| کد مطلب: ۱۰۵۸۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد

اعلام خطر رسمی اتحادیه اروپا از آینده وحشتناک بشر با هوش مصنوعی

تمایل بشر به استفاده از هوش مصنوعی و ابزارهای آن موجب شده تا نگرانی‌هایی از بابت اخلاق و قانون ایجاد شود.اتحادیه اروپا به تازگی قوانینی را برای کنترل و محدودسازی هوش مصنوعی وضع کرده است.

اعلام خطر رسمی اتحادیه اروپا از آینده وحشتناک بشر با هوش مصنوعی

به گزارش آرمان ملی آنلاین کارشناسان و مسئولان و رهبران دنیا خاصه رهبران اروپایی و غربی همواره نسبت به همه‌گیر شدن هوش مصنوعی و سیطره آن بر زندگی بشر و البته مخاطرات و دردسرهایش هشدار داده و از آگاهان درخواست کرده اند چارچوب‌هایی برای نحوه استفاده و کاهش مخاطرات و مضرات آن ارائه دهند. بیش از این رهبران و مسئولان کشورها خواستار قانون‌مند کردن استفاده از هوش مصنوعی هستند. 

بیشتر بخوانید: حذف نگران‌کننده 83 میلیون شغل در برابر 69 شغل جدید

 

حالا قانون‌گذاران اتحادیه اروپا به این درخواست پاسخ گفته و قوانینی برای محدود کردن و پاسخ‌گو کردن هوش مصنوعی وضع کرده اند. در واقع آنها گام نخستین را برای کنترل این دستاورد بشری برداشته و هدف نزدیک‌تر شده اند. 

شرق نوشت: گام نخست اتحادیه اروپا در واقع محافظت شهروندان از دست باز هوش مصنوعی و محدود کردن توانایی‌های آن است که مبادا منجر به جرایم گسترده‌تر و خشونت و انتشار داده‌های غلط و در نهایت ویرانی دموکراسی شود. قانون‌گذاران تلاش می‌کنند مخاطرات هوش مصنوعی را پیش‌بینی و بر اساس آن قوانین کنترلی را تدوین کنند.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار