| کد مطلب: ۱۰۶۶۶۲۳
لینک کوتاه کپی شد

کارگران حقوق خرداد را نگرفته‌اند

آرمان ملی : کارگران شهرداری نوش‌آباد از توابع شهرستان آران و بیدگل معوقات مزدی دارند و حقوق خرداد ماه این کارگران هنوز پرداخت نشده است.

کارگران حقوق خرداد را نگرفته‌اند

از قرار معلوم کارگران شهرداری در سنوات گذشته با 10 ما تأخیر حقوق دریافت می‌کردند و در حال حاضر با 3ماه تأخیر حقوق خود را دریافت می‌کنند.

مجتبی حاجی‌زاده، دبیر خانه‌کارگر آران و بیدگل، ضمن تایید این خبر گفت: در شرایط اقتصادی فعلی که کارگران حتی با حداقل حقوق هم نمی‌توانند زندگی کنند تاخیرِ سه ماهه در پرداختِ حقوق، زندگیِ کارگران را دچار مشکلاتِ بسیار کرده است.

حاجی زاده گفت: به روز کردنِ دستمزدِ ۷۰ کارگرِ شهرداری تا این اندازه دشوار است که شهرداری نمی‌تواند حقوق‌ها را به موقع پرداخت کند؟ شهرستان آران و بیدگل یکی از قطب‌های اقتصادی کشور است، چرا باید شهرداری این شهرستان معوقاتِ مزدی داشته باشد؟

از نوش آباد به لردگان می‌رویم و این خبر که 23 کارگر سد کارون۴، شش ماه حقوق نگرفته‌اند؛ یکی از کارگران قراردادی «سد کارون۴» در شهرستان لردگان از توابع استان چهارمحال و بختیاری، در تماس با خبرنگار ایلنا گفت: باوجود اتمام پروژه سد کارون۴ در سال‌های گذشته؛ حدود ۲۳ کارگر باقیمانده که زیر نظر شرکت پیمانکاری کار می‌کنند اما از اسفندماه سال گذشته حقوق دریافت نکرده‌اند.

او به خبرگزاری کار ایران، گفت: کارفرمای این طرح شرکت آب نیرو تهران است که صورت وضعیت‌های مالی پیمانکار را به موقع پرداخت نکرده است.

این کارگر ادامه داد: با گذشت بیش از شش ماه از پرداخت نشدن حقوق کارگران سد کارون۴، معیشت من و همکارانم سخت شده است. او با بیان اینکه جدا از تاخیر شش ماهه در پرداخت حقوق؛ حدود ۱۰ سال حق سنوات و یک سال حق عیدی (سال ۱۴۰۱) از کارفرما طلبکاریم، افزود: این کارگران که به عنوان نقشه‌بردار، راننده، کارگر اداری و فنی در سد کارون۴ فعال هستند بارها به دلیل پیگیری مطالباتشان تهدید به اخراج شده‌اند.

او همچنین از کاهش تعداد کارگران این پروژه سخن گفت و افزود: در مراحل ساخت این پروژه عمرانی، بیش از ۲ هزار نیرو کار به صورت مستقیم و شبانه‌روزی و شمار زیادی نیز به صورت غیرمستقیم در مراحل ساخت این پروژه مشغول کار بوده‌اند.

سد کارون ۴ روی رودخانه کارون و در فاصله ۶۷۰ کیلومتری ریزشگاه رودخانه کارون به خلیج فارس احداث شده و به عنوان بزرگ‌ترین سد بتنی ۲ قوسی ایران و پنجمین سد مرتفع و منبع تولید انرژی برق آبی در جهان، در ۱۸۰ کیلومتری شهرکرد قرار دارد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار