| کد مطلب: ۱۰۶۹۴۰۶
لینک کوتاه کپی شد

اخراج استاید خودکشی فرهنگی است

نوری قزلچه در ارتباط با اخراج اساتید گفت:

اخراج استاید خودکشی فرهنگی است

 

غلامرضا نوری قزلجه نماینده بستان آباد و رئیس فراکسیون مستقلین ولایی در ارتباط با اخراج اساتید گفت: نظر شخصی وزیر را نمی‌دانم و اظهارنظری از ایشان نشنیدم و جای تعجب نیز دارد که در این موضوع ورود نکردند.

به آزارش آرمان ملی به نقل از جماران وی گفت:ولی وزیر هم در شاکله همین دولت است و اگر افکارش هم مانند دولت نباشد باید مانند دولت فکر کند، اما من مخالفت یا حساسیتی را از ایشان ندیدم و نشنیدم یا دستکم آن را علنی نکرده اند که این امر جای تعجب دارد. متولی دانشگاهیان در حوزه حاکمیت دولتی وزیر علوم است که انتظار می‌رود حمایت‌های لازم را از آن‌ها داشته باشد..

وی با اشاره به اخراج استاید افزود: من این کار را به عنوان «خودکشی فرهنگی» تلقی می‌کنم؛ زمانی که این محدودیت‌ها ایجاد شود که افراد باید این گونه فکر کنند و افراد باید همان طور که ما می‌خواهیم فکر کنند این به معنای بستن مسیر توسعه علمی و فرهنگی است و همان جا است که فرهنگ و تمدن و علمی تولید نمی‌شود. اگر قرار باشد همه یکسان و مانند جریان سیاسی فکر کنند، زمان تعطیلی توسعه علم و فرهنگ است.

به همین دلیل می‌گویم این کار خودکشی فرهنگی است و امیدوار هستیم که ادامه پیدا نکند و جلوی این کار گرفته شود؛ هر چند که من قبلا هم پیش‌بینی کردم این موضوع حتی به حوزه‌های علمیه هم برسد که به تدریج آثار و سر و صداهای آن‌ها به گوش برسد و حتی به حوزه‌های علمیه هم این تحجر و این نوع نگاه رسوخ پیدا می‌کند که با این نوع افرادی که اندیشه‌های متنوع دارند برخورد پیدا کند.

امیدوار هستیم که این نوع رفتارها و این نوع نگاه‌ها اصلاح شود؛ اقلیتی اگر نگاه خود را اصلاح نمی‌کنند حداقل آن را به جامعه و اکثریت تحمیل نکنند و اجازه دهند مسیر رشد و تعالی انسان‌ها همان طور که خداوند متعال مقدر کرده و انسان‌ها را متکثر و متنوع آفریده است و تکالیف‌شان را به اندازه وسع‌شان تعریف کرده است که این خود دلیل بر تکثر چه از نظر تکوینی و چه تشریحی است و حداقل صاحبان این تفکر اقلیتی مقابل اراده الهی نایستند و اجازه دهند که جامعه انسانی و ایرانی هم همپای آن رشد تعالی و فرهنگی خود را داشته باشد.

 

منبع : جماران

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار