| کد مطلب: ۱۰۹۷۰۷۸
لینک کوتاه کپی شد

به یاد یار دیرین روزنامه «آرمان ملی»

آرمان ملی- احسان اسقایی: مرحوم حسین عبداللهی، سردبیر و مدیرمسئول فقید «آرمان ملی» احترام ویژه‌ای برای افرادی که بدون هیچ چمشداشتی وقت خود را می‌گذاشتند و برای روزنامه یادداشت می‌نوشتند، قائل بود. یکی از این افراد مرحوم محمد رضا خباز بود. او هیچ گاه خارج از چارچوب نمی‌نوشت. نه تندرو بود و نه محافظه کار و در یک کلام یک اصلاح‌طلب واقعی بود. نقدهایی هم به کروبی در ارتباط با ماجراهای سال 1388 داشت و گویا برهمین اساس از ادامه مسیر در حزب اعتماد ملی انصراف داده بود. چند مورد از دغدغه‌های آن مرحوم را که در یادداشت و مصاحبه ایشان مطرح می‌شد در ادامه فهرست کرده‌ایم:

به یاد یار دیرین روزنامه «آرمان ملی»

 مرحوم محمد رضا خباز مشکل نظام انتخاباتی در کشور را فقدان نظام حزبی می‌دانست و همواره تاکید داشت باید به این سمت حرکت کنیم تا روند توسعه کشور و اهداف انقلاب اسلامی که همانا استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است محقق شود. او معتقد بود نمایندگان مجلس باید برای پاسداشت از جایگاه نمایندگی طبق قانون نظارت استصوابی را به نظارت  استطلاعی که در زمان امام(ره)  بود تغییر دهند.

 آقای خباز بدون شک یکی از چهره‌های میانه رو بود. او نقل می‌کرد؛ روزگاری برای بازدید از منطقه‌ای محروم در مرزهای شرقی به  آنجا رفته بود اما برخی از مسئولین امنیتی کشور به او گفته بودند که با محافظ باید به میان مردم برود. او اما با کمترین تدابیر امنیتی به میان مردم رفته بود و معتقد بود امنیت از مردم  حاصل می‌شود و باید محرومیت‌ها را از بین برد تا ناامنی‌ها از بین رود.

 مرحوم خباز جزو فعالان سیاسی بود که به شدت به قانون اساسی باورداشت و معتقد بود اگر قانون اساسی خصوصا فصل حقوق ملت اجرایی شود، مردم هر روز به نظام باور دو چندانی پیدا خواهند کرد. او از جمله افرادی بود که همواره در ارتباط با لزوم توجه به خواست ملت ایران توجه ویژه‌ای داشت و خواستار برگزاری راهپیمایی توسط مردم  در چارچوب قانون اساسی برای  بیان خواسته‌هایشان بود.

فقدان مرحوم خباز برای اهالی رسانه خصوصا رسانه‌های اصلاح‌طلب و اعتدالی سنگین است. این روزها  و بعد از فوت مرحوم خباز هیچ‌کس  جز  از مشی اعتدالی و میانه‌روی  خباز نمی‌گوید.

 

منبع : آرمان ملی
نویسنده : احسان اسقایی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار