| کد مطلب: ۱۰۱۱۴۴۸
لینک کوتاه کپی شد

توسعه معادن زغال‌سنگ البرز مرکزی ازسوی ذوب‌آهن

مراسم رســمی واگــذاری مدیریت و راهبری معادن زغال‌سنگ سوادکوه (البرز مرکزی) به ذوب‌آهن اصفهان باحضور جمعی‌از مسئولان برگــزار شــد. مراسم رسمی واگذاری مدیریت و راهبری معادن زغال‌سنگ سوادکوه (البرز مرکزی) به ذوب‌آهن اصفهان باحضور جمعی‌از مسئولان این مجتمع عظیم صنعتی، شهرستان سوادکوه و شرکت پیشرو معادن سوادکوه ذوب آهن برگزار شد. مرتضی یزدخواستی، عضو هیأت مدیره ذوب آهن اصفهان در این مراسم گفت: این شرکت به‌عنوان مادر صنعت فولاد کشور، پیشگام اکتشاف معادن کشور بود و معادن البرز مرکزی هم توسط این شرکت راه‌اندازی شد. مالکیت این معادن براساس سیاست‌های گذشته به بخش خصوصی واگذار شد اما پس‌از اینکه ذوب‌آهن اصفهان نیز وارد بورس شد، این شرکت به‌منظور تأمین پایدار مواد اولیه، مجدداً به امر اکتشاف و توسعه معادن ورود کرده و مدیریت و بهره‌برداری از معادن زغال سنگ سوادکوه در البرز مرکزی را از طریق تأسیس شرکت پیشرو معادن سوادکوه در اختیار گرفته است.
کســب عنــوان واحــد نمــونــه استانی ازسوی شـرکت فــولاد اکسیــن خوزستان
شــرکت فــولاد اکسیــن خوزستان موفق به دریافت عنوان واحد نمــونه استانی ازسوی استاندار خوزستان شد. شرکت فولاد اکسین خوزستان درراستای اقتصاد مقاومتی و تولید ملی در سال 99 با نقش‌آفرینی و نقش‌محوری در پروژه‌های بزرگ صنعت نفت و گاز کشور خوش درخشید. نمونه این درخشش پروژه عظیم خط انتقال نفت گوره به جاسک بود که بارها ازجانب مقامات ملی و محلی از آن به نیکی یاد شده است. بر‌همین‌اساس نشان استاندارد تولید محصولات در سال 1399 پس‌از ارزیابی‌ها و بررسی‌های ویژه‌ای که توسط اداره کل استاندارد خوزستان صورت گرفت به فولاد اکسین تعلق گرفت و لوح سپاسی به همین مناسبت اهدا شد.
رئیس‌جمهور پیشرانه جدید سایپا را تحسین کرد
شــرکت توســعه قوای محرکه تیوان فعالیت رسمی خود را با تــولید پیشرانه‌های کم‌مصرف سه سیلندر برای خودروهای خانواده SP۱۰۰ سایپا آغاز کرد. این مراسم باحضور برخی مقامات دولتی همراه بود و رئیس‌جمهور نیز به‌صورت مجازی فرمان افتتاح را اجرا کرد. ساخت پیشرانه جدید سه سیلندر و کم‌مصرف تیوان برای محصولات خانــواده SP۱۰۰ سایپا شروع شده است. رئیس‌جمهور نیز در جریان افتتاح این خط پیشرانه و مهندسی، آن را تحسین کرد و حضور آن در محصولات سایپا از جمله آریا را گامی مثبت برای رشد و توسعه صنعت خودرو دانست.
تولــید40هــزار تن لــولــه‌هـای فولادی بدون درز
مدیرعامل شرکت لوله‌گستر اسفراین گفت: شرکت لوله‌گستر این شهرستان خراسان شمالی امسال تولید ۴۰هزار تن لوله‌های فولادی بدون درز صنعت نفت را در دستور کار خود قرار داده است. مازیار زند اظهار کرد: شرکت ‌لوله‌گستر برای سال ۱۴۰۰ بیش‌از ۳۲هزار تن قرارداد تولید لوله‌های فولادی بدون درز صنعت نفت کشور را منعقد کرده و برای رسیدن به برنامه پیش‌بینی‌شده امسال، پیگیری انعقاد چندین قرارداد دیگر نیز در برنامه دارد. وی بااشاره‌به جهش خوب تولیدات شرکت لوله‌گستر در سال ۹۹ گفت: این شرکت صنعتی در سال گذشته با تولید ۲۱هزار تن لوله‌های فولادی بدون درز استفاده‌پذیر در صعنت نفت کشور، جهشی ۱۲۰درصدی در میزان تولیدات خود نسبت به سال ۹۸ رقم زد. مدیرعامل لوله‌گستر اسفراین بابیان اینکه میزان تولیدات این شرکت صنعتی در سال ۹۸ فقط ۹هزار تن بود، گفت: میزان تولید لوله‌گستر در سال ۹۹ بیشترین میزان تولید داخلی از سال ۸۵ تاکنون در این شرکت صنعت ثبت شد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار