| کد مطلب: ۱۰۵۰۰۴۶
لینک کوتاه کپی شد

خوراکی‌هایی برای کاهش اثرات آلودگی هوا

آلودگی هوا، بزرگترین تهدید زیست‌محیطی برای سلامت انسان است که متأسفانه ساکنان شهرهای صنعتی و پرجمعیت را به شدت تهدید می‌کند. بررسی وضعیت روزانه آلودگی هوا در منطقه زندگی می‌تواند کمک‌کننده باشد تا زمانی‌که سطح آلودگی بالا رفت از ورزش در فضای باز خودداری کنید یا هنگامی‌که هوا بد است به‌جای رفتن به مرکز خرید یا باشگاه ورزشی، در داخل خانه قدم بزنید و ورزش کنید. در این مواقع توصیه می‌شود چوب یا زباله را نسوزانید چرا که سوزاندن هیزم و زباله یکی از منابع اصلی آلودگی است و به کسی اجازه ندهید در داخل خانه سیگار بکشد. همچنین برخی موادغذایی هم وجود دارند که برای کاهش اثرات آلودگی هوا بر بدن می‌توانید آنها را بیشتر مصرف کنید.

گوجه‌فرنگي حاوي ليکوپن است، يک آنتي‌اکسيدان که به‌عنوان يک لايه محافظ براي سيستم تنفسي در برابر ذرات گرد و غبار موجود در هوا عمل مي‌کند.

کورکومين موجود در زردچوبه يک آنتي‌اکسيدان شناخته شده است و گفته مي‌شود که به محافظت از ريه‌ها در برابر اثرات سمي آلاينده‌ها کمک مي‌کند و سموم کبد را نيز کاهش مي‌دهد.

مرکباتي مانند پرتقال، گريپ‌فروت و ليمو سرشار از ويتامين C هستند. مصرف منظم مرکبات به کاهش اثرات مضر و حفظ سلامت ريه‌ها کمک مي‌کند.

چاي‌سبز که سرشار از آنتي‌اکسيدان‌ است، مي‌تواند به شما کمک کند تا از شر سموم بدن خلاص شويد. مصرف دو فنجان از اين چاي در روز مؤثر است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار