| کد مطلب: ۱۰۶۳۵۲۹
لینک کوتاه کپی شد

افزایش غیرقابل باور قیمت کتاب کودک و نوجوان | یک گام تا رشد 100 درصدی قیمت‌ها

آمارهای نشر در تیرماه سال جاری حکایت از افزایش قیمت ۸۶ درصدی کتاب های حوزه کودک و نوجوان دارد. این در حالی است که قیمت کاغذ در ماه‌های گذشته افزایش چندانی نداشته است.

افزایش غیرقابل باور قیمت کتاب کودک و نوجوان | یک گام تا رشد 100 درصدی قیمت‌ها

به گزارش آرمان ملی آنلاین،‌ بر اساس آمارهای نشر موسسه خانه کتاب در تیرماه سال جاری 9 هزار و 700 عنوان کتاب منتشر شده است،‌ از این میان 7 هزار و 184 عنوان تالیف و 2 هزار و 516 عنوان ترجمه هستند،‌ 6 هزار و 486 عنوان توسط ناشران تهرانی و 3 هزار و 214 عنوان  توسط ناشران شهرستانی منتشر شده‌اند که در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته شاهد افزایش 21 درصدی در تعداد عناوین منتشر شده هستیم.

به نقل از تسنیم، تعداد کتاب‌های چاپ اول منتشر شده تیرماه 1402 در استان‌ها، استانهایی که بیش از 2 درصد تولید داشتند به تفکیک آمده است.

در این ماه ناشران استان تهران در موضوعات ادبیات، کمک درسی، علوم اجتماعی، علوم عملی و کودک و نوجوان بیشترین آثار را روانه بازار نشر کرده‌اند و بیشترین آثار منتشر شده از سوی ناشران سایر استان‌ها به موضوعات ادبیات، دین، علوم اجتماعی، کودک و نوجوان و علوم عملی اختصاص پیدا کرده است.

میانگین شمارگان کتاب 821 نسخه و میانگین قیمت کتاب نیز 116 هزار و 220 تومان بوده است.که در مقایسه با تیرماه سال گذشته با افزایش 55 درصدی قیمت مواجه هستیم.

ادبیات با هزار و 749  عنوان کتاب در صدر پرعناوین‌ترین کتاب‌های منتشر شده،‌ کودک و نوجوان با هزار و  296 عنوان کتاب در رده بعدی و  علوم عملی با  هزار و 260 عنوان و کمک درسی با هزار و  211 عنوان در رده‌های بعدی قرار دارند.

در حوزه ادبیات هزار و 749 عنوان کتاب منتشر شده است که از این تعداد هزار و 220 عنوان تالیف و 529 عنوان ترجمه هستند،‌ میانگین شمارگان 630 نسخه و میانگین قیمت کتاب نیز 127 هزار تومان است که در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته 76 درصد افزایش داشته است.

در حوزه کودک و نوجوان هزار و 296 عنوان کتاب منتشر شده است که از این میان 789  عنوان تالیفی و 507 عنوان ترجمه بوده است. میانگین شمارگان هزار و 486 نسخه و میانگین قیمت 76 هزار تومان بوده است که در قیاس با بازه زمانی مشابه در سال گذشته 86 درصد با افزایش همراه بوده است.

بر اساس این گزارش، ناشرانی چون آموزش کشاورزی، شاپرک سرخ، دیار آفتاب، آکادمیک، سنجش و دانش، خط آخر، کیان دانش، نامه مهر، کوثر قرآن و گنجور  به ترتیب جزو 10 ناشر عمومی پرکار در  تیر ماه سال جاری بر اساس بیشترین تعداد چاپ اول کتاب‌ها قرار گرفتند.

همچنین انتشارات بوستان کاغذی، گل یا پوچ، به نشر، آوای آرامش، لعل سخن، پرتقال، پنجره، سایه گستر، کتاب چ و شرکت انتشارات فنی ایران پرکارترین ناشر کودک و نوجوان بر اساس بیشترین تعداد چاپ اول کتاب‌ها معرفی شده‌اند. 

کتاب‌های «ارتباط با خدا مناجات العابدین(2)»، «بی‌تاب کعبه: بهترین سفر»، «کتاب کار آمادگی (2) ویژه روخوانی قرآن کریم کودکان 5 تا 6 سال»، «جان هنر»، «حقوق مدنی اشخاص و محجورین (با تجدید نظر و اضافات)» و «گزارش لحظه به لحظه از واقعه عاشورا» در فهرست پرشمارگان‌ترین کتاب‌های اولین ماه تابستان قرار گرفتند.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار