| کد مطلب: ۱۰۵۸۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد

پوتین: نوادگان هیتلر امروز به عنوان قهرمانان اوکراین معرفی می‌شوند / سلاح‌های اتمی روسیه از همه کشورهای ناتو بیشتر است

رئیس جمهور روسیه ولادیمیر زلنسکی را موجب شرمساری مردم یهود توصیف کرد و حمله نیروهای نظامی خود به این کشور که تحت تسلط نئونازی‌هاست توجیه کرد.

پوتین: نوادگان هیتلر امروز به عنوان قهرمانان اوکراین معرفی می‌شوند / سلاح‌های اتمی روسیه از همه کشورهای ناتو بیشتر است

به گزارش آرمان ملی آنلاین ، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در جریان یک مجمع اقتصادی در سن پترزبورگ گفت: «من دوستان یهودی زیادی دارم و آنها می‌گویند که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین یک یهودی نیست، بلکه مایه شرمساری قوم یهود است. من شوخی نمی‌کنم.»

رهبر روسیه تاکید کرد: وظیفه غیرنازی کردن اوکراین یکی از وظایف کلیدی مسکو است. ما موظف به مبارزه با این هستیم. روسیه پراثرترین کشور در مبارزه با نازیسم است. ما هرگز این را فراموش نخواهیم کرد.

وی تاکید کرد: "جنگ در اوکراین، در جنوب شرقی اوکراین، توسط رژیم اوکراین با حمایت حامیان خود در غرب در سال ۲۰۱۴ آغاز شد؛ اما هیچ کس سعی نمی‌کند در غرب در مورد این موضوع صحبت کند. باید یادآوری کنم نیروی هوایی، تانک، توپخانه در شمال غرب علیه دونباس استفاده شد. این چه چیزی است، اگر جنگ نیست؟

رئیس جمهوری روسیه، مقامات اوکراین را به قهرمان سازی از نئونازی‌ها متهم کرد و گفت: امروز، نئونازی‌ها، نوادگان هیتلر، به عنوان قهرمانان اوکراین منصوب شده‌اند. هولوکاست نابودی شش میلیون یهودی است. فقط یک و نیم میلیون نفر در اوکراین بیشترین آمار به دست باندرا کشته شدند.

وی همچنین در مورد تحویل احتمالی F-۱۶ به کی‌یف اظهار نظر کرد. او آنها را خطر جدی دخالت بیشتر ناتو در درگیری خواند و افزود: اگرجنگنده‌ها در پایگاه‌های هوایی خارج از اوکراین مستقر شوند و در درگیری‌ها مورد استفاده قرار گیرند، باید ببینیم چگونه می‌توانیم ضربه بزنیم و کجا می‌توانیم سلاح‌هایی را که در درگیری‌ها علیه ما استفاده می‌شود را منهدم کنیم.

 ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس‌جمهوری تصریح کرد که ارتش روسیه با موفقیت تجهیزات نظامی غربی را نابود می‌کند.

پوتین روز جمعه گفت که ضدحمله نیروهای اوکراینی "هیچ شانسی" برای موفقیت ندارد. او در این مجمع اقتصادی تاکید کرد: نیروهای مسلح اوکراین تلاش‌های جدیدی برای حمله انجام می‌دهند، جنگ در حال حاضر از جمله در منطقه زاپوروژیادر جریان است؛ اما کی‌یف در آنجا یا در مناطق دیگر هیچ شانسی ندارند.

وی افزود که ارتش روسیه می‌تواند بخش‌هایی از مرکز کی‌یف را نابود کند؛ اما به چند دلیل ترجیح داد این کار را انجام ندهد. پوتین این دلایل را مشخص نکرد.

رئیس‌جمهوری روسیه افزود: هدف از حملات به مناطق مرزی روسیه منحرف کردن توجه نیروهای روسی از جبهه‌های دیگر است.

استقرار سلاح هسته‌ای در بلاروس یک هشدار به غرب است

رئیس‌جمهور روسیه گفت: استقرار سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی اتمی در بلاروس، یادآوری به غرب است که نمی‌تواند شکست راهبردی به روسیه وارد کند.

او گفت: کلاهک های هسته‌ای تاکتیکی روسیه قبلاً به متحد نزدیکمان بلاروس تحویل داده شده است، اما در حال حاضر نیازی نمی بینیم که روسیه به سلاح های هسته‌ای متوسل شود. ما تنها در صورتی از سلاح هسته‌ای استفاده خواهیم کرد که تهدیدی برای کشور روسیه وجود داشته باشد. همانطور که می‌دانید ما در حال مذاکره با متحد خود، (الکساندر) لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس بودیم که بخشی از این سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی را به خاک بلاروس منتقل کنیم – این اتفاق افتاده است. اولین کلاهک های هسته ای به خاک بلاروس تحویل داده شد. اما فقط اولین ها، قسمت اول. اما ما این کار را تا پایان تابستان یا تا پایان سال به طور کامل انجام خواهیم داد.  این یک عنصر بازدارنده است.

بیش از همه کشورهای ناتو سلاح اتمی داریم

پوتین گفت که کشورش بیش از تمامی کشورهای عضو ناتو دارای تسلیحات اتمی بوده و آنها می‌خواهند که روسیه این تسلیحات را کاهش دهد، اما این موضوع هرگز اتفاق نخواهد افتاد.

او با تشویق نمایندگان حاضر گفت: بروید به جهنم .

جهان سیستم استعمار نوین را رها کرده است

پوتین در زمینه دیگری اظهار داشت: «وضعیت مالی به طور کلی در کشور باثبات است. بر اساس گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک و شبکه روسی، تورم در روسیه در حال حاضر بسیار کمتر از بسیاری از کشورهای غربی و کشورهای اتحادیه اروپا است.»

وی ادامه داد: رویکرد مبتنی بر ارزش در توسعه اقتصادی موفق بوده و ما یک سیاست پولی مسؤولانه و متعادل را حفظ کرده‌ایم.

پوتین با بیان اینکه تولید ناخالص داخلی روسیه در آوریل گذشته ۳.۳ درصد افزایش یافت، خاطرنشان کرد: سه ماهه دوم سال گذشته سخت‌ترین فصل برای روسیه بود، در آن زمان همه چیز به سرعت تغییر کرد؛ اما امروز با قاطعیت می‌توانم بگویم که استراتژی روسیه موفق شد.

وی تصریح کرد: شاخص صنایع تولیدی به ۲.۹ درصد رسید، هرچند این بخش بیشترین ضربه را به دلیل محاصره خورد.

به گفته رئیس جمهوری روسیه، کشورهای غربی مدام مسکو را به اقدامات سخت ترغیب می‌کنند و منتظرند که دکمه‌ها را فشار دهیم.

او گفت: چنین نیازی نیست، زیرا دشمن در خط مقدم هیچ موفقیتی ندارد. با درک اینکه موفقیت بعید است، ما را به اقدامات سختی تحریک می‌کنند به این امید که بعداً با انگشت اشاره بگویند: خوب، ببینید چقدر آنها بد هستند، چقدر ظالم هستند و همه شرکای ما بگویند که شما نمی‌توانید با آنها همکاری کنید.

به گفته رئیس جمهوری روسیه، کشورش تولید محصولات نظامی را در طول سال ۲.۷ برابر افزایش داد، در حالی که کی‌یف تولیدات نظامی خود را از دست داد.

پوتین گفت که روسیه تجارت با کشورهایی را که در برابر فشارهای خارجی سر فرود نمی‌آورند، به‌طور قابل‌توجهی افزایش داده است، بنابراین یک بار دیگر ثابت می‌کند که جهان سیستم قدیمی استعمار نوین را رها کرده است.

او افزود که بشریت اکنون به سمت یک آرایش چند قطبی جدید پیش می رود.

رهبر روسیه گفت: روسیه پس از فشار اقتصادی غرب، خود انزوایی را انتخاب نکرد و در عوض همکاری با برخی از محرک‌های اصلی اقتصاد جهانی را تقویت کرد.

پوتین گفت: تجارت ما با برخی از کشورها که رهبران آنها تسلیم فشارهای غالباً گستاخانه خارجی نمی شوند و به جای منافع دیگران بر اساس منافع ملی خود هدایت می شوند، چندین برابر افزایش یافته است که این امر موقعیت فعلی روسیه در اقتصاد جهانی را توصیف می کند.

او افزود: "این هنوز دلیل دیگری است که عقل سلیم، انرژی تجاری و قوانین عینی بازار قوی تر از ملاحظات سیاسی هستند."

وی خاطرنشان کرد در حالی که روسیه هرگز از کسی درخواست خروج نکرد، خروج شرکت‌های چندملیتی یک مزیت بود، زیرا باعث تشویق تجارت داخلی به رشد و گسترش شد.

پوتین گفت: "یک رویداد قابل توجه و یک انگیزه قدرتمند برای تجارت ما جایگزین شرکت‌های فراملیتی بود که بازار روسیه را ترک کردند." متأسفانه [شرکت‌های غربی] تحت فشار قدرتمند نخبگان سیاسی خارجی خم شدند. ما هرگز کسی را از بازار و اقتصاد خود بیرون نکردیم. برعکس، ما حتی پیشنهاد دادیم که جوانب مثبت و منفی را بسنجیم و در مورد شرکای روسی آنها و عواقب احتمالی چنین اقدامی با دقت فکر کنیم. هر یک از این شرکت ها حق انتخاب داشتند.»

پوتین تصریح کرد که بسیاری از شرکت‌های خارجی محصولات خود را قبل از خروج از روسیه در روسیه تولید می کردند، اما خروج آنها از بازار تأثیری بر عرضه کالا نداشت. بسیاری از برندهای خارجی مدت‌هاست که محصولاتی را می‌فروشند که به طور کامل در تاسیسات ما تولید می‌شوند. در واقع، اینها کالاهای روسی هستند، فقط با آرم های خارجی. بنابراین تولید آنها با خروج صاحبان برند متوقف نخواهد شد. فقط لوگو تغییر می کند. سود حاصل از این تجارت در کشور ما باقی می ماند.»

وی افزود، با این حال، روسیه در مورد کسانی که مایل به بازگشت هستند به صورت موردی تصمیم گیری خواهد کرد و همیشه "منافع تولیدکنندگان داخلی ما را در اولویت قرار خواهد داد."

لهستان رویای الحاق غرب اوکراین را دارد

پوتین همچنین گفت که لهستان جاه‌طلبی‌های خاص خود را در درگیری اوکراین دارد و به دنبال ادعای مالکیت بخش‌هایی از خاک این کشور است.

رهبر روسیه با اشاره به اینکه لهستان هنوز نسل کشی را فراموش نکرده است، به شرکت کنندگان در این مجمع گفت: لهستانی ها اهداف خود را دارند، خواب و رویای دیدن بازگشت غرب اوکراین را در سر می پرورانند و ظاهراً به تدریج به این سمت می‌روند.

اظهارات رئیس جمهور روسیه پس از آن بیان شد که چندین مقام روسی اعلام کردند که ورشو مخفیانه در حال برنامه‌ریزی برای الحاق بخش ‌هایی از غرب اوکراین، عمدتاً به اصطلاح "سرزمین های مرزی شرقی" است که در بین دو جنگ جهانی توسط لهستان کنترل می شد و شامل چهار منطقه از اوکراین مدرن است: لویو، ولین، ایوانو فرانکوفسک و ترنوپل.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار