| کد مطلب: ۱۰۶۳۳۰۰
لینک کوتاه کپی شد

انگلیس‌ها وارد یک جنگ با روسیه شده‌اند

انگلیس که تاکنون با کمک‌های هنگفت نظامی و مالی به «کی‌یف»، خود را در جنگ نیابتی با روسیه قرار داده، اکنون در خاک خود بیش از دوهزار نیروی اوکراینی را تحت آموزش قرار می‌دهد.

انگلیس‌ها وارد یک جنگ با روسیه شده‌اند

به گزارش آرمان ملی آنلاین و به نقل از نشریه انگلیسی «اکسپرس» با انتشار این خبر نوشت: ارتش انگلیس واحدی از کماندوهای اوکراینی را برای فلج ساختن قوای روسیه با هدف بازپس گیری شبه جزیره کریمه تا پیش از کریسمس، تحت آموزش قرار داده‌اند.

تارنمای این نشریه انگلیسی در ادامه نوشت: بیش از دوهزار سرباز اوکراینی به منطقه دور افتاده «دارت موور» (Dartmoor) واقع در جنوب غربی انگلیس برای شرکت در این دوره خاص منتقل شده‌اند و انتظار می رود از آنها در اجرای عملیاتی که برای بازپس گیری شبه جزیره کریمه شامل مجموعه حملات هوایی، زمینی و دریایی توسط کماندوهای اوکراینی که از فناوری برای تضعیف و فلج کردن نیروهای روسی طراحی شده است، استفاده شود.

این گزارش می افزاید: این دوره در «بتل کمپ» (Battle Camp) در «اوکهامپتون» (Okehampton) واقع در بخش «دوون» (Devon) در جنوب غربی انگلیسی برپا می شود و این منطق بر روی واحدهای نظامی و عموم مردم بسته شده است.

کر جیلز (Keir Giles) کارشناس امور روسیه از اندیشکده «چتم هاوس» درباره برگزاری این دوره ویژه نظامی در خاک انگلیس به اکسپرس گفت: بازپس گیری شبه جزیره کریمه یکی از اهداف مورد نظر ولودمیر زلنسکی است که تمامی اشغالگران را از خاک اوکراین بیرون راند اما بعید به نظر می رسد که محقق شدن این مساله با یک حمله برق آسا و تا پیش از فروپاشی کامل قوای روسیه، ممکن شود.

وی در ادامه گفت: اما چنانچه حملات به «پل کرچ » (Kerch Bridge) (کریمه) ادامه داشته باشد، نیروهای اوکراینی بتوانند فعالیت خط راه آهن را متوقف سازند و هم‌زمان با حمله ای مسیرهای دیگر هم مورد تهدید قرار گیرد، در نهایت، این موارد می تواند بر میزان تسلط روسیه بر کریمه تأثیر گذار باشد.

درهمین حال یک منبع ارشد نظامی انگلیس و آگاه به این دوره آموزش نظامی که اکسپرس اشاره ای به نام وی نکرد به این نشریه انگلیسی گفت: عملیات بازپس گیری (شبه جزیره کریمه) حملات متعدد به نیروهای روسی را شامل خواهد بود. ما می‌توانیم نیروهای اوکراینی را بنابر تاکتیک های (نظامی) خود و نحوه استفاده از تجهیزات، آموزش دهیم، اما موفقیت در این عملیات به توانایی خود اوکراینی ها برای انطباق سریع و غلبه بر چالش ها (درحین جنگ) باز می‌گردد.

شبکه خبری اسپوتنیک نیز ضمن پرداختن به این خبر بر موضوع مداخله نظامی و مالی انگلیس طی جنگ اوکراین اشاره کرد و نوشت:دولت لندن نقش بسزایی در تشکیل یک جنگ نیابتی ناتو علیه روسیه در اوکراین داشته و تاکنون بیش از ۱۷هزار و ۵۰۰ نیروی اوکراینی را آموزش نظامی داده، همچنین بیش از پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون پوند معادل هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار به کی یف کمک مالی نظامی کزده است و در بهار ۲۰۲۲ میلادی انگلیس مانع توافق صلح بین روسیه و اوکراین شد.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار