| کد مطلب: ۱۰۸۲۲۹۲
لینک کوتاه کپی شد

آتش‌بس تنها راه برای نجات کودکان غزه

صندوق حمایت از کودکان ملل متحد (یونیسف) تأکید کرد که آتش‌بس تنها راه برای نجات جان کودکان غزه است.

 آتش‌بس تنها راه برای نجات کودکان غزه

مدیر منطقه‌ای صندوق حمایت از کودکان ملل متحد (یونیسف) در خاورمیانه و شمال آفریقا اعلام کرد: آتش‌بس تنها راه برای پایان دادن به قتل و مجروح کردن کودکان غزه است. کوچ کردن کودکان را در معرض ابتلا به بیماری قرار می‌دهد.

وی گفت: نوار غزه به خطرناک‌ترین مکان در جهان برای کودکان تبدیل شده است.

به گزارش الجزیره، همچنین سازمان «کودکان را نجات دهید» اعلام کرد: کودکان غزه به بمباران، گرسنگی و بیماری محکوم شده‌اند. استفاده از گرسنگی به عنوان سلاحی در جنگ برای کودکان کشنده است. مرگ و میرهای ناشی از گرسنگی و بیماری در غزه احتمالا بالاتر از مرگ و میرهای ناشی از بمباران است.

این در حالی است که نبردهای شدید بین مقاومت فلسطین و ارتش اشغالگر امروز (شنبه) در شصت و چهارمین روز از جنگ غزه به ویژه در مناطق شهر خان یونس در جنوب و محله شجاعیه و اردوگاه جبالیا در شمال ادامه دارد. هواپیماها و توپخانه‌های اشغالگر به بمباران شدید محله‌های مسکونی شلوغ، در میان وضعیت فاجعه آمیز بهداشتی غزه ادامه می‌دهند. اشغالگران همچنین به حملات و تلاش برای نفوذ به سمت پروژه بیت لاهیا و اطراف بیمارستان العوده ادامه می‌دهند.

جنگ غزه منجر به شهادت بیش از ۱۷ هزار فلسطینی و زخمی شدن بیش از ۴۳ هزار نفر و آوارگی اکثر مردم غزه شده است. اکثر کشته و زخمی شدگان از زنان و کودکان هستند.

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار