| کد مطلب: ۶۰۱۴۶۶
لینک کوتاه کپی شد

برای تأمین کسری‌ صندوق‌های بازنشستگی در بودجه ۱۴۰۲ منابع مطلوبی پیش‌بینی شده است/می‌توانیم سیستم کالابرگ را سراسری اجرا کنیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در بودجه سال ۱۴۰۲ منابع بسیار مطلوبی برای تأمین کسری‌های صندوق‌های بازنشستگی از جمله صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق فولاد و صندوق تأمین اجتماعی پیش بینی شده است و باید بگویم راه‌های مناسبی برای اخذ مطالبات صندوق‌ها از دولت و کاهش آن‌ها ترسیم شده است.

برای تأمین کسری‌ صندوق‌های بازنشستگی در بودجه ۱۴۰۲ منابع مطلوبی پیش‌بینی شده است/می‌توانیم سیستم کالابرگ را سراسری اجرا کنیم

آرمان ملی آنلاین ایلنا نوشت، صولت مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره این‌که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال گذشته در رابطه با بهبود شرایط کارگران و معیشت آنان چه گام‌هایی برداشت، گفت: خوشبختانه ما همه تلاش‌مان این بود کارگاه‌های اقتصادی در بخش کشاورزی، صنعت و خدمات و سایر بخش‌ها سرپا نگه داشته شوند تا خدایی ناخواسته کارگری از کار بیکار نشود. البته اگر به هر دلیلی کارگری از کار بیکار شود حتما ملتزم بودیم بیمه بیکاری را در وقت مقرر پرداخت کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: نکته بعدی موضوع همسان‌سازی دریافتی کارگران با کارمندان دولت بود که به حمدالله این کار به نحو احسن انجام شد و ما یک عدالت توزیعی را در این حوزه مشاهده می‌کنیم و بالغ بر یک میلیون فرصت شغلی در سال ۱۴۰۱ ایجاد شد.

وی با اشاره به کاهش بدهی دولت به صندوق‌ها عنوان کرد: مستحضر هستید که صندوق تأمین اجتماعی نزدیک به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات معوقه‌اش را از دولت گرفت. از سوی دیگر هم در بودجه سال ۱۴۰۲ منابع بسیار مطلوبی برای تأمین کسری‌های صندوق‌های بازنشستگی از جمله صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق فولاد و صندوق تأمین اجتماعی پیش بینی شده است و باید بگویم راه‌های مناسبی برای اخذ مطالبات صندوق‌ها از دولت و کاهش آن‌ها ترسیم شده است.

مرتضوی بیان کرد: اقدامات خوب دیگری هم در حوزه تعاون صورت گرفت از جمله اینکه شرکت‌های تعاونی به شدت افزایش یافت و صادرات این شرکت‌ها افزایش پیدا کرده‌ است. در بخش تعاونی مسکن شرکت‌های جدیدی به ثبت رسیدند و همکاران ما تلاش می‌کنند به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: در حوزه رفاه اجتماعی تلاش دولت این بوده است که فقر مطلق را کاهش دهد، ضریب جینی را به شکلی ترمیم کند و به دهک‌های کم‌درآمد توجه ویژه‌ای داشته باشد، بحث کالابرگ الکترونیکی در حوزه رفاه یکی از اقدامات ویژه و مناسب دولت بود که بحمدالله ما آمادگی داریم به صورت کلی در سراسر کشور آن را اجرا کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که هرگاه یک مزیت‌ها و امکانات بیشتری ایجاد شود، احساس ما این است مردم استقبال بهتری خواهند کرد، اظهار داشت: در حال حاضر بستر و شبکه برای این کار (ارائه کالابرگ الکترونیکی) فعال است.

وی با اشاره به این‌که در حوزه اشتغال بالغ بر یک میلیون شغل ایجاد شده است، گفت: در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تعداد مراکز آموزشی افزایش پیدا کرده است. همچنین ایجاد مراکز آموزشی در کنار کارگاه‌ها و کارخانجات از جمله اقدامات ما در حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای بوده است. از سوی دیگر سایر مراکز مانند سازمان بهزیستی در جامعه اقدامات فراخور خودش را به احسن وجه با روی گشاده، با خلق حَسن رسیدگی کرد و اقدامات خوبی انجام دادند و بر جذب و جلب مشارکت‌های مردمی در این حوزه بسیار خوب و اثرگذار بوده است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار