| کد مطلب: ۱۰۵۷۰۷۸
لینک کوتاه کپی شد

حجت‌الاسلام سید حسن خمینی:

آمریکا غلط می‌کند در کار ایران دخالت کند/ نتیجه ملی بودن می‌شود جمهوری اسلامی

حجت الاسلام سید حسن خمینی گفت: امروز آمریکا یا هر کشور دیگری غلط می‌کند در کار ایران دخالت کند؛ از یاد نمی‌بریم که آوردن شاه با دستور آمریکایی‌ها بود.

آمریکا غلط می‌کند در کار ایران دخالت کند/ نتیجه ملی بودن می‌شود جمهوری اسلامی

آرمان ملی آنلاین: تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) در دیدار با اعضای ستاد مرکزی بزرگداشت سالروز رحلت امام خمینی (ره) با بیان این مطلب گفت: انقلابی بودن و انقلابی ماندن یک بحث مهم است و یکی از مهمترین مولفه های شخصیتی امام، انقلابی بودن ایشان بود.

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی خاطرنشان کرد: امروز آمریکا یا هر کشور دیگری غلط می کند که در کار ایران دخالت کند، اما از یاد نبریم که آوردن شاه با دستور آمریکایی ها، کودتا با دستور آنها و روزی که شاه می خواست برود یعنی ۲۶ دی هم با مشورت آنان بود.

وی ادامه داد: سال پیش رهبر معظم انقلاب در سخنرانی شان در حرم فرمودند که امام روح و جان جمهوری اسلامی است و سابقا هم اعلام کردند که این انقلاب بی نام امام خمینی (ره) در هیچ کجا شناخته شده نیست.

سیدحسن خمینی افزود: انقلابی بودن و انقلابی ماندن یک بحث مهم است و یکی از مهمترین مولفه های شخصیتی امام انقلابی بودن ایشان بود؛ انقلابی بودن در سه حیطه قابل تفسیر است، اول در حیطه فردی است که سابقا از واژه متعهد از آن استفاده می کردند که در بستر ملی انقلاب نتیجه اش جمهوری اسلامی است.

وی بیان کرد: در افق بین المللی انقلابی بودن نتیجه اش بیداری دینی است؛ نتیجه ملی بودن می شود جمهوری اسلامی، این جمهوری اسلامی همان چیزی است که امام فرمودند نه یک کلمه بیش و نه یک کلمه کم. یعنی نه جمهوریت و نه اسلامیتش کم شود.

وی خاطرنشان کرد: نتیجه روند جمهوری اسلامی باید به زندگی بهتر مردم از زن و مرد تا شهری و روستایی منجر شود؛ همه باید در جمهوری اسلامی حضور داشته باشند.

تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) با بیان اینکه امام فرمودند که اسلام جمهوری اسلامی یک فقه پویا است، تصریح کرد: یکی از مهمترین نقاط و نکات و مولفه زندگی امام خمینی (ره) ایمان به خدا و انقلابی بودن بود؛ ایمان به خدا به تعبیر شهید مطهری شما را به غرور نمی رساند و زندگی را زیبا می بینید.

یادگار امام خمینی (ره) افزود: مولفه دیگر انقلابی بودن این است که غیرخدا را موثر ندانیم، چرا که انقلابی واقعی می گوید که خدا هست و بس و از دل آن نفی استکبار بیرون می آید.

تولیت حرم مطهر امام راحل یادآور شد: از همه کسانی که برای این مراسم زحمت می کشند تشکر می کنم به ویژه از حجت الاسلام انصاری که یار و یاور امام بودند و امروز هم بنده در خدمت ایشان هستم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار