| کد مطلب: ۱۰۵۹۳۴۹
لینک کوتاه کپی شد

تولد یک حرکت آینده‌‌ساز

دعوت رهبری در مورد انتخابات و حضور مردم این است که اصل اساسی، ورود هرچه بیشتر مردم به این صحنه می‌باشد تا گروه‌ها و لایه‌های گوناگون اجتماعی - با بیان شفاف روش و مواضع و نظرات ماهوی و جذب حداکثری هواداران خود – انتخابات را به آیینه‌ای بازتاب کننده از واقعیت جامعه و کثرت و تنوع درونی و ذاتی آن بدل کنند و مطالبات و اجرای برنامه‌های ضرور مد نظر ملت را با مشارکت آحاد ملت و صاحب منصبان کلید و با افزایش سرمایۀ اجتماعی و اعتماد عمومی قدرت چانه‌زنی ایران رشید اسلامی را در تعامل با دول دنیا افزایش دهد.

تولد  یک حرکت آینده‌‌ساز

به گزارش آرمان ملی آنلاین، کمال‌الدین پیرمؤذن، نماینده سابق مجلس و فعال سیاسی نوشت: با تولید ثروت ملی و مدیریت نقدینگی و تورم کمرشکن و نیز جذب نخبگان و کارآفرینان و سرمایه‌های ملی، ارتقای کیفیت زندگی ایرانیان و تأمین ظرفیت شغلی جوانان و حقوق شهروندی عموم اقوام و زنان و جوانان را کلید زند و کشور را مجدد با تولدی تازه، از مشکلات و بحران‌ها نجات دهد.

تمام یا بخش عمدۀ انتقاد و اعتراض مردم، به خاطر برخی افراد تندرو و حرکات تندروانه است. حذف و طرد هریک از گرایش‌ها، حرکت غیر شفّاف  مسئولان و عدم مهرورزی و اعمال  نامهربانی در قبال انتقادات و اعتراضات زیان بار و جز آسیب رسانی به سرمایۀ اجتماعی نتیجه‌ای بار نمی‌آورد. ظهور نسل جوان در صحنه مطالبه‌گری بی‌تردید فرصت است نه تهدید و رشد ایران و تعالی ایرانی را به‌دنبال دارد.

مسئولان باید به این واقعیت بی تردید توجه داشته باشند که اگر نسل جوان از یک حرکت سالم و قانونی اجتماعی سرخورده شود، با تمام انرژی و شوری که دارد یا به سوی واکنش‌های افراطی و انحرافی یا به سوی بی تفاوتی روی خواهد کرد اما همین حرکت امیدآفرین تأیید صلاحیت کاندیداها و  حضور نمایندگان راستین پاک و شجاع پشتیبان منافع ملک و ملت و جلوگیری از تمامیّت خواهی و دافعه‌های  برخی افراد جریان‌های خاص و بازگرداندن نخبه‌های میهن به کشور و توجّه به حق نقد بانوان و جوانان و... که جوانه‌ای بیش نیست، در معرض خطرات و آسیب پذیری‌هایی است که اگر با درایت و هوشیاری محافظت نشود، ضربه خواهد خورد.

در این راستا، فعلاً راهی جز پرورش عقلانیت و علقه‌های ملی و به گوشۀ رینگ بردن  تندروها، وجود ندارد و این نیز بیشتر بر عهده  مسئولان مجرب و متعهد است که از سر احساس مسئولیت کامل با این امور برخورد نمایند. مسئولان باید با درک عمیق مسئولیت عقلانیت و مهربانی و توجه و رسیدگی به مطالبات جوانان را مدنظر قرار دهند و حقوق شهروندی را در این مبحث مهّم وفق مفاد قانون اساسی را پاس دارند و با توجه و اجرای دیدگاه و بینش برخی  تندروها نتایج عکس را فراهم نیاورند.

با نگرش جدید  مسئولان و صاحب منصبان کشور ما می‌توانیم به دور از احساسات و خوش بینی‌ها به تولد یک حرکت سالم و آینده ساز، بدون توجّه جزئی به سیاه‌نمایی و جنگ رسانه‌ای معاندین بیگانۀ نظام و کیان، امیدوار باشیم، تولدی که همچون هر مولد جدید، در معرض خطراتی است و می‌بایست در تغذیه و تربیت آن هوشیاری کامل داشت.

نویسنده : کمال‌الدین پیرمؤذن

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار