| کد مطلب: ۱۰۶۵۲۶۱
لینک کوتاه کپی شد

کمال‌الدین پیرموذن در گفت‌وگو با «آرمان ملی» مطرح کرد

جهانگیری گفت اصلاح‌طلبان در انتخابات حاضر می‌شوند | امیدوارم بتوانیم 170 کرسی مجلس را تصاحب کنیم

پس از مصاحبه کمال‌الدین پیرموذن، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با خبرگزاری فارس مبنی بر حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس آینده واکنش‌ها نسبت به این اظهارات افزایش پیدا کرد. از یک طرف اغلب کسانی که از آنها برای حضور در انتخابات نام برده شده بود در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها حضور خود را تکذیب کردند و از سوی دیگر اصولگرایان و طیف تندرو این جریان تلاش کردند با مانور تبلیغاتی اصلاح‌طلبان را به تناقض‌گویی درباره انتخابات آینده متهم کنند. به همین دلیل ابهاماتی درباره ماهیت این گفت‌وگو و حواشی آن برای افکار عمومی ایجاد شده است. «آرمان ملی» برای پاسخ به این ابهامات و شبهات با کمال‌الدین پیرموذن گفت‌وگو کرده است.

جهانگیری گفت اصلاح‌طلبان در انتخابات حاضر می‌شوند | امیدوارم بتوانیم 170 کرسی مجلس را تصاحب کنیم

به گزارش آرمان ملی آنلاین، پیرموذن می‌گوید: « تا آنجا که من اطلاع دارم و آقای جهانگیری، معاون اول دولت آقای روحانی به من گفتند اغلب وزرا، نمایندگان سابق و کسانی که در جامعه دارای پایگاه رأی هستند برای نجات اقتصاد کشور و به حاشیه راندن تندروها به عنوان گروهی که با جمهوریت نظام مخالف هستند به میدان خواهند آمد. پس از اتفاقاتی که رخ داد بسیاری به من در قالب مجمع اقوام اصلاح گرای مطالبه‌گر کشور قول دادند که در انتخابات ثبت‌نام کنند. امیدوارم با حضور این افراد در انتخابات ما بتوانیم170 کرسی مجلس را تصاحب کنیم و زمینه تحول در تقنین، تحول در اذهان و تحول در رفتار با جوانان کشور را به وجود بیاوریم. شاید برخی افرادی به صورت اشتباهی مطرح شدند و سپس حضور خود را در انتخابات تکذیب کردند اما تا آنجا که من اطلاع دارم این عزیزان به شکل‌های مختلف عنوان کرده بودند که در انتخابات ثبت نام خواهند کرد.» این مصاحبه را در ادامه می‌خوانید. 

 

اصولگرایان درباره مصاحبه شما با خبرگزاری فارس مبنی بر حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات مانور تبلیغاتی زیادی دادند. این در حالی است که اغلب افرادی که شما از آنها برای حضور در انتخابات نام برده بودید ثبت‌نام در انتخابات را تکذیب کردند. ماجرای این مصاحبه چه بود؟ 

تا آنجا که من اطلاع دارم و آقای جهانگیری معاون اول دولت آقای روحانی به من گفتند اغلب وزرا، نمایندگان سابق و کسانی که در جامعه دارای پایگاه رأی هستند برای نجات اقتصاد کشور و به حاشیه راندن تندروها به میدان خواهند آمد. پس از اتفاقاتی که رخ داد بسیاری به من در قالب مجمع اقوام اصلاح‌گرا و مطالبه‌گر کشور قول دادند که در انتخابات ثبت نام کنند. امیدوارم با حضور این افراد در انتخابات ما بتوانیم170 کرسی مجلس را تصاحب کنیم و زمینه تحول در تقنین، تحول در اذهان و تحول در رفتار با جوانان کشور را به وجود بیاوریم. شاید برخی افرادی به صورت اشتباهی مطرح شدند و سپس حضور خود را در انتخابات تکذیب کردند، اما تا آنجا که من اطلاع دارم این عزیزان به شکل‌های مختلف عنوان کرده بودند که در انتخابات ثبت نام خواهند کرد.

به عنوان مثال در شرایط کنونی آقای مجید انصاری و علوی وزیر اطلاعات دولت گذشته در انتخابات ثبت نام کرده‌اند. در واقع باید عنوان کرد«ژنرال‌ها را آخر پاییز می‌شمارند.» اینکه این افراد در انتخابات حضور پیدا می‌کنند یا خیر در روزهای مبارزات انتخاباتی مشخص خواهد شد. رهبر انقلاب بارها عنوان کرده‌اند که در تقنین کشور باید تحول صورت بگیرد. این در حالی است که در مجلس یازدهم شاهد تصویب لوایح و قوانینی بودیم که با مطالبات جامعه همخوانی نداشت. به همین دلیل نیاز است که قوانینی در مجلس مورد توجه قرار بگیرد که به روز و متناسب با خواست و مطالبه مردم باشد.

هدف اصلی ما برای حضور در انتخابات حذف تندروها از مجلس شورای اسلامی است. بنده حای شنیده‌ام آقای باهنر هم در انتخابات مجلس ثبت‌نام کرده‌اند اما هنوز رسانه‌ای نشده است. با تکذیب کردن و متضاد برخورد کردن چیزی عاید کشور و جریان‌های فکری وسیاسی نخواهد شد. من در ماه‌های اخیر با نهادهای نظارتی و مراکز تصمیم‌گیر در ارتباط بوده‌ام و به این نتیجه رسیده‌ام که شرایط برای حضور اکثریت نخبگان در انتخابات آینده فراهم شده و به همین دلیل ما به دنبال این هستیم که بساط تندروی را جمع کنیم. این هدف جمعی ما خواهد بود. 

آیا تغییر در رویکرد مجلس به تنهایی برای تحول در کشور کافی است؟ 

در شرایط زمانی و مکانی کنونی، ما در وضعیتی قرار داریم که اگر به فرض تمام نیروها و اقشار و اقوام و طبقات مردم، با تمام استعدادهای طبیعی و انسانی و خدادادی، این سرزمین با هم متحد و یگانه شوند، باز هم در برابر قدرت حاکم بر جهان و پیشرفت اقتصادی همسایگان بی‌یاوریم، چه رسد به اینکه بین جریانات سیاسی در این سرزمین اختلاف از یکسو و تشتت و

چندگانگی و تعارض در درون جریانات که تقریباً همفکر بوده و منابع و نیروی انسانی کاردان خود را با شدت متفرق و مخالف سازد. در صورت حضور واقعی مردم، یعنی نظارت و مراقبت بر اعمال و سیاست‌ها و بینش‌های دولت در حراست از حقوق شهروندی و استقلال و سلامت حرکت‌های اقتصادی و تلاش در ترقی و آبادانی و رفع تورم و آثار زیانبار آن در عموم جوامع شهری کشور و روی آوردن به فضاسازی برای عموم بانوان، جوانان، اقوام و صاحبان جریان‌های فکری متعدد و همچنین روی آوردن به سیاست مردم پسند و وفاق و اشتراک است که ارزش‌ها بهتر و بیشتر حراست می‌شوند، ارتقای کیفیت زندگی عموم هموطنان کلید می‌خورد و اقتدار نظام نیز تضمین می‌گردد. مردم بایستی احساس بهره‌مندی مادّی و معنوی و ترقّی و تعالی برای خود بنمایند، تا نسبت به آن وفادار‌تر و در برخورداری از حق سرنوشت خویش، در انتخابات مجلس پیش روی، از هم سبقت بگیرند. 

در صورتی که مجمع کاندیدای اقوام اصلاح‌گرا و مطالبه‌گر در انتخابات پیروز شود نسبت به دولت و رویکردی که در پیش گرفته چه موضعی خواهد داشت؟ مجلس آینده چگونه می‌تواند دولت را به تغییر و تحول در رویکردها وادار کند؟ 

دولت دست از برنامه‌های توسعۀ شعاری و غیرقابل عملی که حتی درصد ناچیزی از آن هم در توان مالی و اجرایی کشور نیست، بردارد و از هزینه‌های جاری اضافی به شدت جلوگیری کند و مجلس فعلی ضمن امتناع از بارگذاری جدید متعدد و ارائه طرح‌های نامهربانانه، فقط و فقط به نظارت عملکردهای دولتی روی آورده و تقنین و قانونگذاری را متحول نماید. در برابر مشکلات داخلی و فشارهای متعدد و همه جانبه ظالمانه جهانی از سوی دیگر، راهی جز این وجود ندارد که چشم امید از بازار جهانی برداریم و با اورهال قوانین و بروز کردن عموم قانون‌های کشور و نیز به استعدادهای طبیعی، مادی، انسانی، فرهنگی و بسیج و جذب توان‌های داخلی بیندیشیم، نه اینکه، مهاجرت نخبگان و خروج سرمایه‌های وطن را، به دست خود فراهم آوریم.

اگر برخی مسئولان و دستگاه‌های نظارتی و برنامه‌ریزان ما نسبت به نیروها و توان‌های داخلی، با تحریک جریانی، چنین بی‌اعتماد و نگرانند، به توان‌ها و سرمایه‌های وارداتی با آن سابقه و تاریخ امید بستن با هیچ منطق و ارزش و عقلانیتی قابل توجیه نیست. اگر جذب و بسیج توان‌های درونی اعم از بانوان، جوانان، نخبگان و اقوام غیور ایرانی، در بستری از وفاق و اشتراک، تحقق نیابد، امکان منطقی برای افزایش سرمایه اجتماعی نظام و مقاومت در برابر سایر حساسیت‌ها و فشارهای جهان سلطه بر روی کشور و ملّت کمتر خواهد شد. مسأله مشخص و معین ما پاسخ به چه باید کردها در همین جاست.

مسائل دنیای امروز و مشکلات داخلی را تنها با پیوند حاکمیت و ملت و با سرپنجه تدبیر و عقلانیت و وفاق می‌توان مهار کرد. در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران، ملت ایران و اقشار آگاه و مسئول آن، در میان بینش‌های تنگ برخی جریان‌های سیاسی و سایر جریانات سیاسی مردمی، به سیاستی که استقلال ملی و حقوق و آزادی و سبک زندگی آنان را در همه ابعادش استحکام بخشد رأی خواهد داد. آنچه خواست و مصلحت واقعی مردم و حاکمیّت است چیزی جز استقلال، آزادی، استغنا و توسعه و نگاه به درون و مثل آفتاب، تابیدن به روی عموم ایرانیان نیست.

نویسنده : احسان انصاری

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار