آغاز سال تحصیلی همراه بامشکلات اقتصادی
آرمان ملی: دانشآموزان و معلمان در سالهای اخیر، دورانی متفاوت را در تاریخ آموزش و پرورش ایران، تجربه کردند؛ دورانی که به دلیل شیوع و گسترش بیماری کرونا، مدارس را تعطیل کرد و سیستم تعلیم و تربیت را به صورت مجازی درآورد. اسم شبکه آموزشی دانشآموزی «شاد» را همه شنیدهاند و البته انتقادهایی از آن نیز شد. نرگس ملکزاده، آموزگار و کارشناس آموزشی نگاهی به عملکرد این شبکه آموزشی و آموزش مجازی انداخته و چشماندازی از این شیوه آموزش را در ایران ترسیم کرده است. سال تحصیلی جدید، با فروکش کردن نسبی کرونا، پس از چند سال، کلاسهای درسی از حالت آنلاین به حالت حضوری درمیآیند. عبدالجلیل کریمپور، آموزگار و کارشناس مسائل آموزشی به ورود دانشآموزان به فضای جدید مجازی با استفاده از گوشیهای موبایل در دوره کرونا اشاره میکند و معتقد است اگر نهادهای آموزشی با برنامهریزی بر استفاده دانشآموزان از این وسایل، نظارت میکردند، اثرات مخرب کمتری بههمراه داشت. آقای کریمپور به تعلق درصد بالایی از رتبههای تک رقمی کنکور به مدارس غیردولتی و تغییرات عوامل اداری، آموزشی همینطور به بحث رتبهبندی معلمان هم اشاره میکند. اتفاقانی که در سال گذشته آموزشی برای سیستم آموزشی کشور، معلمان و دانشآموزان رخ داد. حفیظاله مشهور، آموزگار و کارشناس آموزشی، با اشاره به آسیبهایی که بیماری کرونا برای چگونگی کیفیت آموزشی کشور بههمراه داشته، به آسیبهای اقتصادی اشاره میکند. آسیبهایی که خانوادهها را از تامین لوازم و وسایل مورد نیاز مدرسه برای دانشآموزان بازمیدارد و حتی مانع تامین مواد مغذی و مورد نیاز غذایی برای فرزندانشان میشود. او به بحث سوءتغذیه دانشآموزان اشاره میکند.
ارسال نظر