| کد مطلب: ۶۰۱۴۳۸
لینک کوتاه کپی شد

دروغ‌های آمریکایی‌ها درباره مواضع هدف قرار گرفته، تلاش برای توجیه اقدامی تجاوزکارانه

وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله اخیر آمریکا به مواضع غیرنظامی در استان دیرالزور، خواستار اتخاذ موضع قاطع جامعه جهانی نسبت به این تجاوزات شد.

دروغ‌های آمریکایی‌ها درباره مواضع هدف قرار گرفته، تلاش برای توجیه اقدامی تجاوزکارانه

آرمان ملی آنلاین ایسنا نوشت: به نقل از خبرگزاری سانا، در بیانیه وزارت خارجه سوریه در این باره آمده است: سوریه حمله وحشیانه آمریکا به برخی مناطق در استان دیرالزور را که منجر به وقوع تلفات جانی و خسارات مادی شد، محکوم می‌کند.

این وزارتخانه در ادامه آورده است: سوریه بر پایان دادن به اشغالگری آمریکا، گسترش کنترل دولت سوریه بر تمام اراضی کشور و توقف حمایت آمریکا از شبه نظامیان جدایی‌طلب تاکید می‌کند و از همه کشورهای جهان می‌خواهد که این تجاوزات آمریکا را محکوم کنند و در راستای حفظ تمامیت ارضی سوریه با دمشق اعلام همبستگی کنند.

در این بیانیه همچنین آمده است: دروغ‌های آمریکایی‌ها درباره مواضع هدف قرار گرفته، تلاشی نافرجام برای توجیه این اقدام تجاوزکارانه و نقض آشکار حاکمیت، وحدت و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه است که در راستای تکمیل حملات انجام شده توسط رژیم اشغالگر اسرائیل و گروه تروریستی داعش علیه ملت‌های منطقه و سرپوش گذاشتن بر غارت منابع نفتی سوریه توسط واشنگتن صورت می‌گیرد، چراکه امروز آمریکایی‌ها ۸۰ تانکر حامل نفت خام دزدیده شده را از میادین نفتی سوریه خارج کردند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که روز گذشته منابع خبری از حملات آمریکا به مواضعی در استان دیرالزور سوریه و کشته و مجروح شدن شماری در این حملات خبر دادند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار