| کد مطلب: ۱۰۶۱۷۶۶
لینک کوتاه کپی شد

پایان ماه عسل آمریکا واسرائیل

تظاهرات یهودیان ساکن اراضی اشغالی علیه سیاست‌های کابینه بنیامین نتانیاهو وارد بیست ونهمین هفته خود شد و این تظاهرات در برخی نقاط اراضی اشغالی به خشونت کشیده شد. چند قطبی شدن جامعه صهیونیستی در پی لایحه‌ای صورت گرفت که توسط نخست وزیر اسرائیل برای کاهش اختیارات قوه قضائیه تسلیم کنست (پارلمان) اسرائیل شد.

پایان ماه عسل آمریکا واسرائیل

به گزارش آرمان ملی آنلاین حسن هانی‌زاده، کارشناس بین‌الملل نوشت: طی روزهای اخیر بیش از 500 هزار تن از یهودیان در شهر تل‌آویو علیه سیاست‌های نتانیاهو تظاهرات کردند که به درگیری میان تظاهر کنندگان و پلیس منجر شد. این قطب بندی‌ها اخیرا با انتقاداتی که جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا از کابینه بنیامین نتانیاهو داشت پررنگ‌تر شد زیرا برایند گزارش نهادهای اطلاعاتی آمریکا نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی وارد یک چرخه فروپاشی سیاسی، امنیتی و اجتماعی شده است.

بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی اخیرا موج مهاجرت معکوس یهودیان دارای تابعیت‌های دوگانه از اراضی اشغالی به سمت آمریکا و اروپا تشدید شده و این امر نگرانی‌ها را در غرب افزایش داده است. انتقادات تند رئیس‌جمهوری آمریکا از رفتارهای تهاجمی کابینه بنیامین نتانیاهو به جایی رسید که ایتمار بن غفیر وزیر امنیت داخلی اسرائیل به‌صورتی آشکار اعلام کرد که اسرائیل ایالتی از آمریکا نیست.

حملات غیرقابل توجیه ارتش رژیم صهیونیستی به جنین در کرانه غربی و جنوب لبنان و سوریه با واکنش‌های جهانی از جمله نهادهای آمریکایی مواجه شد.  بسیاری از مردم آزاده جهان اخیرا در آمریکا و اروپا علیه اقدامات خشونت آمیز کابینه نتانیاهو دست به تظاهرات زدند. اعتقاد تیم جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا این است که این کشور نمی‌تواند در برابر رفتارهای خشونت‌آمیز اعضای کابینه نتانیاهو در داخل و در منطقه دربرابر افکار عمومی پاسخگو باشد.

در این چارچوب یائیر لاپید نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی نسبت به خطر فروپاشی قریب‌الوقوع اسرائیل هشدار داد وگفت اگر بحران‌های داخلی اسرائیل مهار نشوند سقوط این رژیم در آینده نزدیک حتمی خواهد بود.

به نظر می‌رسد گسترش تظاهرات یهودیان ساکن اراضی اشغالی علیه کابینه نتانیاهو که در طول 7 دهه گذشته بی‌سابقه بوده از وجود شکاف میان رهبران احزاب مختلف اسرائیلی حکایت دارد. آمریکا نیز قادر به پرداخت هزینه‌های سیاسی و حیثیتی برای کابینه افراطی اسرائیل نیست و این نشان می‌دهد که تظاهرات اخیر بدون پشتوانه آمریکا نیست و با هدف سرنگونی کابینه نتانیاهو صورت می‌گیرد.

این امر نشان می‌دهد ماه عسل آمریکا و رژیم صهیونیستی حداقل بین تیم جو بایدن و کابینه فعلی رژیم اسرائیل به پایان رسیده است.  سکته قلبی اخیر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و انتقال وی به بیمارستان مقدمه‌ای است برای اینکه نتانیاهو در آینده به بهانه بیماری از منصب خود کناره گیری کند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار