| کد مطلب: ۱۱۰۰۲۳۵
لینک کوتاه کپی شد

محمود میرلوحی در گفت و گو با «آرمان ملی» مطرح کرد:

زمهریر سیاسی در آستانه برگزاری انتخابات

آرمان ملی: چند روز بیشتر به برگزاری انتخابات نمانده است اما شور لازمه در فضای سیاسی کشور مشاهده نمی‌شود. حتی خبر چندانی از پوسترهای انتخاباتی و میتینگ‌های سیاسی نیست. به نظر می‌رسد اساسا خود اصولگرایان هم تمایلی به مشارکت در بحث‌های سیاسی ندارنداما اینکه از این انتخابات خروجی به نفع عبور از چالش‌ها حاصل شود، جای تردید دارد.

زمهریر سیاسی در آستانه برگزاری انتخابات

 عموما مجالسی در ایران منشأ اثر به نفع خواسته‌های مردم بوده اند که مردم با حضور خود تلاش کرده با آرای بالا نمایندگان خود را پای صندوق های رای آورند. این درحالی است که شاید در برخی از حوزه‌ها در این دوره آرای سفید بیش از آرای  برخی برندگان باشد چرا که عموما یا نامزدها و فهرست‌ها شناخته شده نیست و یا اینکه دغدغه اعضای حاضر در لیست‌ها با دغدغه قشرهای مختلف مردم متفاوت است.

به نظر می‌رسد این فضا محصول یک رویکرد است و آن اینکه تلاش ها برای اینکه مجلس در راس امور باشد، از سوی احزاب و گروه‌ها و شخصیت‌ها  موفق نبوده است. البته علی مطهری فهرستی را ارائه کرده و برخی از اصلاح‌طلبان نیز اعلام کرده‌اند که از این فهرست حمایت خواهند کرد. حال باید دید چه خواهد شد و آیا این لیست و رقابت آن با لیست‌های اصولگرایان می‌تواند چهره جدیدی به مجلس ببخشد یا خیرو از سوی دیگر البته اصلاح‌طلبان اعلام کرده اند لیستی برای ارائه  ندارند و در برابر 110 چهره اصلاح‌طلب بر حضور در انتخابات تاکید کردند. «آرمان ملی» برای بررسی شرایط انتخابات با محمود میرلوحی، فعال سیاسی و عضو حزب اتحاد ملت به گفت و گو پرداخته است .

میرلوحی معتقد است:« فضای انتخابات در تهران که مشخص است. هرچه در تهران مشاهده می‌شود، در  کلانشهرها و شهرستان‌ها  بزرگ نیز به همین شکل است. این فضا را با دوره‌های قبلی مقایسه کنید. از این جهت با مقایسه با دوره‌های قبل می‌توان فرق‌ها را مشاهده کرد. اصلاح‌طلبان که اولا ثبت نام نکردند و در ثانی تایید صلاحیت هم نشدند و غایب میدان رقابتند اما خود اصولگراها که اینقدر برای آنها هزینه شدند و که مسیر ورود به مجلس برای آنها سخت نباشد هم چندان انگیزه‌ای برای ایجاد فضای انتخاباتی ندارند و خیابان‌ها شباهتی با دوره های گذشته ندارد. در دوره‌های گذشته فضا واقعا انتخاباتی بود.  چند روز تا انتخابات باقی است و جمعه  روز رای گیری خواهد بود اما در شهر خبری نیست و جایگاهی برای عکس نامزدها وجود ندارد که تبلیغاتی بر روی آن نصب شده باشد. لذا به نظر می‌آید نهادهای نظارتی عملا با سخت‌گیری‌هایی که کردند فضای  انتخابات را سرد نمودند. امروز چهره شهرها انتخاباتی نیست. حتی در روستاها و شهرهای کوچک نیز جو مثبتی مشاهده نمی‌شود . درمساجد هم رفت و آمد کاندیداها را مشاهده نمی‌کنیم. فضا انتخابات سرد است و من این فضا را به زمهریر تشبیه کرده‌ام. از این رو نشانه‌ای از تغییر وضعیت مشاهده نمی‌شود.» .  

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار