| کد مطلب: ۱۰۸۷۹۰۶
لینک کوتاه کپی شد

بازیکنان بالای 28 سال دعوت نشده به تیم ملی، آماده خدمت شوند

معاون اجتماعی وظیفه عمومی فراجا گفت: بازیکنانی که سنشان بالای ۲۸ سال است اما به تیم ملی دعوت نشده‌اند باید برای سربازی آماده شوند.

بازیکنان بالای 28 سال دعوت نشده به تیم ملی، آماده خدمت شوند

حسین زاهدی معاون اجتماعی وظیفه عمومی فراجا امشب ۱۱ دی ۱۴۰۲ در برنامه فوتبال برتر شبکه ۳ در مورد لغو مصوبه اعزام به خدمت سربازی بازیکنان فوتبال گفت: در سال ۹۷ این موضوع مصوب شد و از سال ۹۸ مورد اجرا قرار گرفت و تعدادی از بازیکنان ما در لیگ برتر و تیم ملی از این موضوع استفاده کردند.

معاون اجتماعی وظیفه عمومی فراجا تصریح کرد: این مقررات به صورت آزمایشی و موقت تصویب شد و حالا بعد از  ۴ سال از اجرایی شدن آن به صورت ارزیابی نتایج آن انجام شد اما نتایج آن مطلوب نبود و در تاریخ ۵ مهر ماه با ابلاغ ستاد کل متوقف شد.

وی ادامه داد: با توجه به توقف این طرح باید مواردی را پیش‌بینی می‌کردیم تا باشگاه‌ها متضرر نشوند و این مقررات هم به نحو احسن اجرا بشوند.

 زاهدی گفت: با صحبت‌ها و جلساتی که با وزارت ورزش داشتیم مقرر شد تا پایان فصل با توجه به قراردادهایی که منعقد کرده‌اند به این عزیزان مهلت داده شود.

معاون اجتماعی وظیفه عمومی فراجا افزود: لازم به ذکر است که تمامی مقرراتی که در گذشته اجرا می‌شدند کماکان هم ادامه دارند یعنی کسی که ۲۸ سال برسد نیم فصل اتمام فعالیت آن است و اگر کسی به تیم ملی دعوت نشود و بالای ۲۸ سال باشد قطعاً نیم فصل باید به خدمت اعزام شود.

وی تصریح کرد:  افرادی که شرایط این مقررات را دارند می‌توانند تا پایان فصل شرایط خودشان را ادامه دهند یعنی سنشان به ۲۸ سال نرسیده است یا سنشان بالای ۲۸ سال است اما به تیم ملی دعوت شده‌اند.

زاهدی در مورد وضعیت سربازی میلاد سرلک گفت: از آنجایی که میلاد سرلک به تیم ملی دعوت نشده است و تاریخ اعزام آن برای برج ۱۲ اعلام شده باید برای ۱ اسفند تعیین و تکلیف شود.

معاون اجتماعی وظیفه عمومی فراجا افزود: سازمان وظیفه عمومی  برایش فرقی نمی‌کند و صرفاً مقررات را اجرا می‌کند.

وی تصریح کرد: سازمان وظیفه عمومی در بحث‌های وزارت ورزش و فوتبال هیچ دخالتی نمی‌کند و ما در نهایت لیستی را که از جانب فدراسیون فوتبال به وزارت ورزش ارسال می شود و این افراد به عنوان شاغل در تیم ملی معرفی می‌شوند این برای ما ملاک است.

زاهدی کفت: تصمیم گیری در مورد اینکه این بازیکنان در چه تیمی بازی بکنند با سازمان وظیفه عمومی نیست حوزه وظایف ما تعیین تکلیف مشمولیت افراد و اجرای دستورالعمل است.

معاون اجتماعی وظیفه عمومی فراجا تصریح کرد: تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح افرادی را که به سن مشمولیت می‌رسند و برگه آماده خدمت را دریافت می‌کنند با توجه به نیازی که وجود دارد این افراد را دسته‌بندی و به سازمان ابلاغ می‌کنند.

 

منبع : فارس

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار