| کد مطلب: ۱۰۴۶۰۹۳
لینک کوتاه کپی شد

عزیزیان:

تجربه کمک می‌کند از انگلیس نترسیم!

اولين ديدار تيم‌ملي فوتبال ايران در جام‌جهاني مقابل تيم‌ملي انگليس خواهد بود. سعيد عزيزيان گلر سابق تيم‌ملي کشورمان در اين خصوص صحبت کرد.

درباره ديدرا ايران و انگليس در جام‌جهاني چه نظري داريد؟

در بازي اول بايد با انگليسي بازي کنيم که شانس پنجم فتح جام معرفي شده و با اين تيم که روياي قهرماني دارد کار بسيار سختي در مقابل داريم. شيوه بازي انگليس 3- 3- 4 است و تيم‌ملي ايران 1- 5- 4 بازي مي‌کند که کاملا مشخص است هر دو تيم با چه‌ انديشه‌اي وارد زمين مي‌شوند. انگليس هجومي بازي مي‌کند تا به گل برسد و تيم ما دفاعي ظاهر مي‌شود تا بتواند از ضدحملات استفاده کند. حضور در جام‌جهاني افتخار بزرگي است و ايران بايد فوتبال خود را به نمايش بگذارد و صرفا به دفاع محض روي نياورد. کارلوس کي‌روش با اين استراتژي تيمش را به زمين مي‌فرستد که از اشتباهات حريف بهره ببرد و در جام‌جهاني قبلي مراکش با گل به خودي سه امتياز به ما داد، اما بدون شک انگليس تيم به مراتب بهتري است و بايد خيلي هوشيار باشيم تا بتوانيم از کوجکترين غفلت اين تيم استفاده مفيدي ببريم. جاي ترديدي نيست که در بازي با تيمي مانند انگليس احتياط واجب است و بازي اول هميشه در تورنمنت‌ها رويداد بسيار مهمي محسوب مي‌شود. نتيجه در اين مسابقه بسيار اهميت دارد و اگر بتوانيم برابر انگليس امتياز بگيريم گام بزرگي براي صعود برداشته‌ايم. در لحظاتي از مسابقه مي‌توانيم با حمله به انگليس حتي خلق موقعيت کنيم و در لحظاتي از مسابقه حمله بهترين دفاع است و مشکلي ندارد که برنامه‌هاي هجومي خود را اجرا کنيم. بازيکنان باتجربه‌اي در ترکيب تيم‌ملي حضور دارند و با وجود مهدي طارمي، عليرضا جهانبخش، سامان قدوس، سردار آزمون، کريم انصاري‌فرد و... نبايد هراسي از حريفي چون انگليس داشته باشيم.

ايران در جام‌هاي جهاني 2014 و 2018 با حداقل اختلاف به آرژانتين و اسپانيا باخت و مقابل پرتغال به تساوي رسيد!

تجربه بازي با تيم‌هاي بزرگي را داشتيم و اين موضوع به ملي‌پوشان باتجربه و شاخص ما کمک مي‌کند تا از حريفي چون انگليس نترسيم و به کسب امتياز مقابل اين حريف اميدوار باشيم. مشکلاتي در برنامه‌هاي تدافعي داشتيم و با آمدن کارلوس کي‌روش تا حدود زيادي اين مشکل رفع شده است. البته مثل دو دوره گذشته کي‌روش فرصت نکرده تا روي کارهاي تدافعي با عناصر خط دفاعي کار کرده باشد و بايد خيلي باهوش باشيم تا به حريفان فضا و موقعيتي ندهيم. فشار خيلي زيادي پيش روي سازمان دفاعي ايران است تا گلي مقابل انگليس نخورد. بايد تمامي اعضاي تيم به هم کمک کنند تا حريف به گل نرسد. از لحاظ ذهني نياز به آمادگي بالايي داريم و اگر وضعيت روحي رواني خوبي داشته باشيم بخت زيادي براي کسب امتياز داريم.

هندباليست ايراني تابعيت روماني گرفت

ايسنا: ملي‌پوش هندبال ايران از سپتامبر 2022 تابعيت کشور روماني را گرفته است. فدراسيون جهاني هندبال اعلام کرد که سعيد حيدري راد دروازه‌بان تيم‌ملي هندبال ايران و تيم دينامو بخارست روماني از سپتامبر 2022 (شهريور 1401) تابعيت کشور روماني را گرفته است. حيدري راد سال‌ها سابقه پوشيدن لباس تيم‌ملي ايران را در کارنامه دارد. قهرماني آسيا 2020 کويت آخرين رويدادي بود که او براي ايران به ميدان رفت. حيدري‌راد در بازي‌هاي کشورهاي اسلامي و قهرماني آسيا 2022 به تيم‌ملي دعوت شد اما به دلايلي که خودش آن را مشکلات شخصي عنوان کرد در تيم‌ملي حاضر نشد. او همچنين به مرحله اول اردوي تيم‌ملي هندبال مردان براي حضور در قهرماني مردان جهان نيز که از 18 تا 25 مهر در تهران برگزار شد دعوت شده بود که البته به اين اردو هم نيامد. سعيد حيدري‌راد دروازه‌بان ايراني از سال 2017 عضو تيم دينامو بخارست روماني شد و امسال نيز قرارداد خود را با اين باشگاه تا سال 2024 تمديد کرد. حيدري راد در سال‌هاي حضورش با اين تيم به چندين عناوين قهرماني دست يافته است و يکي از ستاره‌هاي اين تيم به حساب مي‌آيد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار