| کد مطلب: ۱۰۶۲۱۶۱
لینک کوتاه کپی شد

این کشور آسیایی پول رسمی هند را جایگزین پول ملی خودش می‌کند

سریلانکا در میان تلاش‌ برای افزایش ذخایر خارجی ضعیف خود و خروج از بحران اقتصادی بی‌سابقه، در حال بررسی امکان استفاده از روپیه هند برای معاملات محلی است.

این کشور آسیایی پول رسمی هند را جایگزین پول ملی خودش می‌کند

به گزارش آرمان ملی آنلاین به  نقل از آسوشیتدپرس، علی صبری، وزیر امور خارجه سریلانکا دراین زمینه گفت:سریلانکا در حال بررسی امکان استفاده از روپیه هند برای معاملات محلی است و این اقدام به گردشگران و سایر افراد هندی امکان می‌دهد که مستقیماً از روپیه هند در اینجا استفاده کنند، بدون اینکه دچار دردسر تبدیل ارزهای متعدد شوند.

بر اساس آمار رسمی، تجارت بین هند و سریلانکا، در سال ۲۰۲۱ به ۵.۴۵ میلیارد دلار رسیده است، سریلانکا اقلام زیادی از هند وارد می کند که شامل مواد غذایی، دارویی، مصالح ساختمانی، خودرو، کود و مواد شیمیایی است.

صبری گفت: پذیرش روپیه هند، یک مزیت برای سریلانکا خواهد بود، زیرا عدم تعادل تجاری بین دو کشور به نفع هند است، ما به ارز هندی بیشتری نیاز داریم، بنابراین وقتی مردم بیشتری از هند به اینجا می آیند و پول هند را خرج می کنند که برای ما خوب است.

هفته گذشته، «رانیل ویکرم‌سینگه»، رئیس جمهور سریلانکا به هند سفر کرد و در جریان این سفر، هند و سریلانکا مجموعه ای از موافقت نامه های انرژی، توسعه و تجارت را امضا کردند که نشان دهنده روابط اقتصادی رو به رشد بین کشورهای همسایه بود.

در سال ۲۰۲۲، هند کمک های مهم مالی و بشردوستانه به ارزش بیش از ۴ میلیارد دلار از جمله غذا، دارو و سوخت به همسایه خود ارائه کرد و در سوی دیگر هند اولین طلبکار سریلانکا بود که نامه حمایتی در قبال تلاش‌های بازسازی بدهی سریلانکا را تمدید کرد که حمایت صندوق بین‌المللی پول را به همراه داشت.

کل بدهی سریلانکا از ۸۳ میلیارد دلار فراتر رفته است که ۴۱.۵ میلیارد دلار آن خارجی و ۴۲.۱ میلیارد دلار داخلی است، سریلانکا اکنون روند تجدید ساختار بدهی خود را آغاز کرده است.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار