| کد مطلب: ۱۰۹۷۳۱۷
لینک کوتاه کپی شد

مسکو در انتقاد به عملکرد شورای امنیت در اوکراین: شکست خوردید

نماینده روسیه در سازمان ملل با انتقاد از عملکرد این سازمان درباره جنگ اوکراین، گفت که شورای امنیت در پیشگیری از وقوع جنگ روسیه و اوکراین شکست خورد.

مسکو در انتقاد به عملکرد شورای امنیت در اوکراین: شکست خوردید

«به گزارش آرمان ملی آنلاین و به نقل از ایسنا، واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: اجرای مجموعه اقدامات مینسک بهترین راه برای حل مناقشه اوکراین بود. همچنین باید به شکست اقدامات شورای امنیت برای پیشگیری (از این جنگ) اذعان کنیم.به گفته نبنزیا، اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌دانستند که چه اتفاقی در حال افتادن است و نتیجه چه خواهد بود اما دست روی دست گذاشته و امیدوار بودند با استفاده از «هیولای روس‌هراس نئونازی» که در مرزهای روسیه رشد یافته، روسیه را تضعیف کنند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، توافقات مینسک معاهداتی هستند که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ با هدف پایان‌دادن به درگیری‌های مسلحانه دولت اوکراین با منطقه جدایی‌طلب دونباس، میان روسیه، فرانسه، آلمان و اوکراین امضا شد؛ گروهی که به «فرمت نورماندی» معروف شد.روسیه مکرراً گلایه کرده است که اوکراین به تعهدات خود بر اساس این معاهده عمل نکرده است، از جمله اعطای خودمختاری به دونباس.

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار