| کد مطلب: ۱۰۳۰۷۲۹
لینک کوتاه کپی شد

خبـــر

پیام رئیسی به اردوی تیم‌ملی فوتبال
در آستانه بازی تیم‌ملی فوتیال ایران و عراق برای صعود به جام‌جهانی پیام رئیس‌جمهور ایران به اردوی تیم‌ملی فوتبال کشور ابلاغ شد. در پیام رئیسی به اعضای تیم‌ملی فوتبال کشورمان آمده است: «فرزندان برومندم؛ مایل بودم در جمع شما حضور پیدا کنم و از نزدیک و بی‌واسطه، با شما به گفت‌وگو بنشینم و خدا قوت بگویم اما به دلیل پروتکل‌های قرنطینه‌ای کرونا و شرایط پیش روی شما، این امر محقق نشد. در ادامه این پیام آمده است: عرصه فوتبال تنها مجال رقابت جسمانی و یا آمادگی فنی نیست. آنچه من از رفتار شما در مسابقات گذشته‌تان دیده‌ام، تبلور اخلاق و جوانمردی شما عزیزان بوده است. از اینکه کشور عزیزمان را در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی نمایندگی می‌کنید خرسندم و به شما می‌بالم. فارغ از نتیجه، که ان‌شاءا... پیروز میدان خواهید بود، حضورتان مایه افتخار کشوراست و یک بازی جوانمردانه و به یاد ماندنی، شادی را برای مردم عزیزمان به ارمغان می‌آورد.»
مادران، سازندگی جامعه را تعالی می‌بخشند
معاون رئیس‌جمهور اظهار داشت: در وصف جایگاه بی‌بدیل مادران این سرزمین صحبت‌های بسیاری شده است؛ به زعم این‌جانب اصلی نهفته در این مهم وجود دارد که آن توفیق درک بامعنا و محتوایی از شخصیت و جایگاه یگانه الگوی زنان عالم، حضرت فاطمه زهرا(س) نزد خداوند متعال است. آنچه بر ما وظیفه است تلاش در جهت حفظ شأنیت و تقدس شخصیت مادر است که باید همواره زنده و استوار باشد. محمد اسلامی با اشاره به نقش مهم مادران در سازندگی جامعه ادامه داد: در سطوح کلان مدیریتی و تصمیم‌گیری نیز همیشه توجه‌ ویژه به نقش و جایگاه خاصه بانوان در محیط کار حائز اهمیت است و اعتقاد دارم که مادران گرامی این سرزمین با در نظر گرفتن وظیفه تشکیل و گرم نگه‌داشتن کانون خانواده، سازندگی جامعه را تعالی می‌بخشند؛ یک مادر فرهیخته با جامع‌نگری می‌تواند، در رشد، تربیت صحیح و توسعه قدرت خانواده بسیار مؤثر عمل نماید و این مهم زنده نگه‌داشتن روح خانواده و پویایی جامعه را به همراه خواهد داشت.
انتصاب جدید در وزارت خارجه
حسین امیر عبداللهیان، وزیر امورخارجه، طی حکمی علیرضا بیگدلی را به عنوان معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت امورخارجه منصوب کرد. در بخشی از این حکم آمده است: امید است با توکل بر خداوند متعال و پیروی از منویات مقام‌معظم رهبری (مدظله العالی)، در تحقق سیاست‌ها و راهبردهای دستگاه دیپلماسی به‌ویژه سیاست خارجی متوازن، فعال، پویا و هوشمند و همفکری و تعامل با معاونان، مدیران و کارشناسان محترم در انجام وظایف محوله موفق باشید.
دیدار سفرای لهستان و هند
با غریب‌آبادی
معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر ایران در دیدار با سفرای لهستان و هند، ضمن تشریح سیاست‌های حقوق بشری و دیپلماسی قضائی ایران، آمادگی تهران برای گفت‌وگوها و توسعه همکاری‌های حقوقی و قضائی با دو کشور را اعلام کرد. کاظم غریب‌آبادی، با «ماچی فائوکوفسکی»، سفیر لهستان در ایران و «گددام دارمندرا»، سفیر هند در تهران به صورت جداگانه ضمن تشریح سیاست‌های حقوق بشری و دیپلماسی قضائی، آمادگی تهران برای گفت‌وگوها و توسعه همکاری‌های حقوقی و قضائی با دو کشور را اعلام کرد. وی در دیدار سفیر هند، با اشاره به اشتراکات فرهنگی میان دو کشور، گفت: متاسفانه امروز رویکرد غربی بر حقوق بشر غلبه دارد و نگاه حقوق بشری کشورهای در حال توسعه و اصل احترام به تنوع فرهنگی لحاظ نمی‌شود؛ کشور هند می‌تواند نقش موثری در مقابله با این رویکرد یکجانبه گرایی ایفا کند.
معضل مدیریت منابع آب در ایران
کازوتوشی آیکاوا، سفیر ژاپن در تهران در سفر به استان خوزستان و در جریان بازدید از کمک‌هایی که دولتش داشته، اظهار داشت: در سفر به خوزستان در ایران این موضوع را کاملا درک کردم که مدیریت منابع آب معضل جدی است. دولت ژاپن از طریق آژانس‌های سازمان ملل، جایکا و سایر سازمان‌ها از تلاش‌ها برای بهبود بهره‌وری آب در کشاورزی، که بخش بزرگی از مصرف آب در ایران را تشکیل می‌دهد، به منظور ایجاد اقدامات جایگزین برای معیشت و حفظ منابع آب از طریق حفاظت از جنگل‌ها حمایت می‌کند. امیدواریم این تلاش‌ها به حل مشکل کم آبی در ایران کمک کند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار