| کد مطلب: ۱۰۱۳۲۶۵
لینک کوتاه کپی شد

کوتـــــاه

تصویب رقم حق مسکن کارگران
آرمان ملی:‌ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پیشنهاد ما به هیات وزیران اجرا شدن رقم حق مسکن در دستمزد کارگران از ابتدای فروردین ماه ۱۴۰۰ بوده است. محمد شریعتمداری اظهار کرد: حق مسکن کارگران که در اسفند ماه سال ۹۹ به تصویب شورای عالی کار رسید، برای اجرایی شدن نیازمند به تصویب رسیدن در هیات دولت است. او با بیان اینکه در حال حاضر رقم تعیین شده برای حق مسکن در کمیسیون اقتصادی دولت به اتفاق آرا به تصویب رسیده است، گفت: منتظر هستیم در اولین جلسه هیات دولت به تصویب نهایی برسد.

پاکبانان جنوب شهر
واکسن نزده‌اند
آرمان ملی: رئــیس کــمیسیـون سلامت شورای شهر تهران گفت: برخی مناطق تاکنون هیچ واکسنی دریافت نکرده اند برای مثال در مناطق جنوبی، منطقه ۱۶.۱۷، ۱۸.۱۹، ۲۰،۲۱ و ۲۲ هیچ واکسنی دریافت نشده است. زهرا صدر اعظم نوری افزود: براساس پیگیری‌ها و آمار ارائه شده تعداد نیروهای خدمات شهری و کسانی که احتمال ابتلای آن‌ها به کرونا بالا است، در حدود ۵۵ هزار نیرو هستند که از این تعداد دو هزار و ۲۴۸ نفر تاکنون واکسن دریافت کرده اند.

تشریح رای جریمه کلاب هاوس
آرمان ملی: روز شنبــه در ارتباط با مصوبه دیوان عدالت در مورد ایرانسل و جریمه‌اش در پرونده کلاب هاوس مطالبی در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها اعلام شد که شایعاتی را دامن زد. در همین راستا امیرعلی صفا یک حقوقدانان در صفحه توئیتر نوشت: «هر فردی می‌تواند برای ابطال مصوبات دولتی، شهرداری‌ها و امثالهم به دیوان عدالت اداری دادخواست بدهد. ایرانسل هم برای مصوبه جریمه‌اش درباره کلاب هاوس، دادخواست داده است. دادرس تشخیص داد موضوع به قدری از اهمیت برخوردار است که تا روشن شدن ماجرا، فعلاً جریمه پرداخت نشود و دستور توقف صادر شده است. باید قراردادها بررسی تا معلوم شود «جریمه» است و قابل اعمال بر اساس قرارداد یا «مجازات» است و غیرقابل اعمال.»

انتشار کد‌ملی واکسن خواران
آرمان ملی: رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران از انتشار کد ملی دریافت کنندگان واکسن کرونا در ‌سامانه شفافیت خبر داد. غلامحسین محمدی در صفحه شخصی خود نوشت: کد ملی همکارانی که در ‎شهرداری تهران واکسن تزریق نموده‌اند در سایت ‎شفاف بارگذاری شد و مرتباً تکمیل می‌شود. با توجه به نظریه وزارت بهداشت هرگونه افشای نام دریافت‌کنندگان خدمات بهداشتی-درمانی بدون کسب اجازه از افراد موجب اعتراض و پیگرد قانونی است.

به پاکبانان افغان
واکسن نمی‌دهند!
آرمان ملی: اعضای شورای شهر تهران ضمن تذکر به حناچی اعلام کرده‌اند، اعضای شورا هر چقدر به پایان دوره مدیریت شهری نزدیک می‌شوند نامحرم‌تر شده‌اند و لازم است حداقل عنوان شغلی دریافت‌کنندگان واکسن به طور کامل اعلام شود. حجت نظری گفت: اینکه صرفا کدملی و منطقه محل خدمت حدود 1600 نفر از 2700 نفری که واکسن کرونا به آنها تزریق شده اعلام شود چه نسبتی با شفافیت دارد و کجای این اقدام شفافیت است. این عضو شورای شهر تهران افزود: اگر واکسیناسیون بر اساس عناوین شغلی صورت گرفته است دیگر نباید میان پاکبان ایرانی و غیرایرانی تفاوتی وجود داشته باشد طبق آنچه که پیگیری کردم ظاهرا اتباع افغانستانی به دلیل نداشتن کدملی امکان استفاده از واکسن را ندارند که لازم است دولت هر چه سریع‌تر تدابیری را اتخاذ کند.

کشف ۲۰۰ انسولین تقلبی
ایرنا: رئــیس پــلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری فردی که در خصــوص خریــد و فروش انسولین‌های تقلبی در فضای مجازی فعالیت می‌کرد خبر داد و گفت: از متهم بیش از ۲۰۰ عدد انسولین تقلبی کشف و ضبط شده است. سرهنگ داود معظمی گودرزی افزود: متهم پس از انتقال به پلیس فتا هرگونه جرمی را انکار میکرد اما پس از روبه رو شدن با شاکی پرونده و ادله دیجیتال ضمن پذیرش بزه انتسابی به فروش داروهای فاسد اعتراف کرد.

رگبار و رعد و برق‌ ادامه دارد
ایسنا: مدیــرکل پـیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم وقوع رگبار و رعد و برق در بیشتر مناطق کشور طی امروز (۱۳ اردیبهشت) خبر می‌دهد. به‌گفته صادق ضیاییان افزود: در ارتفاعــات شرقی تهران، ارتفاعات مازندران و استان‌های اصفهان، خراسان جنوبی، یزد، کرمان و شمال سیستان و بلوچستان خواهد بود. این سامــانه بارشی طی روز سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت بیشتر در نواحی مرکزی، شمال شرق، شرق، جنوب شرق، دامنه‌های جنوبی البرز، دامنه‌های زاگرس مرکزی و طی روز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت در نوار شمالی و نوار شرقی کشور و طی روز پنجشنبه (۱۶ اردیبهشت) در نوار شمالی و استان‌های کرمان، فارس، یزد و اصفهان فعال است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار