| کد مطلب: ۱۰۵۵۵۸۷
لینک کوتاه کپی شد

اخبار

آغاز فرآیند ثبت نام مرحله دوم
طرح یکپارچه خودرو
فرآیند ثبت نام مرحله دوم طرح یکپارچه خودرو از چهارشنبه هفته جاری ۲۰ اردیبهشت آغاز می‌شود و متقاضیان تا ۲۹ اردیبهشت فرصت دارند نسبت به افتتاح حساب وکالتی به نام سازمان حمایت اقدام کنند. مطابق فرآیند اجرایی و جدول زمان‌بندی دومین دوره سامانه یکپارچه خودروهای داخلی، نخستین مرحله این طرح با وکالتی کردن حساب شخصی و مسدود کردن مبلغ موجودی مورد نیاز به نفع سازمان حمایت از تاریخ چهارشنبه (20 اردیبهشت) آغاز خواهد شد و تا روز جمعه (29 اردیبهشت) ادامه خواهد یافت که پس از آن، از 29 اردیبهشت تا سوم خرداد ماه بررسی اطلاعات واجدان شرایط از منظر داشتن حساب وکالتی با موجودی مسدود شده به عنوان پیش نیاز انجام ثبت نام و اعمال بلک لیست‌ها (اولیه خودروسازان، اولین دوره فروش سامانه یکپارچه و خودروهای وارداتی) انجام خواهد شد. در مرحله سوم، ثبت نام و انتخاب اولویت‌ها توسط متقاضیان واجد شرایط در مورخ سوم تا سیزدهم خرداد ماه به انجام خواهد رسید. برپایه این گزارش، اولویت بندی با دستگاه‌های نظارتی با الگوریتم مورد تایید قبلی در روز هفدهم خرداد ماه به انجام خواهد رسید و از 18 تا 31 خرداد ماه اطلاعات متقاضیان و حذف افرادی که واجد شرایط تقاضا نیستند (مطابق پایش ثبت احوال، ناجی و غیره) به انجام خواهد رسید همچنین در روز دهم تیرماه 1402 پایش پنج اولویت متقاضیان انجام و در سامانه اعلام خواهد شد و بالاخره در روز پانزدهم تیرماه، امکان ثبت نام متقاضی بر اساس فراخوان خودروساز بر مبنای زمان بندی اعلامی انجام خواهد شد. به گزارش تسنیم، براساس اعلام وزارت صمت هفته گذشته بیش از 208 هزار نفر از متقاضیان ثبت‌نام کننده در مرحله اول طرح یکپارچه عرضه خودرو که نوبت تحویل خودروی آنها به سال 1403 موکول شد، در مهلت تعیین‌شده برای تغییر نوع خودرو به سامانه easalcar. ir مراجعه کرده و نسبت به تغییر نوع خودرو برای تغییر اولویت‌بندی اقدام کردند که بررسی اطلاعات این افراد باعث شد تا اجرای مرحله دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه در 16 اردیبهشت ماه برگزار نشود.

قیمت این خودرو ۷۰ میلیون تومان ریخت
روند بازار خودرو حاکی از آن است که تارا اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ با کاهش ۷۰ میلیون تومانی نسبت به یک هفته قبل، یک میلیارد و ۱۰میلیون تومان شد. گزادش‌های میدانی نشان می‌دهد تارا دنده‌ای مدل ۱۴۰۲ در حدود ۱۰ میلیون تومان ارزان شد و ۸۲۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد این در حالی است که قیمت دنا اتوماتیک توربو پلاس مدل ۱۴۰۲ در حدود ۱۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشته و یک میلیارد و ۳۰ میلیون تومان شده است. به گزارش خبرآنلاین، گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد قیمت راناپلاس پانوراما ۱۴۰۲ در حدود ۱۰ میلیون تومان ارزان شده و ۶۷۰ میلیون تومان شده است اما در بازار خودرو قیمت پراید ثابت ماند و پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۱ با قیمت ۳۰۵ میلیون تومان به فروش رفت. تیبا صندوقدار SX بنزینی مدل ۱۴۰۱ نیز به قیمت ۳۸۰ میلیون تومان به فروش رفت.

میان‌بُر خرید دلار ارزان
مشاهدات نشان می‌دهد که در شرایط کنونی افراد زیادی وارد بازی خرید ارز سهمیه‌ای نشده‌اند و احتمالا میان‌بر خرید ارز ارزان، بیشتر قسمتِ بخشی از حرفه‌ای‌های بازار شده است. دیگر در بازار ارز خبری از صف‌های خرید نیست و صرافی‌ها خلوت شده‌اند. در گذشته، افراد زیادی سعی می‌کردند از صرافی‌ها ارز مورد نیاز خود را با دردسر کم تهیه کنند؛ اما در شرایط کنونی، تهیه ارز سهمیه‌ای برای معامله‌گران بسیار سخت شده است، به طوری که دیگر افرادی در صف تهیه ارز در خیابان فردوسی مشاهده نشده‌اند. معامله‌گران مهمان و کم‌تجربه‌ای که خواهان ارز سهمیه‌ای بودند، از بازار رخت بسته‌اند و دیگر خبری از آنها دیده نمی‌شود. با این حال معامله‌گران حرفه‌ای در روزهای اخیر سعی کرده‌اند از راه دیگری دسترسی به ارز ارزان داشته باشند. این دسته یادآوری می‌کنند که در شرایط کنونی خریدار ارز سهمیه‌ای در ابتدا باید یک حساب ارزی تهیه کند. به گزارش اقتصادنیوز، در مرحله بعد فردی که حساب ارزی تهیه کرده است، باید به صرافی‌های مختلفی در بازار رجوع کند. برخی از صرافی‌ها در طول روز از بازار متشکل اقدام به خرید ارزان می‌کنند و باید ارز خریداری شده را با حاشیه سود کمی به افراد به فروش برسانند. با این حال ممکن است بسیاری از صرافی‌ها در طول روز از بازار متشکل خرید نداشته باشند یا در صورت خرید در مورد عرضه آن تردید داشته باشند. در این شرایط، معامله‌گرانی موفق هستند که می‌دانند کدام صرافی‌ها در طول روز از بازار متشکل خرید داشته‌اند و حاضر هستند این ارز را نیز به آن‌ها بفروشند. مشاهدات نشان می‌دهد که حداقل در شرایط کنونی افراد زیادی وارد بازی این نوع خرید ارز سهمیه‌ای نشده‌اند و احتمالا میان‌بر خرید ارز ارزان، بیشتر قسمتِ بخشی از حرفه‌ای‌های بازار شده است البته دریافت ارز به شکل یاد شده محدودیت‌هایی هم دارد. به عنوان مثال، در هر حساب ارزی حداقل ۱۰۰ دلار باید باقی بماند و معمولا ارز خریداری شده تا پنج روز بعد از خرید از حساب ارزی فرد خریدار قابل برداشت نیست. برخی افراد تصور می‌کنند که در فاصله این پنج روز ممکن است دلار افت کند و حاشیه سود خرید ارز سهمیه‌ای کاهش یابد. البته دلاری که در بازار متشکل حدود ۴۲ هزار تومان است و با بازار آزاد معمولا بیش از ۱۰ هزار تومان فاصله دارد، حتی با کاهش حاشیه سود نیز جذاب به نظر می‌رسد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار