| کد مطلب: ۱۰۶۸۲۵۲
لینک کوتاه کپی شد

دولت‌های قبل بیشتر اخراجی داشته‌اند

وزارت علوم به انتقادها از قطع همکاری با برخی استادان دانشگاه واکنش نشان داد؛



دولت‌های قبل بیشتر اخراجی داشته‌اند

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم آخرین مهلت دانشگاه ها برای تعیین تکلیف پرونده متقاضیان جذب سال های ۱۳۹۹، آبان ۱۴۰۰ و اردیبهشت ۱۴۰۱ را اعلام کرد.

محمد خلج امیرحسینی درباره تعیین تکلیف پرونده متقاضیان هیئت علمی دانشگاه ها گفت: به دانشگاه ها اعلام شده تا آخر مهر، پرونده متقاضیان جذب سال ۱۳۹۹ را تعیین تکلیف کرده و به مرکز جذب وزارت علوم ارسال کنند.

او ادامه داد: همچنین دانشگاه ها باید پرونده های متقاضیان جذب آبان ۱۴۰۰ را تا آخر آذر و پرونده متقاضیان اردیبهشت ۱۴۰۱ را تا آخر بهمن تعیین تکلیف کرده و تمام کنند.

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم درباره اینکه آیا از استادان لغو همکاری شده شکایاتی به مرکز جذب وزارت علوم ارسال شده است، گفت: شکایتی شده است و مسیر رسیدگی خود را طی می کند، برخی از این شکایات توسط هیئت عالی جذب(ماده ۱۵ ) پذیرفته و برخی نیز رد می شوند.

به گفته امیرحسینی،‌ کسی لغو همکاری می شود که در نهایت به ماده ۱۵ ارجاع شود، یعنی اول فرد به هیئت اجرایی، سپس هیئت مرکزی و در مرحله بعد به هیئت عالی جذب (ماده ۱۵) ارجاع می شود.

او ادامه داد: پرونده یک فرد برای تعیین تکلیف نهایی طبق قانون در سه محل بررسی می شود، اول کارگره صلاحیت علمی و عمومی هیات اجرایی جذب پرونده ها را بررسی می کند سپس هیئت اجرایی جذب بررسی کرده، در مرحله بعد توسط هیئت مرکزی جذب بررسی می شود، اگر نظر دانشگاه تایید شود، شخص حداکثر ظرف ۲۰ روز فرصت دارد اعتراض خود را به هیئت عالی جذب ارسال کند و این هیئت نیز مستقل از هیئت اجرایی و هیات مرکزی جذب پرونده فرد را بررسی کرده و در نهایت نتیجه را اعلام می کنند.

امیرحسینی گفت: رسانه هایی که به هر دلیلی علاقه مند هستند این بحث را مطرح کنند اگر واقعا به دنبال حقیقت هستند و دنبال سیاسی کاری نیستند پیشنهاد ما این است سال به سال به عنوان مثال از سال ۹۰ با معیارهایی که خود اعلام کرده اند که این افراد اخراج شده اند و بین آن ها بازنشسته نیز وجود دارد، همه را احصا و مقایسه کنند، بررسی اجمالی ما نشان می دهد که دولت های قبل بیشتر از دولت سیزدهم با عنوان اخراجی که الان مطرح می شود، اخراجی داشته اند.

 

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار