| کد مطلب: ۱۰۶۹۱۶۱
لینک کوتاه کپی شد

«آرمان ملی» حمله نیروهای مقاومت به مواضع رژیم صهیونیستی را بررسی می‌کند

طوفان الاقصی صهیونیست‌ها‌ را به کما برد

پس از جنایات ادامه‌دار رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و مقدسات مسلمانان در سرزمین‌های اشغالی، از روز گذشته رزمندگان مقاومت فلسطین عملیات همه جانبه و پیچیده‌ای را علیه اشغالگران صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی از هوا، زمین و دریا آغاز کردند که فقط در عرض ۲۰ دقیقه پنج هزار راکت و موشک به مواضع صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی شلیک شده و پهپادهای مقاومت نیز چندین موضع صهیونیست‌ها را هدف قرار دادند.

طوفان الاقصی صهیونیست‌ها‌ را به کما برد

در اثر عملیات همه جانبه مقاومت فلسطین در سرزمین‌های اشغالی تا این ساعت چند نظامی صهیونیست به هلاکت رسیده یا زخمی شده‌اند. در همین حال، رسانه‌های صهیونیستی با اشاره به حمله غافلگیر کننده مقاومت تاکید کردند که آمار کشته‌ها بالاست و اکنون نمی‌توانیم آمار دقیق بدهیم.

منابع صهیونیستی اعلام کردند که جنبش حماس ارتش رژیم صهیونیستی را به طور زمینی، دریایی و هوایی غافلگیر کرد. حال باید دید در ادامه این نبرد خصوصا با ورود جبهه مقاومت و حزب‌ا.... لبنان چه تحولاتی رخ خواهد داد.

*حمله همه جانبه به مواضع رژیم صهیونیستی

بامداد شنبه بود که منابع خبری از آغاز عملیات همه جانبه و پیچیده مقاومت فلسطین در سرزمین‌های اشغالی خبر داده و اعلام کردند که رزمندگان مقاومت همزمان با حمله راکتی به اراضی اشغالی، با نفوذ همه جانبه به شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف غزه، با صهیونیست‌ها درگیر شدند. این منابع با بیان اینکه سامانه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی غافلگیر شدند، افزودند: موشک‌های مقاومت در عسقلان، سدیروت، ناخالص عوز، تل‌آویو و... فرود آمدند ونیروهای اشغالگر با یک عملیات ترکیبی از طرف مقاومت فلسطین در سراسر سرزمین‌های اشغالی مواجه شده‌اند. منابع عربی همچنین با انتشار تصاویری اعلام کردند که تعدادی از تکاوران مقاومت با استفاده از پاراگلایدر در برخی مناطق سرزمین‌های اشغالی فرود آمده و با دشمن صهیونیستی درگیر شده‌اند. این در حالی است که همزمان با عملیات زمینی، هوایی (پهپادی) و دریایی مقاومت برای هدف قرار دادن مناطق اشغالی اطراف غزه شلیک پیاپی موشک و راکت از غزه به سمت سرزمین‌های اشغالی ادامه دارد تا این لحظه بیش از ۳۰۰ فروند راکت و موشک به سمت اهداف صهیونیستی شلیک شده است در این میان گفته می‌شود پهپادهای انتحاری و رزمی مقاومت نیز وارد معرکه شده‌اند. با این حال یوآف گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خواستار فراخوان گسترده نیروهای ذخیره برای مقابله با حماس شد. وزارت جنگ رژیم صهیونیستی همچنین از حمله هوایی به غزه خبر داد و نوشت: درگیری ارتش (رژیم صهیونیستی) با نیروهای حماس، ادامه دارد. وزارت جنگ رژیم صهیونیستی همچنین در بیانیه‌ای از اعلام آمادگی برای جنگ علیه غزه خبر داد و نوشت: «هرزی حالوی» فرمانده ارتش در حال بررسی وضعیت و طراحی عملیات است. یک رسانه صهیونیستی در عین حال به نقل از «محمد ضیف» از فرماندهان حماس نوشت: امروز، روز انقلاب بزرگ است. از سوی دیگر حملات برق‌آسا و شدید مقاومت فلسطین به شدت صهیونیست‌ها را وحشت زده کرده است. منابع فلسطینی از هلاکت شماری از نظامیان اشغالگر و شهرک نشینان به دنبال حمله مقاومت به شهرک‌های صهیونیست‌نشین در شرق غزه خبر دادند. از سوی دیگر وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی نیز از بستری شدن ۵۴۵ نفر از زمان شروع حمله حماس به سرزمین‌های اشغالی خبر داد و نوشت: تعداد کشته‌ها ۱۵۰ نفر است اما احتمال افزایش آنها در ساعات آینده وجود دارد. این در حالی است که کارشناسان سیاسی معتقدند آغاز جنگ حماس با اسرائیل، تلاش عربستان برای صلح با اسرائیل را به شکست خواهد کشاند. چه آنکه بن سلمان در مصاحبه اخیرش گفته بود تلاش می‌کند با کمک آمریکا، ابتکار عملی را برای صلح بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی آغاز سامان دهد. موضوعی که با آغاز حمله دیروز به محاق خواهد رفت و هرگونه تصمیم برای عادی‌سازی روابط عربستان با اسرائیل را تا پایان جنگی که اکنون آغاز شد، با تأخیر روبه‌رو خواهد کرد.

* وقت عمل

پس از حملات روز گذشته اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که اکنون زمان انتظار و مشاهده نیست و همچنین زمان حمایت با قلب نیست، بلکه زمان عمل است. همچنین محمد الضیف، فرمانده گردان قسام شاخه نظامی حماس، بیان کرد: از همه می‌خواهیم به سمت فلسطین بشتابند. 

*واکنش ایران

مقامات کشورمان نیز نسبت به حمله به مواضع صهیونیست‌ها واکنش نشان دادند. علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس با استفاده از هشتگ «اسب بازنده»، نوشت: «پاسخ مقتدرانه جوانان فلسطینی در عملیات ‎طوفان الأقصی به اقدامات جنایتکارانه رژیم کودک‌کش اثبات کرد، امروز رژیم صهیونیستی از هر زمانی شکست‌پذیرتر است و ابتکار عمل به دست جوانان فلسطینی است.» همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: آنچه اتفاق افتاد در راستای استمرار پیروزی‌های جریان مقاومت ضد صهیونیستی در حوزه‌های مختلف از جمله در سوریه، لبنان و اراضی اشغالی است. ناصر کنعانی با اشاره به عملکرد جریان مقاومت در طول 3 دهه اخیر، گفت: اولین بار جریان مقاومت در لبنان در سال ۲۰۰۰ میلادی با مقاومت خود در برابر صهیونیست‌ها آنها را مجبور کرد که از مواضع خود عقب‌نشینی کنند و با این مقاومت خود نشان داد که اسطوره نمایشی شکست ناپذیری ارتش صهیونیستی یک ادعای تو خالی است و نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی در برابر ایستادگی نیروهای مقاومت شکست پذیر هستند. این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران همچنین به موضوع جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ نیز اشاره کرد و گفت: در جریان این جنگ مقاومت در لبنان بار دیگر اثبات کرد که هیمنه رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت مسلحانه قابل شکست است و این تجربه‌ای برای نیروهای مقاومت در فلسطین شد و این زمینه را فراهم کرد که جریان‌های مقاومت مسلحانه ضد صهیونیستی در فلسطین جان جدیدی بگیرند. وی اظهار کرد: عملیات روز گذشته جریان مقاومت در فلسطین یک نقطه عطف در روند استمرار مقاومت مسلحانه ملت فلسطین علیه صهیونیست‌هاست و به عبارتی دیگر با این عملیات صفحه جدیدی را در عرصه مقاومت مردم فلسطین علیه صهیونیست‌ها باز کرد. این عملیات نشان داد که جریان مقاومت در فلسطین از اعتماد به نفس بسیار خوبی برای اجرای عملیات‌های ترکیبی و چند جانبه علیه اشغالگران برخوردار است و در این عملیات از عنصر غافلگیری و از دیگر روش‌های ترکیبی استفاده کرد و این نشان دهنده اعتماد به نفس ملت فلسطین در برابر اشغالگران است.

 

 

منبع : آرمان ملی
خبرنگار : سهیل ثابت

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار