| کد مطلب: ۱۰۷۷۳۸۲
لینک کوتاه کپی شد

علی صوفی: دیگر نمی توان با رویکرد سلبی وارد انتخابات شد

آیا با رد صلاحیت‌های صورت گرفته جریان اصلاحات در عمل از رقابت‌های انتخابات مجلس آینده حذف شده‌اند؟ نحوه حضور اصلا ح طلبان در انتخابات چگونه خواهد بود؟

علی صوفی: دیگر نمی توان با رویکرد سلبی وارد انتخابات شد

 

  آرمان ملی برای پاسخ به این سوالات با مهندس علی صوفی، وزیر تعاون در دولت اصلاحات گفت وگو کرده است. وی می‌گوید:« بله،در واقع چنین اتفاقی رخ داده و جریان اصلاحات برای حضور در انتخابات مجلس ابزاری در اختیار ندارد.

نکته مهم در این زمینه این است که چالش اصلی جریان اصلاحات در شرایط کنونی  میزان مشارکت مردم در انتخابات است.اصلاح طلبان سال هاست با موضوع ردصلاحیت ها مواجه هستند.این وضعیت در انتخابات س سال‌های92،94 و1400 وجود داشته و اصلاح طلبان به جای اینکه با رویکرد ایجابی در انتخابات حضور پیدا کنند با رویکرد سلبی در انتخابات حاضر شده اند.این وضعیت به خصوص در انتخابات ریاست جمهوری سال92 و انتخابات مجلس در سال94 وجود داشت.

این رویکرد به معنای این بود که اصلاح طلبان عنوان کردن با همه و حتی کاندیدای معتدل ناشناخته ائتلاف می کنند و به  جای استفاده حداکثری از نیروهای خود به صورت حداقلی وارد انتخابات می شوند تا جریان  تندرو مقابل در انتخابات به پیروزی دست پیدا نکند.کار به جایی رسید که در انتخابات مجلس در سال94 اصلاح طلبان برای انتخاب اعضای لیست خود فراخوان دادند و در نهایت با حضور دو نفر از اصولگرایان شناسنامه دار لیست انتخاباتی خود را ارائه کردند.

در سال92 نیز پس از رد صلاحیت آقای هاشمی اصلاح طلبان تصمیم گرفتند از آقای روحانی حمایت کنند که اصلاح طلب نبود و خودشان نیز هیچ گاه خود را اصلاح طلب معرفی نکرد، حمایت کنند.

این اتفاقات نشان می دهد که اصلاح‌طلبان همه روش‌های ممکن را برای مدیریت بهتر کشور انجام داده‌اند.با این وجود پس از اتفاقاتی که رخ داد اصلاح طلبان در  انتخابات مجلس98 و ریاست جمهوری در سال1400 به این نتیجه رسیدند که رویکرد باید ایجابی باشد و دیگر نمی توان با رویکرد سلبی وارد انتخابات شد.»

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار