| کد مطلب: ۱۰۶۹۲۸۱
لینک کوتاه کپی شد

همزمان با دومین روز عملیات طوفان الاقصی رخ داد

کشته شدن ۷۵۰ صهیونیست و شهادت 370 نیروی مقاومت

عملیات غافلگیرانه و گسترده مقاومت فلسطین در سرزمین‌های اشغالی تاکنون منجر به هلاکت ۷۵۰ صهیونیست و زخمی شدن بیش از دو هزار نفر از آنها شده است، این درحالی است که رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که کابینه امنیتی این رژیم با فعال کردن بند جنگ علیه نوار غزه موافقت کرده است.

کشته شدن ۷۵۰ صهیونیست و شهادت 370 نیروی مقاومت

 عملیات طوفان الاقصی علاوه بر اینکه بازنمایی گوشه‌ای از اراده جوانان فلسطین برای دفاع از آب و خاک کشور خود و مقابله با دشمن اشغالگر است، نشانگر قدرت و پیشرفت نظامی نیروی مقاومت بوده به‌طوری که برخی سران نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی اذعان داشتند که برای این حمله غافلگیرکننده به‌اندازه کافی آماده نبودند و این حمله بی‌تردید شکست سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را نشان می‌دهد. عملیات همه جانبه و پیچیده مقاومت فلسطین که از طریق تونل‌ها، روی زمین، دریا و هوا به همراه شلیک هزاران راکت و موشک به سرزمین‌های اشغالی انجام شده، تاکنون موجب هلاکت حداقل ۷۵۰ صهیونیست و زخمی شدن بیش از دو هزار صهیونیست دیگر شده است. اسارت بیش از یکصد نظامی و هلاکت شمار زیادی از نظامیان رده بالا از دیگر دستاوردهای این عملیات بی‌نظیر مقاومت فلسطین به‌شمار می‌رود. آنطور که از منابع مختلف خبر می‌رسد جنگ در مناطق مختلف همچنان در جریان است و نیروهای مقاومت فلسطین و ارتش رژیم صهیونیستی مشغول مقابله با یکدیگر هستند. اما آنچه که مسلم است و در بسیاری از رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های غربی و صهیونیستی بازتاب داشته ماجرای کشته شدن نظامیان ارشد رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصی است. چنانکه ارتش رژیم صهیونیستی ضمن تایید هلاکت شماری از نظامیان ارشد خود در نبرد طوفان الاقصی در اطراف غزه، اعلام کرد که در میان کشته شدگان، فرمانده تیپ ناحال، فرمانده گردان ارتباطات، جانشین فرمانده یگان «ماجلان» و دو فرمانده دیگر به چشم می‌خورند.

* اعتراف صهیونیست‌ها به کشته شدن فرماندهان نظامی

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز اعتراف کردند که ارتش این رژیم کشته شدن ۲۶ نظامی و افسر اسرائیلی را به دست نیروهای مقاومت در اطراف غزه تایید کرده است. این در حالی است که نبرد همچنان در نقاط مختلف ادامه دارد و تعداد تلفات ساعت به ساعت و روز به روز بیشتر خواهد شد. چنانکه الجزیره گزارش داد در عملیات نفوذ مبارزان فلسطینی به منطقه مفکیم در جنوب عسقلان ۱۵صهیونیست کشته شدند. برخی رسانه‌های اروپایی و کارشناسان نیز اعلام کردند که از آپارتاید رژیم صهیونیستی حمایت نخواهند کرد. این در حالی است که مقامات رژیم صهیونیستی از گسترش جنگ به مناطق شمالی خود نگرانند و رژیم صهیونیستی که روز گذشته از صهیونیست‌های ساکن جنوب و مرکز سرزمین‌های اشغالی خواسته بود تا نزدیک پناهگاه‌ها بمانند، اکنون از ساکنان مناطق شمالی نیز خواست پناه بگیرند و در مکان‌های امن مستقر شوند. از طرفی وزارت بهداشت فلسطین در غزه نیز اعلام کرده شمار شهدای حملات اشغالگران به غزه تاکنون به ۳۷۰ شهید و ۲۲۰۰ زخمی افزایش یافته است. همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر اعلام کردند که کابینه امنیتی این رژیم با فعال کردن بند جنگ علیه نوار غزه موافقت کرد. این تصمیم در نشستی به ریاست نتانیاهو و با حضور «یوآو گالانت» وزیر جنگ، «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی و تعدادی از وزرا و افسران ارتش در مقر وزارت جنگ اتخاذ شده است. این در شرایطی است که اتفاقات در خارج از مناطق اشغالی نیز ادامه دارد چنانکه یک منبع امنیتی مصری اعلام کرد که یک نیروی پلیس با استفاده از سلاح شخصی خود به سوی دو گردشگر صهیونیست شلیک کرده و آن‌ها را به هلاکت رسانده است. رسانه‌های صهیونیستی نیز اعلام کردند که به سوی یک اتوبوس حامل گردشگران صهیونیست در اسکندریه مصر تیراندازی شده و ۶ صهیونیست در این عملیات تیراندازی کشته شده‌اند.

مارک اسپر، وزیر دفاع سابق آمریکا اعتقاد دارد که حمله غافلگیرانه مقاومت فلسطین به اسرائیل یک شکست اطلاعاتی است و این مساله یک اثر موجی پایدار در آینده خواهد داشت.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر اعلام کردند که کابینه امنیتی این رژیم با فعال کردن بند جنگ علیه نوار غزه موافقت کرد.

این تصمیم در نشستی به ریاست نتانیاهو و با حضور «یوآو گالانت» وزیر جنگ، «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی و تعدادی از وزرا و افسران ارتش در مقر وزارت جنگ اتخاذ شد.

منابع رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در ادامه اعلام کردند که نتانیاهو این تصمیم را بدون اطلاع کابینه خود اتخاذ کرده و به نوعی وزرا را دور زده است.

 

 

منبع : آرمان ملی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار