| کد مطلب: ۱۱۱۱۹۹۸
لینک کوتاه کپی شد

نماینده وزیر صمت:

بخش تولید در کانون توجه دولت سیزدهم است

نماینده ویژه وزیر و رییس شورای تحول و پیشرفت وزارت صنعت، معدن و تجارت برخی مشکلات فراروی تولید به ویژه ناترازی انرژی در کشور را یادآور شد و گفت: دولت سیزدهم در این شرایط هم اهتمام ویژه ای به تولید و حمایت سرمایه گذاری بخش خصوصی دارد.

 بخش تولید در کانون توجه دولت سیزدهم است

آرمان ملی آنلاین - به گزارش ایرنا، علی گلشنی عصر دوشنبه در نشست با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و کارآفرینان استان سمنان در سالن اجتماعات شهرک صنعتی دامغان، افزود: ناترازی انرژی مشکل ملی است که برای رفع آن جلسات متعدد توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و دولت مردمی آیت الله رییسی تشکیل شده است و بازگشت به تولید واحدهای راکد گواه بر این پیگیری ها است.

وی بر تشکیل نشست‌های مستمر و پیگیری مشکلات تولیدکنندگان تاکید کرد و گفت: فضای ناامیدی را باید کنار گذاشت.

او گفت: با امید، تلاش و وحدت بین مسوولان می‌توان مشکلات را رفع کرد و در این زمینه باید مدیران توانمند و تحول‌گرا را کمک کرد تا رشد هر چه بیشتر استان در زمینه‌های صنعت و معدن رقم بخورد.

این مسوول، جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را اولویت های مجموعه صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک های صنعتی دانست و ادامه داد: مهمتر از سرمایه‌گذار جدید، توجه به سرمایه‌گذاران موجود است، چرا که در حال تولید هستند و مشکلات آنها باید از طریق استان و شهرستان بررسی و برای رفع آنها چاره اندیشی شود.

نماینده وزیر صمت: رونق تولید در کانون توجه دولت سیزدهم است

وی بیان کرد: مشکلات زیرساختی توسط سرمایه‌گذاران استان سمنان مطرح شد که نیازمند توجه بیشتر است. انتظار داریم سرمایه گذاران در کنار مشکلات متعدد واحد تولیدی خود، با نامه‌نگاری ها مشکلات را پیگیری کنند تا هر چه زودتر در جهت رفع آن اقدام و توجه شود.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت وجود کارخانه های بزرگ در استان سمنان را نشان ظرفیت و توانمندی بالا دانست و افزود: بدون شک این واحدهای تولیدی با وجود انسان‌های بزرگ و باانگیزه ایجاد شده و مدیریت می‌شود.

ظرفیت‌های دامغان در جذب سرمایه‌گذار خارجی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان هم در این نشست گفت: زمین جدید افزوده شده به مساحت شهرک صنعتی دامغان حدود ۶۰۰ هکتار است که زیرساخت های لازم از جمله آب، برق، گاز و راه دسترسی ۳۰۰ هکتار آن فراهم شد و ۶۰ هکتار واگذاری جدید در شهرک صنعتی دامغان انجام شد.

محمدرضا باقری افزود: پنج قرارداد خارجی شامل سه مورد در ناحیه صنعتی صیدآباد و ۲ سرمایه‌گذاری نیز در شهرک صنعتی دامغان برای انجام فعالیت صنعتی انجام شد.

وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت دانشکده داروسازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان، مجموعه ای فناوری برای ایجاد واحدهای تولیدی فعال در زمینه فرآوری گیاهان دارویی در شهرک صنعتی دامغان ایجاد شده است و آمادگی داریم تا سرمایه‌گذاران فعال در این حوزه و سرمایه گذاران بخش فرآوری صنایع معدنی جذب شود.

وی با بیان اینکه قراداد پساب شهری دامغان با شهرک صنعتی بسته و عملیات اجرایی بهره‌برداری از آن آغاز شده است، تصریح کرد: شهرستان دامغان در زمینه برق وضعیت خوبی در یکسال اخیر داشته است و با افتتاح پست برق جدید، ظرفیت جدید برای فعالیت صنایع وجود دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با بیان اینکه توسعه متوازن در سطح استان مدنظر است، گفت: در تلاشیم تا رشد صنایع را با توجه به توسعه متوازن در سراسر استان با عدالت محقق شود و معتقدیم دامغان همچنان ظرفیت رشد و استفاده از توان کارگری را نسبت به دیگر مناطق استان داراست.

تلاش دولت سیزدهم برای رفع مشکلات

امام جمعه دامغان نیز در این نشست بیان کرد: تولید بسیاری از مشکلات کشور را حل می‌کند و سرمایه‌گذاران در این سنگسر نقش آفرین هستند.

حجت الاسلام محمدحسن رستمیان با تقدیر از اینکه در این جلسات درد و دل و مشکلات مردم شنیده می‌شود، تصریح کرد: در قرآن آمده است «ما برای روزی رساندن، ابزار آن را بین بندگان تقسیم کردیم» که تفسیر این آیه نشان می‌دهد سرمایه‌داران می‌توانند با ایجاد اشتغال برای بندگان، در این تقسیم معیشت شریک باشند.

وی ادامه داد: تلاش سرمایه گذاران برای ایجاد اشتغال ستودنی است و با نگاه ویژه سرمایه‌دار گره ها باز شده، مشکل بیکاری برطرف و واسطه روزی خدا برای بندگان خواهند بود.

حجت الاسلام رستمیان با بیان اینکه دولت سیزدهم با اراده برای رفع مشکلات اقتصادی آمده است، بیان کرد: در طول ۲ سال و نیم عمر دولت آیت الله رییسی، دور دوم سفرها آغاز شده است و این سفرها فرصتی برای رفع مشکلات است که امیدواریم سنگر به سنگر مشکلات را پشت سر گذاشته و به ثبات برسیم تا تولیدکنندگان و مردم از رنج خارج شوند.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار