| کد مطلب: ۱۰۶۱۴۷۰
لینک کوتاه کپی شد

آمار فاجعه در اشتباهات داوری لیگ برتر | چند درصد بازی‌ها با اشتباه تمام شد؟

سمینار پیش فصل داوران و کمک داوران لیگ برتر از ساعت ۹:۳۰ امروز در سالن پارالمپیک کمیته ملی المپیک آغاز شد.

آمار فاجعه در اشتباهات داوری لیگ برتر | چند درصد بازی‌ها با اشتباه تمام شد؟

به گزارش آرمان ملی آنلاین، سمینار پیش فصل داوران و کمک داوران لیگ برتر از ساعت ۹:۳۰ امروز در سالن پارالمپیک کمیته ملی المپیک آغاز شد.

به نقل از فارس، مهدی تاج(رئیس) منصور قنبرزاده(نایب رئیس دوم) طهمورث حیدری، بهرام رضاییان، احمدرضا براتی(اعضای هیات رئیسه) خداداد افشاریان(رئیس کمیته داوران و دیگر عضو هیات رئیسه) دانیال مرادی(سرپرست دپارتمان داوری) اعضای کمیته و دپارتمان داوران، محمدرضا کشوری‌فرد(سرپرست سازمان لیگ) سهیل مهدی(مسوول کمیته مسابقات سازمان لیگ) در افتتاحیه این کلاس حضور دارند.

پس از قرائت قرآن و خواندن سرود جمهوری اسلامی، صلوات خاصه امام رضا در سالن پخش شد.

افشاریان: در ۲۱ درصد بازی‌های فصل گذشته اشتباه داوری داشتیم

وی اظهار داشت: خدا را شاکریم که بار دیگر در خدمت زحمت‌کشان داوری هستیم‌. تاج همیشه با سعه صدر بلند و راهنمایی‌های خوب به داوری اشراف داشته است. همچنین از اعضای هیات رئیسه، پیشکسوتان داوری و داورانی که بار روانی، فوتبالی و اجتماعی فوتبال را بر دوش دارند تشکر می‌کنم.

رییس کمیته داوران تصریح کرد: ابتدا می‌خواهم به اعضای هیات رئیسه آماری بدهم. با توجه به مصوبه هیات رئیسه با کمیته داوران نشستیم و بدون هرگونه نگاه کردن به لیست و استان‌ها بدون نیت، سوء و نسخه قبلی برای هر شخص اقدام کردیم.

افشاریان افزود: در نهایت ۹۱ نفر را انتخاب کردیم زیرا ممکن است یک نفر نتواند تست بدهد. یک ناظر را نیز به دلیل اینکه نمره‌اش توسط ناظر به اشتباه داده شد و نمره او باید به جای ۷/۹ به هشت می‌رسید دعوت کردیم اما هنوز مشخص نیست از او تست بگیریم.

وی ادامه داد: الان در حال رفتن به سمت استانداردها هستیم. سال گذشته ۲۴۰ بازی را دوستان ما قضاوت کردند که در ۱۲/۵ درصد بازی‌ها نتیجه جا به جا شد. ۳۰ بازی طبق آمار ناظر و گزارش‌های رسمی نتیجه‌اش با اشتباه داور عوض شد.

رییس کمیته داوران عنوان کرد: ۲۰ بازی هم نتیجه عوض نشد اما اشتباه داوری داشتیم. در مجموع در ۲۱ درصد بازی‌ها اشتباهات داوران وجود داشت. البته اشتباهات انسانی در کل دنیا وجود دارد‌. یقین دارم سال آینده این درصد کمتر خواهد شد. همه در این ماجرا مقصر هستیم اما در دنیا با وجود VaR اشتباه رخ می‌دهد.

افشاریان تصریح کرد: یک تلنگر می‌زنم. باید بدانید تیم‌ها زحمت می‌کشند. برای همین سقف بودجه فشار زیادی به تاج، قنبرزاده و اعضای هیات رئیسه وارد شده اما همگی تلاش می‌کنند تا شرایط مالی بهتر شود. ما هم باید با تمرکز بهتر و  آرامش بیشتر به بازی‌ها برویم‌.

وی عنوان کرد: البته روزی که اشتباه نمی‌کنیم هم باید تاوان پس بدهیم و دیواری از داوری کوتاه تر نیست‌. سعی کنید با تمرینات بهتر کمک کنید تا با آرامش بهتر و اتفاقات خوب فصل را تمام کنید.۴ داور و ۶ کمک داوری که امسال کمترین رتبه را کسب کنند به لیگ یک می‌روند.

رییس کمیته داوران افزود: از تاج و مجموعه هیات رئیسه توقع دارم. با توجه به هزینه های مختلف داوران ما مجانی قضاوت می کنند اما انتظار داریم مبلغ جزئی در لیگی که گردش مالی اش بالا است در نظر بگیرند. دست کم اگر مالی تامین نمی‌شکند، آبروی شان به حراج گذاشته نشود.

وی خاطرنشان کرد: خود من داور بوده‌ام و در دل من بیش از هر کسی بابت اشتباهات داوری آشوب به پا می‌شود. ۱۰ میلیون تومان برای یک بازی رقم بالایی نیست و در ۲ جلسه قبل هیات رئیسه گفتم باید حقوق داوران ۲ برابر شود.

از جمع اعضای هیات رئیسه، مهدی نبی، میرشاد ماجدی، احسان اصولی و مریم منظمی غیبت داشتند.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار