| کد مطلب: ۹۸۶۸۳۳
لینک کوتاه کپی شد

اکران اینترنتی برای فیلم‌های کم‌هزینه فرصت است

سخنگوي شورايعالي اکران با تاکيد بر اينکه اکران اينترنتي براي فيلم‌هاي کم‌هزينه يک فرصت است، تاکيد دارد فيلم‌هاي پرفروش براي عرضه اينترنتي، شانس فروش ميلياردي در سينماها را از دست نمي‌دهند. علي سرتيپي سخنگوي شورايعالي اکران در گفت‌وگو با مهر درباره اکران فيلم‌هاي سينمايي در اينترنت پيش از اکران عمومي گفت: اميدوارم فيلم‌هايي که قرار است از اين طريق در اختيار مخاطبان سينما قرار گيرد از نظر بازگشت سرمايه موفق باشند، البته بعيد مي‌دانم اين نمايش‌ها بتواند به درآمد سينماداران صدمه بزند. در شرايطي که مشخص نيست سالن‌هاي سينمايي تا چه زماني تعطيل هستند، نمي‌توان به صاحبان فيلم‌ها پيشنهاد داد که فيلم‌هاي خود را براي اکران در سينما نگه دارند و يا اينکه بگوييم حتما براي نمايش در VOD‌ها آماده کنند، اين تصميمي است که خود صاحبان فيلم‌ها بايد آن را بگيرند. سرتيپي با اشاره به اينکه اين تصميم بايد زماني گرفته مي‌شد که سالن‌هاي سينما باز بودند، بيان کرد: اگر فيلم سينمايي «خروج» به کارگرداني ابراهيم حاتمي‌کيا را کنار بگذاريم، اين نوع از عرضه فيلم مي‌تواند براي برخي از فيلم‌هاي ديگر هم مناسب باشد. وي توضيح داد: در بين فيلم‌هايي که در طول سال در سينماي ايران توليد مي‌شوند، تنها درصدي از آن مناسب اکران در سينماها است و درصد بسياري از اين فيلم‌ها مناسب اکران اينترنتي هستند، در واقع اين طرح براي فيلم‌هاي کم‌هزينه که سينماداران هم غالبا علاقه‌اي به اکران آنها ندارند، مي‌تواند فرصت مناسبي از جهت بازگشت سرمايه و ديده شدن باشد. سخنگوي شورايعالي اکران در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود تاکيد کرد: نبايد فراموش کرد که در دنيا بسياري از فيلم‌هايي که توليد مي‌شوند به‌صورت اينترنتي عرضه مي‌شوند و تنها 20 درصد از فيلم‌ها مناسب اکران عمومي در سينماها هستند. سرتيپي در پايان گفت: در اين شرايط طبيعتا فيلم‌هايي که در گيشه سينما از فروش خوبي برخوردار هستند، ترجيح مي‌دهند در سينما نمايش داده شوند تا بازگشت مالي مناسب‌تري داشته باشند نه اينکه با عرضه اينترنتي به فروش اندک قانع شوند. در واقع سينماگران اين ريسک را نمي‌کنند که فروش ميلياردي فيلم‌هايشان در اکران عمومي را به‌واسطه عرضه اينترنتي از دست بدهند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار