| کد مطلب: ۱۰۴۶۰۹۱
لینک کوتاه کپی شد

کی‌روش:

بازی با انگلیس مهمترین دغدغه زندگی من است

کارلوس کي‌روش سرمربي تيم ملي فوتبال ايران، ديدار با سه‌شير را مهمترين دغدغه فعلي زندگي خود توصيف کرد.

انتقاد از طارمي

کارلوس کي‌روش عصر ديروز (شنبه) اظهارنظري در جمع خبرنگاران پرتغالي داشت که رسانه‌هاي اين کشور مانند آبولا و اوجوگو، اقدام به انتشار آن کردند. کي‌روش درباره انتقادات از مهدي طارمي در فوتبال پرتغال اظهار داشت: کمتر کسي مي‌داند که در کنار منچستريونايتد، طرفدار چه تيمي هستم. زماني که براي پورتو گل مي‌زنيد، انگار قلب سه يا چهار ميليون هوادار بنفيکا و 1.5 ميليون هوادار اسپورتينگ را لمس کرده‌ايد. وي با اشاره به درخشش مهاجم تيم ملي ايران در پرتغال بيان کرد: طبيعي است که برخي از رسانه‌هاي شهر ليسبون دوست نداشته باشند که يک بازيکن در پرتغال، ناگهان اينقدر موفق شود، فوق‌العاده کار کند و چند دستاورد مهم با پورتو به دست بياورد (با خنده). اين مسأله هميشه پابرجا بوده است و فکر نمي‌کنم تغيير کند.

بازي با اتلتيکو

سرمربي تيم ملي ايران در مورد اخراج طارمي مقابل اتلتيکومادريد که به خاطر تمارض براي پنالتي رقم خورد، تصريح کرد: فقط يک بار چنين اتفاقي افتاد؛ آيا پنالتي‌هاي ديگري که درباره آن (روي طارمي) بحث شد، درست نبود؟ در ليگ قهرمانان فقط او نيست که براي گرفتن پنالتي تلاش مي‌کند. پنالتي بخشي از فوتبال است و به همين خاطر قانون پنالتي وجود دارد. طارمي در آن مسابقه اشتباه کرد و جريمه شد؛ خودش نيز چنين چيزي را پذيرفت.

ستاره؟

کي‌روش در پاسخ به اين پرسش که آيا طارمي بزرگترين ستاره تيم ملي ايران محسوب مي‌شود يا خير، گفت: خير. ما بازيکني داريم که بسيار مهمتر و بهتر از اوست؛ تيم ايران.

مشاجرات

وي راجع به بحث‌ها و مشاجرات موجود در آستانه جام جهاني 2022 قطر خاطر نشان کرد: هيچ‌گاه نديدم اتفاقاتي در اين سطح پُر از چالش نباشد؛ تا اينکه توپ مي‌چرخد (مسابقات آغاز مي‌شود). زماني که توپ مي‌چرخد، ساير اتفاقات براي کسي مهم نيست. تا آن موقع مردم درباره مسائل مختلف و حقوق بشر صحبت مي‌کنند، اما پس از آن همه چيز را از ياد مي‌برند. سرمربي تيم ملي ايران در مورد اتفاقات اخير کشورمان تأکيد کرد: بازيکنان کاملا روي مسابقات متمرکز شده‌اند و تمرکز من روي آماده‌سازي تيم است. اگر بفهمم که کسي در ميان خانواده يا دوستان من بيمار است، البته همان احساس را ندارم. با اين حال در عملياتي هستيم که بايد حرفه‌اي برخورد کنيم.

چالش

«ما نماينده 90 ميليون نفر هستيم و اگر کاملا روي شادي و افتخار آنها تمرکز نداشته باشيم، کسي ما را نمي‌بخشد.»، کي‌روش ضمن بيان اين جمله اظهار داشت: به قطر آمده‌ايم که جام جهاني را به يک جشن تبديل کنيم. ما احساساتي داريم، اما به صبر و درک بيشتر نياز داريم تا امتيازات لازم را بگيريم. مأموريت ما، تحقق بخشيدن به رؤياي هواداران ايراني و انتظار آنهاست؛ ارائه نمايشي آبرومند که غرور را به کشور مي‌آورد. وي در اين باره که به نظر مي‌رسد با دشوارترين چالش زندگي خودش مواجه شده، تصريح کرد: اين شايد بزرگترين چالش دوران کاري من است، اما الان مهمترين چيز در زندگي‌ام انگليس است؛ سپس ولز و بعد آمريکا.

صعود

سرمربي تيم ملي ايران در پاسخ به اين پرسش که در صورت صعود شاگردان به فينال جام جهاني 2022‌، تمايل دارد با کدام تيم روبه‌رو شود، گفت: پرتغال حريفي است که دوست دارم در فينال با آن بازي کنيم (با خنده)؛ البته با احترام به دوستم پائولو بنتو (سرمربي کره جنوبي).

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار