| کد مطلب: ۱۰۶۱۹۹۸
لینک کوتاه کپی شد

۱۰۰ روستای ارزشمند به گنجینه یراث فرهنگی اضافه می‌شوند

بسته اقدام مشترک وزارت میراث فرهنگی و بنیاد مسکن به منظور حفاظت و احیا ۱۰۰ روستای تاریخی و گردشگری و حمایت و توانمندسازی مردم در این روستاها برای اجرا ابلاغ شد.

 ۱۰۰ روستای ارزشمند به گنجینه یراث فرهنگی اضافه می‌شوند

به گزارش آرمان ملی آنلاین، بر اساس تفاهم نامه منعقده وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بسته اقدام مشترکی توسط علی دارابی، قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی و غلامرضا صالحی معاون عمران روستایی به منظور حفظ و احیا ۱۰۰ روستای تاریخی، فرهنگی و گردشگری ابلاغ شد.

به همین منظور، چارچوب‌های اجرایی بسته اقدام مشترک، تدوین شده و در دستور کار مشترک مدیران کل میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی و بنیاد مسکن در استان‌ها قرار گرفته است.

در افق دوساله این طرح، ۱۰۰ روستای تاریخی، فرهنگی و گردشگری کشور با اقدام مشترک طرفین، حفاظت و احیا شده و از حداکثر ظرفیت‌های صنایع دستی و گردشگری برای توانمند سازی مردم و ایجاد و توسعه اشتغال بهره‌گیری می‌شود.

انجام حمایت‌های لازم از مردم و بخش خصوصی به منظور نقش‌پذیری در حفاظت و احیا میراث فرهنگی و توسعه گردشگری از دیگر ویژگی‌های این طرح به شمار می‌آید.

در همین راستا اقدامات مشترکی همچون: مشارکت و همکاری در شناسایی و انتخاب روستاهای واجد شرایط؛ حفاظت و احیا از طریق مشارکت در تهیه، تدوین و اجرای طرح‌های مرتبط؛ همکاری در ایجاد زیرساخت‌های لازم و توسعه گردشگری؛ همکاری در توسعه و ترویج صنایع دستی و افزایش ضریب اشتغال بر پایه صنایع دستی و ترویج الگوی بومی مسکن و کیفیت‌بخشی به ساخت و سازهای روستایی در دستورکار دو نهاد مذکور قرار گرفته است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار