| کد مطلب: ۱۰۵۸۱۸۷
لینک کوتاه کپی شد

حذف نگران‌کننده 83 میلیون شغل در برابر 69 شغل جدید

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بر اساس گزارشی که از سوی مجمع جهانی اقتصاد درخصوص آینده شغلی در جهان منتشر شده است، گفت: تا سال ۲۰۲۷ شاهد حذف ۸۳ میلیون شغل در برابر ایجاد فقط ۶۹ شغل جدید خواهیم بود.

حذف نگران‌کننده 83 میلیون شغل در برابر 69 شغل جدید

به گزارش آرمان ملی آنلاین، غلامحسین حسینی‌نیا عصر چهارشنبه بیست و چهارم خرداد در پنل اشتغال نوآورانه فارغ‌التحصیلان که در حاشیه نخستین نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت زدا - آبادیران برگزار شد، با بیان اینکه، بزودی شاهد تحولات عظیم در بازار جهانی کار خواهیم بود، به گزارش تهیه شده مجمع جهانی اقتصاد در خصوص آینده شغلی و انتشار آن در سال ۲۰۲۳ اشاره کرد و افزود: بر اساس این گزارش تا چهار سال آینده یعنی سال ۲۰۲۷، شاهد حذف ۸۳ میلیون شغل در برابر ایجاد فقط ۶۹ شغل جدید خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، وی علت این اتفاق را بر اساس گزارش منتشره مجمع جهانی اقتصاد، تورم بالا و نیز گسترش هرچه بیشتر دایره استفاده از هوش مصنوعی در بخش‌های مختلف اقتصاد اعلام کرد.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه به نظرم مسائل دیگری جدا از هوش مصنوعی و تورم در حذف بسیاری زیادی از شغل‌ها دخیل هستند، توسعه فناوری‌های دیگر حوزه ICT، امنیت سایبری و یکپارچه سازی سیستم‌ها و توسعه ربات‌ها و بیگ دیتا را از آن جمله برشمرد.

حسینی نیا با اشاره به تعریف ۱۲۳۴ استاندارد دانش بنیان در مجمع جهانی اقتصاد از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، این مهم را در راستای جدی گرفته شدن مهارت‌های دانش بنیان از سوی این مجمع عنوان کرد.

وی از عزم سازمان فنی و حرفه‌ای کشور برای راه اندازی هرچه بیشتر مراکز دانش بنیان با همکاری پارک‌های علم و فناوری در همه استان‌ها خبر داد و تصریح کرد: تاکنون و با همکاری دانشگاه تهران ۶۴۸ مرکز دانش بنیان در کشور ایجاد شده است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار