| کد مطلب: ۱۰۸۰۰۵۳
لینک کوتاه کپی شد

هشدار: به دلیل افزایش بیماری‌های تنفسی حتما ماسک بزنید!

فرید نجفی رئیس انجمن همه گیر شناسی ایران از مردم خواست با توجه به بروز موارد آنفلوانزا و افزایش بیماری‌های تنفسی در فصل سرد در تجمع‌ها ماسک بزنند.

هشدار: به دلیل افزایش بیماری‌های تنفسی حتما ماسک بزنید!

رئیس انجمن همه گیر شناسی ایران از مردم خواست با توجه به بروز موارد آنفلوانزا و افزایش بیماری‌های تنفسی در فصل سرد در تجمع‌ها ماسک بزنند.

فرید نجفی رئیس انجمن همه گیر شناسی ایران گفت: کووید ۱۹ دیدگاه درباره شیوه همه گیری‌ها را تغییر داد و با سویه‌های جدید مواجه شدیم؛ با توجه به شیوع آنفلوآنزا و بروز بیماری تنفسی در چین، برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌هایی تنفسی در حال حاضر دستورالعمل‌ها، همان‌هایی است که در دوران کرونا توصیه می‌شد.

رئیس انجمن همه گیر شناسی ایران درباره شیوع ویروس تنفسی در چین افزود: اطلاعات درباره شیوع بیماری تنفسی و بروز همه گیری هنوز کافی نیست، سازمان جهانی بهداشت از کشور چین خواست در این باره شفاف سازی کند و اطلاعات خود را در اختیار مجامع علمی قرار دهد.

فرید نجفی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت علم همه گیر شناسی در ارتقا سلامت جامعه گفت: جامعه علمی کشور نیاز به نشاط و گفتگو دارد، اما بنا بر اعلام سازمان جهانی بهداشت ترجمان علمی و گفتگو بین دانشمندان و حاکمیت‌ها وجود ندارد.

رئیس انجمن همه گیر شناسی ایران افزود: جامعه همه گیرشناسی کشور نیاز به بازتوانی دارد و این جامعه باید با توجه به پیری جمعیت درباره بیماری‌های غیرواگیر مانند دیابت و سرطان در کنار بهداشت و سیاستگذاران قرار بگیرد و راهکار‌هایی در اختیار سیاستگذاران قرار دهد.

 

منبع : صدا و سیما

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار