| کد مطلب: ۱۰۵۸۱۱۳
لینک کوتاه کپی شد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

در مجلس چیزی به اسم مرخصی نداریم | نمایندگان از ۷ صبح تا ۱۲ شب در حوزه‌های انتخابیه مشغول هستند

عبدالرضا مصری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده همدان در صحن علنی گفت: ما در میان تمام مجالس دنیا کمترین مرخصی را داریم و مرخصی برای مجلس معنا ندارد؛ ما باید تمام ایام هفته را کار کنیم.

در مجلس چیزی به اسم مرخصی نداریم | نمایندگان از ۷ صبح تا ۱۲ شب در حوزه‌های انتخابیه مشغول هستند

به گزارش آرمان ملی آنلاین نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برابر قانون تمامی دستگاه ها یک ماه مرخصی دارند، افزود: برای اینکه مجلس از عدد نیفتد، این یک ماه را مجلس به دو دوهفته تقسیم کرده است.

عبدالرضا مصری در پاسخ به تذکر احمدحسین فلاحی نماینده همدان درباره تعطیلات مجلس در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) گفت: متاسفانه در مجلس زمان تلف شده زیادی داریم و سرکشی از حوزه های انتخابیه هم ۱۲ روز طول می کشد. برنامه هفتم نیز طی روزهای آینده به مجلس می آید و پس از آن نیز بررسی بودجه در دستور کار قرار می گیرد. چه فرصتی برای بررسی سایر موضوعات در صحن علنی باقی می ماند؟ لازم است تا از ظرفیت کمیسیون های تخصصی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: باید هیات رئیسه برای استفاده مفید از زمان توجه داشته باشد، یکی از شئونات نمایندگان موضوع نظارت در کنار قانونگذاری است. ما در میان مردم هستیم و آنها از ما مطالبه دارند اگر مدیران اجرایی همراهی نکنند کار مردم پیش نمی رود.

نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: در حال حاضر آب شرب همدان وضعیت بحرانی دارد و برق نیز هفته ای یک روز قطع می شود، اما مدیران همراهی نمی کنند و استان به دلیل ضعف مدیریت تعطیل شده است.

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این گفت: ما در مجلس تعطیلی نداریم و براساس قانون پس از ۳ هفته فعالیت، یک هفته نمایندگان به حوزه های انتخابیه خود رفته تا باید با مردم ارتباط داشته تا مشکلات مردم را بررسی کنند؛ اینجا خانه ملت است. اگر نمایندگان مردم با ملت ارتباط نداشته باشند، چه چیزی قرار است بررسی شود؟ برنامه مجلس این است که یک هفته در حوزه انتخابیه حاضر و مسائل و مشکلات مردم را جویا شویم.

وی افزود: اکثر نمایندگان از ۷ صبح تا ۱۲ شب در حوزه های انتخابیه مشغول هستند ۳ هفته نیز در مجلس برای رفع این مشکلات فعالیت می کنند؛ ما چیزی تحت عنوان مرخصی نداریم و باید همه ایام را کار کنیم. برابر قانون تمامی دستگاه‌ها یک ماه مرخصی دارند برای اینکه مجلس از عدد نیفتد، این یک ماه را مجلس به دو دوهفته تقسیم کرده است. ما کمترین مرخصی را بین تمام مجالس دنیا داریم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار