| کد مطلب: ۱۰۳۵۱۱۰
لینک کوتاه کپی شد

ارتباط مصرف آنتی‌بیوتیک با «التهابی روده»

مصرف زياد آنتي‌بيوتيک با خطر بروز بيماري التهابي روده مرتبط است. هرچه سالمندان آنتي‌بيوتيک بيشتري مصرف کنند، خطر ابتلا به بيماري التهابي روده (IBD) در آنها بيشتر است. بيماري التهابي‌روده به طيفي از بيماري‌ها گفته مي‌شود که سبب التهاب جدار روده‌بزرگ و روده‌باريک مي‌شوند. «آدام.فاي»، گفت: «وقتي به بيماران جوان با تشخيص‌ بيماري کرون نگاه ‌کنيم، معمولا يک سابقه خانوادگي قوي وجود دارد، اما در افرادمسن اينطور نيست.» محققان سابقه تجويز آنتي‌بيوتيک براي 2ميليون بزرگسال را تجزيه و تحليل کردند.

معاون مرکز سلامت محيط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي مي‌گويد: از نظر وزارت بهداشت نگراني از افزايش موارد کرونا در کشور جدي است، به‌خصوص اينکه مسافرت‌ها برقرار است. محسن فرهادي ‌افزود: توصيه‌هاي وزارت بهداشت براي کنترل کرونا تغييرنکرده و همچنان 4 اصل ماسک‌زدن در اماکن، فاصله‌گذاري، رعايت تهويه هوا در اماکن بسته و تزريق دزهاي واکسن کرونا برقرار است. در بسياري از کشورها مانند انگلستان شاهد افزايش دوباره موارد ابتلا بوديم، با توجه به احتمال بروز جهش‌هاي جديد کرونا توصيه اين است که همچنان از ماسک استفاده شود.

نتايج يک مطالعه نشان مي‌دهد افرادي که وابسته به مصرف قهوه هستند، با افزايش ميزان کلسترول روبه‌رو باشند. محققان دريافتند که در بين بيش از 21 هزار بزرگسال افرادي که چندين فنجان قهوه در روز مي‌نوشند، کلسترول بالاتري داشتند. دکتر «ماخا.ليزا.لوکن»، مي‌گويد: «قهوه بدون‌فيلتر ممکن است تاثير خاصي بر سطح کلسترول داشته باشد.» دم‌کرده‌هاي فيلترنشده شامل قهوه‌هايي هستند که با استفاده از فرنچ پرس تهيه مي‌شوند. روش‌هاي دم‌کردن مهم است زيرا قهوه حاوي روغن‌هاي طبيعي است که مي‌تواند کلسترول خون را افزايش دهد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار