| کد مطلب: ۱۰۴۲۲۷۲
لینک کوتاه کپی شد

از کفن پوشی تا دفاع از مهاجرت فرزندان مسئولان

آرمان ملي - مطهره شفيعي: عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به رفتارهاي متناقض برخي از فعالان سياسي درباره برخي از مسائل کشور گفت: رفتارهاي دوگانه موجب نفاق است و آثار منفي گسترده‌اي در جامعه خواهد داشت. مجيد انصاري گفت: ما قبلا شاهد اين بوديم که در هر موضوعي عده‌اي کفن‌پوش مي‌شدند اما امروز همين افراد به موضوعاتي که در گذشته به آن اعتراض داشتند حمايت مي‌کنند. وي افزود: مثلا در موضوع برجام شاهد اين بوديم که آقاي ظريف هنوز از هواپيما پياده نشده بود عده‌اي به مخالفت از آن تجمع کرده بودند اما همان‌ها موافق برجام هستند. البته هر لحظه که توافق انجام شود خوب است و به نظر بنده بي‌جهت تا به امروز طول کشيده است. عضو مجمع تشخيص مصلحت تصريح کرد: رفتار دوگانه‎‌اي اين روزها شاهد هستيم مثلا موضوعاتي همچون برجام، ورود بانوان به ورزشگاه‌ها و مهاجرت فرزندان مسئولان در يک دولت بد و در دولت و حزب ديگر خوب است. تاثير مخرب اين رفتارها از اصل موضوع بيشتر است و سبب بي‌اعتمادي خواهد شد.

کفن‌پوشان دولت خاتمي و روحاني

کفن‌پوشان در خواب هستند، کفن‌پوشاني که براي فشار به اصلاح‌طلبان و اعتداليون به ابزار زيادي نياز ندارند؛ يک کفن و کبريت! دوران رياست‌جمهوري سيد محمد خاتمي که همراه با ظهور گفتمان جديدي در جمهوري اسلامي يعني اصلاحات بود، اوج فعاليت‌هاي اين گروه سياسي و مذهبي در کشور را شکل داد. انصار حزب ا...، با هر تصميم دولت خاتمي به ويژه از سوي وزارت فرهنگ دولت اصلاحات به خيابان مي‌آمد و نسبت به تصميمات دولت اعتراض مي‌کرد. کفن پوشيدن رسم اين گروه در اين دوران بود. در دولت روحاني از تعداد دفعات استفاده از کفن کم شد و پاي آتش به ميان آمد به عنوان نمونه نماينده‌اي اقدام به آتش زدن برجام کرد. با روي کار آمدن دولت رئيسي کفن‌ها ديگر نيازي به اعتراض نداشتند و کفن‌ها را در پستوي خانه پنهان کردند.

منفعت معيار کفن‌پوشي

دولت رئيسي را نمي‌توان نزديک به يک طيف سياسي در اين جريان معرفي کرد که همين موضوع احتمال کفن‌پوشي عليه اين دولت کاهش مي‌دهد. آنچه کفن پوشان در گذشته انجام دادند در ذهن مردم هست بنايراين برايشان سوال مي‌شود که چرا کفن پوشان ديروز حتي در برابر اشتباهات دولت به کفن‌پوشي فکر نمي‌کنند.

کفن پوشان فراموش کردند

اتفاقاتي از آغاز دولت رئيسي تا امروز رخ داده که اگر در دولت اصلاحات و اعتدال مشاهده مي‌شد، بدون شک کفن پوشان با تمام قدرت در ميدان مخالفت ظاهر مي‌شدند. از جمله اين موضوعات ورود زنان به ورزشگاه براي تماشاي فوتبال بود. 27 خرداد 94 تجمع اعتراض‌آميز انصار حزب‌ا... نسبت به حضور بانوان در ورزشگاه‌ها ظهر چهارشنبه بيست‌و‌هفتم خرداد با اقامه نماز ظهر و عصر و قرائت بيانيه‌اي مقابل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، معترضان در اين بيانيه خواستار عزل شهيندخت مولاوردي، معاون امور بانوان رياست‌جمهوري شدند. در بيانيه اعتراضي آمده است: « منتظر حضور امت حزب‌ا... در 29 خرداد سال 94 مصادف با دوم ماه مبارک رمضان در ورزشگاه 12 هزار نفري آزادي جهت مقابله و رويارويي با حضور زنان در ورزشگاه و نهي از منکر مسئولان وزارت ورزش هستيم.» نمونه ديگر به مذاکرات هسته‌‌اي بازمي‌گردد. در اذهان همگان هست که بخشي از اصولگرايان چگونه به سنگ‌اندازي در مسير رسيدن به توافق در دولت روحاني مي‌پرداختند و گاندوها مي‌ساختند اما با شروع دولت رئيسي اين مخالفت‌ها نه تنها متوقف شد، بلکه به تحسين مذاکراتي پرداختند که ظريف با تدبيرش توانسته بود آن را هموار کند به عنوان نمونه مجتبي ذوالنوري، نماينده‌اي که در ارديبهشت 97 برجام را در مجلس آتش زده بود و همين ارديبهشت امسال بازگشت آمريکا به برجام را خطري براي ايران مي‌دانست، در آستانه تشکيل دولت رئيسي گفته که خروج از برجام سياست نظام نيست. در همين راستا عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در واکنش به اينکه تغيير رويه خاطرنشان کرد: « فقط يک داستاني بود، آن هم اينکه دوستان نمي‌خواستند دولت قبل توافق را انجام بدهد، مي‌خواستند خودشان توافق کنند. ضمن اينکه ايران در آن زمان واقعا‌ از برجام خارج نشد بلکه آمريکا خارج شد و الان هم محور اين دور از مذاکرات براي رفع خروج آمريکا از برجام است.» جليل رحيمي جهان آبادي درباره اينکه برخي با مخالفت با برجام در معيشت مردم اختلال به وجود آوردند، يادآور شد: به نظرم اين اقدام آنها اشتباه بود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار