین» در این ارتباط با سید جلال ساداتیان سفیر سابق ایران در لندن به گفت و گو پرداخته است.

*روسیه به دنبال رفاقت به اعراب

 روسیه به دنبال آن است که در بین کشورهای منطقه پایگاه و جایگاهی را به دست آورد. از این منظر و برای ارتباط با اعراب مواضعی را علیه ایران می‌گیرد که ایران توقع آن را ندارد. چرا که تهران مسکو را شریک استراتژیک خود می‌دانند.

*ادبیات نامناسب پوتین

  وزارت خارجه ایران در برابر این موضع روس‌ها زیر فشار رسانه ها البته موضع گرفت. این درحالی است که این موضع گیری می‌ توانست محکمتر باشد. واقعیت آن است برخورد وزارت خارجه ایران در ارتباط با روسیه متناسب با رفتار روس ها  نبود. در سفر آقای رئیسی به مسکو پوتین به آقای رئیس جمهور اعلام کرد که قصد داشتم در سفر به عربستان و امارات به تهران هم سر بزنم اما شما به مسکو آمدید.! استفاده از این ادبیات بسیار سنگین است. این مورد نکته تندی است و گویا به رئیس جمهور گفته شده که شما اشتیاق دارید به مسکو سفر کنید.

*ضعف در برخورد با روسیه

سید جلال ساداتیان گفت: البته اگر پوتین به ایران می‌آمد به دیدار رهبری می رفت اما رئیسی در جای دیگر با پوتین دیدار کرد. با این وجود سخنان پوتین اثر آن ملاقات را خنثی کرد و در تحلیل‌ها هم بدجا افتاد. این موارد ضعف‌هایی است که وزارت خارجه در این دوره از خود نشان داده. این ضعف‌ها می‌تواند باعث شود که روس ها احساس کنند به راحتی  می توانند از کارت ایران استفاده نمایند. به عبارت بهتر ضعف در برخورد با روسیه، مسکو را جسورکرده است.

 

منبع : آرمان ملی آنلاین
نویسنده : احسان اسقایی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار