| کد مطلب: ۱۱۱۱۷۷۱
لینک کوتاه کپی شد

حسن بهشتی پور در گفت وگو با «آرمان ملی»:

نتانیاهو ممکن است دست به یک قمار سیاسی در منطقه بزند/ مفهوم صبر استراتژیک ایران روشن شد

آرمان ملی: حمله ایران به اسرائیل با واکنش های گسترده داخلی و خارجی مواجه شده و تحلیل گران و کارشناسان سیاسی در حال تحلیل و بررسی پیامدهای این حمله هستند.

نتانیاهو ممکن است دست به یک قمار سیاسی در منطقه بزند/ مفهوم صبر استراتژیک ایران  روشن شد

«آرمان ملی» در این زمینه با حسن بهشتی پور تحلیلگر روابط بین الملل گفت وگو کرده است. بهشتی پور در این زمینه معتقد است:«نتانیاهو به خوبی می داند اگر جنگ غزه به هرشکلی متوقف شود ، اولین قربانی او است که به دلیل سیاست های اشتباه خود طی دو سال گذشته مجبور به کناره گیری خواهد شد . در واقع نتانیاهو همان مسیری را دنبال می کند که اولمرت بعد ازجنگ سی و سه روز در لبنان پشت سر گذاشت .

بنابراین نتانیاهو می کوشد سایر اعضای کابینه جنگ را با خود همسو کند و با انجام حملات جدید علیه ایران، وارد مرحله جدیدی از قمار سیاسی و نظامی در منطقه شود. اگر این مسیر انتخاب شود، اسرائیل در عمل باید در چند جبهه به صورت همزمان وارد جنگی شود که نتیجه آن حتی برای کارشناسان نظامی اسرائیلی و آمریکایی قابل پیش بینی نیست». 

وی در ادامه می افزاید:«  واقعیت این است که با حملات ایران با بیش از 300 پهپاد و موشک دور برد ، اکنون مفهوم سیاست صبر استراتژیک بیش از گذشته روشن تر شده است. زیرا در حملات بامداد 26 فروردین ایران نشان داد دکترین صبر استراتژیک به منظور وارد آوردن ضربه در زمان و مکان مناسب با هدف بازدارندگی از سوی نیروهای مسلح ایران در پیش گرفته شده است. درحالی که پیش از این از مفهوم صبراستراتژیک برداشت می شد که ایران برای توجیه درگیر نشدن مستقیم با آمریکا و اسرائیل ، این راهبرد را در پیش گرفته است. اما حملات نخستین ساعات 26 فروردین نشان داد خردورزی برای جلوگیری از گسترش بحران و در همان حال وارد کردن ضربه موثر و متقابل به متجاوزان در میدان طراحی شده از سوی ایران و نه از سوی دشمن، از مشخصات بارز این استراتژی دفاعی محسوب می شود.براین اساس دکترین صبراستراتژیک پاسخ دقیقی برای خنثی سازی استراتژی هزار خنجر است که طی چند سال اخیر از سوی اسرائیل، علیه ایران به کار گرفته می شود.»

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار