| کد مطلب: ۱۰۶۹۱۱۲
لینک کوتاه کپی شد

«طوفان الاقصی» بیانگر هماهنگی بالای مقاومت است/ اعتراف صهیونیست‌ها به یک فاجعه اطلاعاتی

کارشناس مسائل فلسطین گفت: آنچه که بیش از همه باید مورد توجه قرار بگیرد این است که چطور همه رخدادهایی که امروز شاهد آن بودیم که «بیانگر هماهنگی زیاد میان گروه‌های مقاومت فلسطین است» از چشم و گوش تمام سیستم اطلاعاتی پیچیده اسرائیل، امان، شاباک، موساد و دیگر دستگاه‌های آن پنهان مانده است.

«طوفان الاقصی» بیانگر هماهنگی بالای مقاومت است/ اعتراف صهیونیست‌ها به یک فاجعه اطلاعاتی

سرباز روح الله رضوی کارشناس مسائل فلسطین ، در خصوص تحولات اخیر سرزمین‌های اشغالی و عملیات طوفان الاقصی که از سوی نیروهای مقاومت فلسطین حماس صورت گرفته است، گفت: رویدادها و تنش‌هایی که در سرزمین‌های اشغالی رخ می‌دهد هیچگاه منقطع نبوده و همواره به یکدیگر متصل بودند، در روزها و هفته‌های گذشته موج جدیدی از حملات رژیم صهیونیستی را به مسجد الاقصی شاهد بودیم که زنان حامی مسجد الاقصی مورد تعرض قرار گرفته و بسیاری از فلسطینیان به شهادت رسیدند.

وی گفت: در ماجرای «عملیات سیف القدس» فرمانده گردان‌های عزالدین قسام اعلام کرد که مسجد الاقصی خط قرمز ما هست و ما در قبال آنچه که نیروهای رژیم صهیونیستی در آنجا انجام می‌دهند بی‌تفاوت نخواهیم بود و هرگونه تلاش و تعرض که از سوی نیروهای رژیم صهیونیستی در این منطقه صورت بگیرد را بی‌ پاسخ نخواهیم گذاشت.

رضوی بیان کرد: اتفاقاتی که از سوی نیروهای مقاومت فلسطین در قالب «عملیات طوفان الاقصی» صورت گرفت متعاقب موج هجمه‌ها و حملات رژیم صهیونیستی انجام شده است.

این کارشناس مسائل جهان اسلام اظهار کرد: در سال‌های گذشته عمدتاً شاهد حملات هوایی و استفاده از موشک‌ها و پهپادهایی بودیم که گردان‌های عزالدین قسام حماس از آن علیه نیروهای رژیم صهیونیستی استفاده می‌کردند، اما آنچه که امروز تمام دنیا از آن شگفت زده شدند این هست که امروز نیروهای مقاومت با پاراگلایدر خود را به شهرک‌های صهیونیست نشین سدیروت رساندند و بعد هم ستونی از ماشین‌های نیروهای حماس و ورود آنها به شهر را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: پس از این هم با ایجاد موجی از رعب و وحشت در دل صهیونیست‌ها عملاً شاهد تخلیه شهرها هستیم به نحوی که برخی شبکه‌های رسانه‌ای رژیم صهیونیستی اعلام کردند که تقریباً تمامی شهرک‌های در حومه نوار غزه «در اختیار نیروهای مقاومت فلسطین» قرار دارد.

رضوی با بیان اینکه تعدادی از نیروهای رژیم صهیونیستی کشته شده یا به دست نیروهای مقاومت اسیر شده‌اند و به برخی مقرهای نظامی آنها حمله شده است، افزود: اسرائیلی‌ها امروز تصاویری را در رسانه‌ها می‌بینند که در تاریخ و عمر خودشان چنین صحنه هایی را ندیده‌اند.

این کارشناس مسائل منطقه گفت: موضوع قابل توجه دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد «تعداد زیادی از اسرای زنده‌ای است» که فلسطینیان در خلال عملیات‌های خودشان از شهرک‌های صهیونیست نشین و پایگاه‌های نظامی گرفته‌اند و با خودشان به نوار غزه آوردند.

وی با بیان اینکه بدون اغراق می‌توان گفت تمام سیستم امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی به لرزش درآمده است، گفت: خود صهیونیست‌ها از اتفاق اخیر به عنوان «فاجعه اطلاعاتی» یاد می‌کنند، شما ببینید ستونی از خودروها و نیروهای متعلق به نیروهای مقاومت فلسطین حماس وارد شهرک سدیروت اسرائیل شده‌اند و این سوال پیش می‌آید که این‌ها از کجا و چگونه وارد شدند.

رضوی بیان داشت: در واقع «تمام سیستم پیچیده اطلاعاتی امنیتی رژیم صهیونیستی» از سیستم‌های ماهواره‌ای، شنود، سایبری، تجهیزات مداربسته و سلاح‌های خودکار هوشمند جنگی که در نقاط مختلف همجوار نوار غزه نصب شده و تمام سیستم جاسوسی و استفاده از نیروی انسانی و سایر تجهیزات و تکنولوژی‌های روزی که از آن استفاده می‌کردند، به یکباره فشل و ناکارآمد شدند و دیدیم که در عرض چند ساعت شهرک سدیروت و پایگاه‌های نظامی آنها از دست می‌رود.

این کارشناس مسائل فلسطین عنوان کرد: تصاویر منتشر شده از «وضعیت به اسارت گرفته شدن نیروهای نظامی اسرائیلی نشان از غافلگیری آنها دارد» که این نیز بیانگر عدم کارایی سیستم‌های راداری و هشدار دهنده نسبت به وقوع چنین اتفاقی است.

وی ادامه داد: در واقع آنچه که بیش از همه باید مورد توجه قرار بگیرد این است که چطور همه رخدادهایی که امروز شاهد آن بودیم که «بیانگر هماهنگی زیاد میان گروه‌های مقاومت فلسطین است» از چشم و گوش تمام سیستم اطلاعاتی پیچیده اسرائیل، امان، شاباک، موساد و دیگر دستگاه‌های آن پنهان مانده است.

رضوی در پایان خاطرنشان کرد: احتمال زیاد امروز بعد از ظهر ما شاهد افزایش حجم تنش‌ها و درگیری‌ها در منطقه سرزمین‌های اشغالی باشیم چرا که زمان می‌برد تا اسرائیلی‌ها این حجم از تلفات و ضرباتی که دریافت کرده‌اند را هضم کنند و شاید به همین دلیل است که ما امروز شاهد تصاویری از فرار نیروهای رژیم صهیونیستی و عدم مقاومت از سوی آنها هستیم.

 

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار