| کد مطلب: ۱۰۷۹۵۲۲
لینک کوتاه کپی شد

شورا منع کرده شهرداری از نمک استفاده کند!

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه شورا، شهرداری را نسبت به استفاده از نمک برای یخ زدایی منع کرده بود، گفت: شن و نمک خسارات جبران ناپذیری به آسفالت معابر و گونه های گیاهی وارد می کند.

شورا منع کرده شهرداری از نمک استفاده کند!

مهدی پیرهادی در یکصد و نود و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری گفت: پیش بینی بارش برف در سطح شهر در ایام پیش رو گفت: توزیع شن و نمک خسارات جبران ناپذیری به آسفالت معابر و گونه های گیاه وارد می کند؛ لذا باید از مواد سازگار با محیط زیست استفاده شود تا به این فضا خسارت وارد کند.

وی ادامه داد: موادی در دنیا وجود دارد که قاعدتاً هم نسبت به یخ زدایی وضعیت مناسبی دارد و هم با محیط زیست سازگار است. از شهرداری تهران درخواست داریم که به این موضوع توجه داشته باشد. استفاده از نمک، به شدت به آسفالت آسیب می زند و امروز که معابر ما آسفالت شده، اگر نمک ها به صورت غیرفنی در معابر توزیع شود، آسفالت دچار مشکل خواهد شد و عمر آن کاسته خواهد شد.

پیرهادی با بیان اینکه شورا در گذشته مصوبه ای در این خصوص داشته است، تاکید کرد: شورا، شهرداری را نسبت به استفاده از نمک برای یخ زدایی منع کرده بود و درخواست داریم نسبت به موضوع توجه کافی صورت بگیرد.

وی همچنین درخواست کرد نسبت به لایروبی انهار برای جلوگیری از آب گرفتگی در روزهای بارانی اقدام شود و معاونت مربوطه نسبت به شناسایی این نقاط اقدام کند و توجه ویژه داشته باشد.

 

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار