| کد مطلب: ۱۱۰۲۰۴۴
لینک کوتاه کپی شد

محمود میرلوحی در گفت‌و‌گو با «آرمان ملی»:

چنارهای اصولگرا سقوط کردند

آرمان ملی: نتایج انتخابات مجلس اعلام شد و حدود 40 درصد واجدین شرایط در انتخابات شرکت کرده‌اند. از این منظر میزان مشارکت در انتخابات حدود یک الی دو درصد کمتر از انتخابات گذشته است.

چنارهای اصولگرا سقوط کردند

 برخی از نمایندگان فعلی از راهیابی به مجلس باز ماندند و برخی از اصولگرایان و میانه‌روها نیز که دل در گروی آرای بخش خاصی از مردم داشتند نیز نتوانستند به مجلس راه یابند. به عبارت بهتر در رقابت درون جریانی؛ اصولگرایان پایداری در این دوره توانسته‌اند کرسی بیشتری از مجلس را به دست آورند. در اینجا به نظر می‌رسد مساله ریاست مجلس به چالشی در مجلس آینده تبدیل خواهد شد. اگر در نهایت و با در نظر گرفتن مرحله دوم وزن پایداری‌ها افزایش یابد بعید نیست آقا تهرانی زیر میز زده و ائتلاف با قالیباف را کنار گذاشته؛ و هوس نشستن بر صندلی ریاست مجلس را در سر بپروراند.

آرمان ملی در این ارتباط برای بررسی انتخابات با محمود میرلوحی ،عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت به گفت‌و‌گو پرداخته  است.محمود میرلوحی در بررسی میزان آرای انتخابات مجلس گفت: آقای حداد عادل در انتخابات مجلس هفتم با حدود850 هزار رای رئیس مجلس شورای اسلامی شد. آقای عارف اما در مجلس دهم یک میلیون و ششصد هزار رای آورد. آقای قالیباف در مجلس یازدهم در حدود همان آرای آقای حداد عادل رای آورد که حدود 800 الی 900 هزار رای بود اما ظاهرا در این دوره قالیباف حدود 400 هزار رای آورده است و بر اساس احتمالات انتخابات به علت رای پایین نمایندگان در تهران به دور دوم برود. تکلیف لیست میانه‌روها هم البته معلوم شد. لیست آقای مطهری نتوانست رای بیاورد.این عضو حزب اتحاد ملت افزود: ظاهرا و به قول آقای حداد عادل دیگر دوره دوره چنارهای اصولگرا نیست و افراد نزدیک به جبهه پایداری در مجلس شورای اسلامی اثرگذار خواهند شد. البته در استان‌های مختلف بر اساس شواهد، پایداری نتوانسته است مانند تهران به پیروزی دست یابد و اصولگرایان غیر پایداری در این حوزه‌ها موفق‌تر عمل کرده‌اند. علت نیز حضور بیشتر مردم در این استان‌ها در پای صندوق‌های رای بوده و شورای ائتلافی‌ها بیشتر در این حوزه‌های آرا کسب کرده‌اند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار