تقویت اعصاب با تغذیه سالم

یک متخصص طب‌سنتی گفت: گیاهان و ادویه‌جات بدون هیچ کالری اضافی، منافع بی‌شماری برای مغز می‌توانند داشته باشند. یدا... مرادی اظهارکرد: مریم گلی یکی‌ از این گیاهان است که حافظه را بهبود می‌بخشد. این متخصص با اشاره به این‌که ماده مغذی موجود در سیر از مغز در برابر روند پیری و بیماری محافظت می‌کند، تصریح کرد: این ماده مغذی از آلزایمر و پارکینسون نیز پیشگیری می‌کند. وی گفت: کورکومین موجود در زردچوبه کاهش التهاب و افزایش سلامتی را به‌دنبال دارد. این متخصص ادامه داد: نوع فلاوونوئید به‌نام اپی‌ژنین در جعفری و آویشن وجود دارد که باعث افزایش تولید نورون‌ها می‌شود.


پژوهشگران دریافتند نوعی ژن‌درمانی که سیگنال‌دهی سلول عصبی موردنظر را مهار می‌کند، می‌تواند دردنوروپاتی را در موش‌های مبتلا به آسیب‌ نخاعی یا.... عوارض جانبی کاهش دهد. پژوهشگران یک نوع ویروس بی‌خطر از «ویروس مرتبط با آدنو» (AAV) را به موش‌های مبتلا به آسیب‌های عصب سیاتیک ناشی از آن تزریق کردند. این ویروس حامل یک جفت ترانس‌ژن است که «گاماآمینوبوتیریک‌.اسید» را رمزگذاری می‌کنند. گاماآمینوبوتیریک‌ اسید، یک انتقال‌دهنده عصبی است که تکانه‌های بین سلول‌های عصبی را متوقف می‌کند.


فصل بهار با انفجاری از گرده درختان و علف‌های هرز همراه است که می‌تواند باعث ابتلا به تب‌یونجه شود. برخی اقدامات احتیاطی وجود دارد که می‌توانید برای به حداقل‌رساندن در معرض آنها انجام دهید: زمانیکه میزان گرده‌ها در هوا زیاد است، در خانه بمانید و اگر باید به بیرون از منزل بروید، این کار را به زمانی بعد موکول کنید. هنگام رانندگی شیشه‌های خود را ببندید و هوای داخل خودرو را به گردش درآورید. مرتب جاروبرقی بکشید و گردگیری کنید. قبل از خواب دوش بگیرید. هر لباسی را که می‌پوشید در اسرع‌وقت بشویید. از خشک‌کردن لباس در فضای باز خودداری کنید.

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه