| کد مطلب: ۱۰۶۴۶۷۶
لینک کوتاه کپی شد

آمریکا زیرساخت‌های تولید پهپاد در عربستان را تقویت می‌کند | خیز سعودی‌ها برای تبدیل شدن به سازنده قدرتمند پهپاد در خاورمیانه

دو شرکت عربستانی و آمریکایی به توافقی دست یافته‌اند که بر اساس آن، زیرساخت‌های بومی ساخت پهپاد در عربستان تقویت خواهد شد و این کشور به یکی از کشورهای قدرتمند سازنده پهپاد تبدیل خواهد شد.

آمریکا زیرساخت‌های تولید پهپاد در عربستان را تقویت می‌کند | خیز سعودی‌ها برای تبدیل شدن به سازنده قدرتمند پهپاد در خاورمیانه

به گزارش آرمان ملی آنلاین، شبکه سی ان ان عربی گزارش داد: شرکت فناوری تیمز عربستان به توافقی با شرکت آیروبوتیکس آمریکا با هدف ایجاد زیرساخت های بومی پهپاد در عربستان رسید.

در گزارش این شبکه آمده است: هدف از این توافق ایجاد زیرساختهای ساخت پهپاد در عربستان است. این توافق چند روز پس از توافق میان عربستان و ترکیه برای بومی کردن صنعت ساخت پهپاد نظامی در عربستان رخ می دهد.

سی ان ان در گزارش خود آورده است: از پهپادها در همه زمینه های نظامی، پزشکی و دیگر موارد استفاده می شود و سرمایه گذاری عربستان در بخش پهپادی نشان از نگاه ویژه عربستان به روند تحولات جهانی حکایت دارد و ریاض به دنبال این است که جایگاه ویژه در زمینه پهپادی برای خود به دست آورد.

مهر نوشت: چند روز قبل، شرکت صنایع نظامی عربستان (SAMI) توافق‌نامه‌ای برای تولید بومی پهپاد با شرکت ترکیه‌ای «بایکار» امضا کرد که شامل تولید سیستم‌های الکترونیک و قطعه‌های مکانیکی و بدنه پهپاد و نیز پشتیبانی و آموزش می‌شود.

همچنین شرکت ملی سیستم‌های مکانیکی عربستان (NCMS) دو یادداشت تفاهم با شرکت‌های «اسلسان» و «روکتسان» ترکیه برای تولید بومی مهمات و سنسورهای الکترونیک پهپادها امضا کرد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار