| کد مطلب: ۱۰۴۶۳۷۷
لینک کوتاه کپی شد

اخبار کوتـــاه

ذخاير سدهاي تهران در پايين ‌ترين سطح 50 سال اخير

تبريزي مدير توسعه خطوط آبرساني شرکت تأمين و تصفيه آبفاي تهران گفت: از سال گذشته تا کنون بارش‌هاي ناچيزي در سطح حوضه آبريز سد‌هاي تهران داشتيم و بارش ناچيز موجب شده حجم ذخاير سد‌هاي تهران به حداقل ميزان طي 50 سال گذشته برسد و از مصرف کنندگان درخواست داريم با کاهش 20 درصدي خود ما را ياري دهند.مدير توسعه خطوط آبرساني شرکت تأمين و تصفيه آبفاي تهران گفت: مخازن استان تهران با 908 هزار متر مکعب در پايين‌ترين حد استاندارد خود قرار دارد.تبريزي افزود: در حال حاضر مصرف آب تهران 39 هزار و پانصد ليتر بر ثانيه است، در حالي که ورودي آب به شهر تهران 34 هزار و پانصد ليتر مي‌باشد که حدود 5 هزار ليتر بر ثانيه کاهش ميزان ذخاير آبي داريم که کمتر از توليد، مصرف داريم.

برخي يک روزه استخدام مي‌شوند !

يک فعال کارگري گفت: چرا با کارگراني که سال‌ها در کارهاي با ماهيتِ دائم در اين سازمان کار مي‌کنند، بايد قرارداد حجمي و شرکتي داشته باشند اما عده‌اي به راحتي و سريع استخدام شوند؟مجتبي نوراني (نماينده کارگران منطقه آزاد اروند) در تماس با ايلنا، به استخدام‌هاي خارج از ضابطه‌ بعد از تغيير مديريت در سازمان منطقه‎ي آزاد اروند اعتراض کرد. به گفته‌ او، مديريت جديد، نيروهايي خارج از سازمان را به استخدام رسمي درآورده که آن‌ها هيچ گونه سابقه‌ کار در اين سازمان ندارند. اين درحالي است که براي گرفتنِ پست مديريتي بايد مراتبي طي شود. نوراني گفت: بسياري از پرسنل ما بالاي 10 تا 18 سال سال سابقه‌ کار دارند اما هنوز به استخدام سازمان درنيامده و قراردادي و نيروي شرکتي هستند، چراکه طبق ابلاغيه‌ دبيرخانه، به دليل کمبود بودجه، سازمان حق استخدام نيروي جديد ندارد.نماينده کارگران منطقه آزاد اروند گفت: همچنين تعدادي نيرو بعد از تغيير مديريت، جذب يکي از شرکت‌هاي سازمان منطقه آزاد اروند شده‌اند و حقوق‌هاي بالا مي‌گيرند. او گفت: اگر قرار است استخدامي صورت بگيرد چرا اين استخدام براي کارگرِ باسابقه‌ي بالا نيست؟ اگر بودجه وجود ندارد چرا عده‌اي به راحتي وارد سازمان مي‌شوند و از همان اول با حقوق بالا استخدام مي‌شوند؟نوراني گفت: کارگران اعتراض خود را به گوش آقاي عبدالملکي رساندند و ايشان قول دادند انتصاباتِ جديد را پيگيري کنند.

عرضه سهميه‌اي آنتي‌بيوتيک‌ها

نايب رئيس انجمن داروسازان گفت: در حال حاضر هنوز کمبود سرم به طور کامل برطرف نشده است، آنتي‌بيوتيک‌ها و برخي از داروهاي سرماخوردگي هم به صورت سهميه‌اي به داروخانه‌ها داده مي‌شود، اما وضعيت ناياب ندارند و با مراجعه به داروخانه‌هاي دولتي اين داروها يافت مي‌شوند. علي فاطمي در رابطه با وضعيت کنوني بازار دارويي کشور گفت: اکنون نمي‌توان گفت که مشکلات دارويي در بازار رفع شده است. در دو هفته اخير وارد شدن دارو به بازار به نحوي بوده است که برخي کمبودها به‌صورت موردي کاهش يافتند. انواع آنتي‌بيوتيک‌هاي ايراني و خارجي به داروخانه‌ها داده شده است که نتايج اين اختصاص باعث بهتر شدن وضعيت دارو شده است. برخي شربت‌هاي داراي کمبود قابل ملاحظه مثل شربت ضدحساسيت از جمله ديفن هيدرامين و اکسپکتورانت براي سرفه اکنون کمابيش در دسترس هستند.او گفت: وضعيت سرم در کشور تفاوتي نکرده و کماکان به صورت سهميه‌اي عرضه مي‌شود. سرم اکنون مثل گذشته ناياب نيست و در داروخانه‌هاي خصوصي وضعيت کم‌ياب دارد.

شاهد سيل خروج محلي‌ها از سيستان هستيم

داود ميرشکار مديرکل حفاظت محيط زيست سيستان و بلوچستان گفت: با توجه به بحران آب موجود در حوزه سيستان و عدم تغيير در منابع آبي شرايط نسبت به سال گذشته تغييري نداشته و با توجه به اينکه هنوز وارد فصل سيلاب نشديم، بستر تالاب هامون هنوز خشک است. ميرشکار با اشاره به چالش‌هاي محيط زيستي موجود در اين استان اظهار داشت: مديريت نامناسب آب در کشور همسايه منجر به مديريت ضعيف آب در رودخانه هيرمند و تالاب هامون شده است. او افزود: معضلات و گرفتاري‌هاي بسيار زيادي در استان سيستان و بلوچستان وجود دارد و بحران آب و تشديد ريزگردها در زمان بادهاي 120 روزه را به دنبال خواهد داشت.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار