| کد مطلب: ۱۰۶۲۶۸۱
لینک کوتاه کپی شد

محدودیت‌های ترافیکی تهران برای روزهای تاسوعا و عاشورا اعلام شد

از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ محدودیت‌های ترافیکی پایتخت در روزهای تاسوعا و عاشورا اعلام شد و بر این اساس شهروندان باید مقررات را بر اساس ضوابط اعلام شده رعایت کنند.

محدودیت‌های ترافیکی تهران برای روزهای تاسوعا و عاشورا اعلام شد

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی از پلیس راهور تهران بزرگ، سردار محمدحسین حمیدی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در این روزهای سوگواری، محدودیت و ممنوعیت حرکت و تردد نداریم اما در برخی محل‌های برگزاری مراسم با رعایت نکات ایمنی و تعیین مسیرهای جایگزین در صورت نیاز محدودیت تردد به صورت مقطعی اعمال خواهد شد. همچنین برخی مواقع پلیس مجبور می‌شود برخی معابر را به طور مقطعی مثلا در زمان تخلیه بار ترافیک در پایان مراسم برقرار و خودروها را از مسیرها و معابر دیگری هدایت کنند یا در زمان عبور دسته‌جات عزاداری از خیابان‌های دیگری این کار را انجام دهند که لازم است مردم با تیم های پلیس راهور تهران بزرگ همکاری داشته باشند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: شهروندان حتما برای پارک وسایل نقلیه خود از پارک مورب استفاده کنند و به طوری که عقب وسیله نقلیه به سمت پیاده‌رو و جلوی خودرو به سمت خیابان باشد تا بتوانند در موقع خروج به‌راحتی اقدام به حرکت و خارج شدن از محل کنند.

وی افزود: بیشتر شهروندان و عزادارانی که در مراسم محرم شرکت می‌کنند، لباس‌های تیره و مشکی بر تن دارند که درخواست می‌کنیم در مواقعی که از معابر در حال تردد هستند با احتیاط کامل تردد کرده و از محل روشن عبور کنند و هیچ‌گاه از عرض معابر به ناگاه حرکت نکنند تا رانندگان عبوری بتوانند آنها را بهتر ببینند، زیرا دید رانندگان کم می‌شود و ممکن است با آنها برخورد کنند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد: به راکبین موتورسیکلت توصیه می‌شود در زمان تردد دقت بیشتری داشته باشند و در طول شب با توجه کافی به جلو حرکت و از اقداماتی مانند صحبت با تلفن همراه و خوردن و آشامیدن خودداری کنند تا باعث برخورد نشود.

حمیدی اضافه کرد: بعد از اتمام مراسم، شهروندان برای رسیدن به مقصد عجله نکنند، زیرا در این زمان معابر هم خلوت هستند و این خلوتی شاید باعث شود که آنها با سرعت زیاد حرکت کنند؛ توصیه می‌شود با آرامش خاطر و با احتیاط و با سرعت مجاز حتی کمتر از سرعت‌های مقرره تردد کنند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: برخی با هر وسیله‌ای مانند گل مالی روی پلاک خودرو، اقدام به پوشش پلاک کرده و با این کار، ایمنی تردد را کم می‌کنند، زیرا این اقدامات از نظر قوانین راهنمایی و رانندگی تخلف است و بر همین اساس عوامل راهور در محل راننده را ملزم به رفع مشکل می‌کنند.

وی گفت: مسئولان موکب‌ها حتما علائم ایمنی و هشداردهنده برای آشکار سازی محل نصب موکب را نصب و در هنگام پذیرایی هم به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که ترافیک کمتری ایجاد شود و در هنگام پذیرایی اگر ترافیک ایجاد شد، کمی صبر کرده و این کار را تا زمان روان شدن تردد به صورت مقطعی انجام دهند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اضافه کرد: در ۲ شب آخر تاسوعا و عاشورا تردد کامیون‌ها برای حمل و نقل بار تا ساعت ۲ بامداد ممنوع است؛ یعنی از ساعت ۰۲:۰۰ شب به بعد می‌توانند در سطح معابر پایتخت تردد کنند که رانندگان خودروهای سنگین باید به این نکته نیز توجه داشته باشند.

به گفته وی، در ایام عاشورا و تاسوعا فعالیت‌های عمرانی تعطیل است و اجازه حفاری داده نمی‌شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار